borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowie_lover

borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:41

Weet iemand of dit zomaar mag?
Ik sta al 7 maanden op een pensionstal en betaal elke maand netjes en op tijd. Nu is er vorige maand iemand plotseling weg gegaan waar niet tegen verteld was dat er een opzegtermijn was van 1 maand. Mij was dit wel bekend maar als gevolg dat zij weg is gegaan zonder dat ze rekening heeft gehouden met een opzegtermijn moet ik opeens een borg gaan betalen. Niet iedereen op stal hoeft dit, alleen ik en een vriendin omdat wij als laatste zijn gekomen. Kunnen ze dit gewoon maken? En kunnen ze mij gewoon afdwingen om dit stel op sprong net in deze barre maanden te betalen?

Autumnn

Re: borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:45

Als het zwart op wit staat wel. Maar als dit opeens bedacht is lijkt me niet dat ze dit kunnen gaan verplichten!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:52

Wat een rare regeling zeg! Het is iedereen of niet.... En daarbij dit hadden ze mondeling of schriftelijk VOORDAT jullie op stal kwamen moeten melden... Heb je een contract?

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:55

Nee ik heb geen contract. Er hangt alleen een brief met stalregelement in de stal waarop staat dat er een maand opzegtermijn is. Ook hier heb ik niets voor ondertekend.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:57

Dan kunnen ze je niet verplichten borg te betalen, dat is ook een geheel andere regeling dan maand opzegtermijn.. En vind het raar dat jullie 2 dat moeten doen, moeten jullie opdraaien voor de stalgenoot die is vertrokken... Erg raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:58

Dan hebben ze geen poot om op te staan.

Het is een eigen fout het niet contractueel vast te leggen.

Vind het ook wel een beetje eigenaardig eigenlijk. Weinig vertrouwen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:01

Zijn ze wel een beetje laat mee, ik denk niet dat ze na zoveel maanden nog kunnen beginnen over een borg.

Stel anders voor dat jullie een contract ondertekenen waarin staat dat jullie een maand opzeg termijn hebben. Maar dat zou dan voor alle pensiongasten moeten zijn, niet alleen degenen die er als laatste bij kwamen.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:07

Dat heb ik ze dus ook voorgesteld. Ik heb gezegd alles te willen ondertekenen maar hun willen borg. Zij zegt gewoon doodleuk het is haar stal dus haar regels en als ik de borg niet betaal dan zal ik opzoek moeten naar een andere stal. Dus eigenlijk ben ik gewoon zwaar de pineut want ik kan het gewoon echt niet missen deze maand. En al kon ik het wel missen vind ik het ronduit belachelijk dat alleen wij het moeten betalen. Daarmee geven ze mij het gevoel onbetrouwbaar te zijn en dat vind ik echt niet eerlijk.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:08

Voor mij zou het net zo goed niet haalbaar zijn om borg te betalen nog naast het stalgeld! Maar wel een goede wat betreft het voorstel van een contract! Ik zou er wel een vieze nasmaak van krijgen.... Is niet echt klantvriendelijk zeg maar.. Edit: dan zou ik op zoek naar wat anders! Op deze manier met mensen omgaan kan echt niet.
Laatst bijgewerkt door Udo2001 op 12-01-15 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:09

gelijke kappen, gelijke monniken

of iedereen of niemand, je kunt niet met twee maten meten, of vertrouwd ze jullie niet, dat ze denkt dat jullie er ook onverwachts vandoor gaan?

Als ze zegt jullie te vertrouwen, dan zie ik niet waarom jullie wel en andere niet. Misschien kun je dat aan haar vragen? Of ze geen vertrouwen in je (jullie) heeft.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:24

Dan zou ik dus vertrekken.

Als je jullie nu zo behandeld, wat zullen ze de volgende keer doen? Mijn vertrouwen in die stal zou weg zijn.

Op deze manier is ze niet een klant kwijt maar drie!

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:28

Ik denk niet dat ik haar hoef te vragen of ze me vertrouwd want dat is voor mij op deze manier wel overduidelijk.
Ik baal er echt zo enorm van want ik had het echt ontzettend naar mijn zin op deze stal tot dit.... Ik sta er mee op en ga ermee naar bed zo ellendig dat ik me voel door deze situatie.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:31

Dat komt dus niet meer goed, daar is je gevoel teveel voor beschadigd. Uit gaan kijken naar een andere stal is denk ik de beste optie.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:35

Ik heb t ook pas na ruim een maand te horen gekregen destijds.. Had ook een heel groot wtf moment, maar na navraag bij andere stalgenoten bleek wel dat iedereen borg had betaald..

Misschien eens rondvragen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:36

Is er geen goed gesprek met deze dame aan te gaan? En dan niet op stal maar gewoon even om tafel?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:42

Gewoon lekker naar andere stall vertrekken. Zou daar niet meer willenn staan. Heel weinig mensen kunnen al een paard veroorloven gewoon eenmaal per. Maand stalling betalen laat staan 2 maal stalling in een maand. Ik zou het ook niet kunnen. In wellke regio is jou stal.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:45

Deze regel is afgelopen maand ingegaan en alleen geldend voor alle klanten die gekomen zijn in 2014 ( wij twee dus) de rest (waarvan een groot gedeelte in dec 2013 is gekomen) hoeft dus echt geen borg te betalen. Alleen alle nieuwe pensionklanten in de toekomst dus wel.
Ik ben een aantal dagen geleden met haar de discussie aangegaan om te melden dat ik het er niet mee eens ben maar zij houd voet bij stuk en ik moet gewoon betalen en anders vertrekken. We hebben zeker een uur erover gepraat maar zij vind dat ze volledig in haar recht staat om deze regel zo plotseling te verzinnen. Ik weet niet wat ik er nog meer over moet bespreken. Alles wat ik wou zeggen heb ik wel gezegd maar toch veranderd ze niet van gedachte.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:48

chrisje20 schreef:
Gewoon lekker naar andere stall vertrekken. Zou daar niet meer willenn staan. Heel weinig mensen kunnen al een paard veroorloven gewoon eenmaal per. Maand stalling betalen laat staan 2 maal stalling in een maand. Ik zou het ook niet kunnen. In wellke regio is jou stal.

Ik woon in brabant aan de belgische grens. Tussen tilburg en breda.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:53

Ik geloof nooit dat dit zomaar mag hoor, en ja haar stal , haar regels , maar als stalklant heb je ook rechten- ik zou ook niet zomaar hiermee accoord gaan. Hoe denkt je ' medeslachtoffer' erover?
Wat anderen al zeggen, een andere stal zoeken zou ik ook overdenken want dit soort ongelijkheden blijft hangen..

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:56

knollentuin schreef:
Ik geloof nooit dat dit zomaar mag hoor, en ja haar stal , haar regels , maar als stalklant heb je ook rechten- ik zou ook niet zomaar hiermee accoord gaan. Hoe denkt je ' medeslachtoffer' erover?
Wat anderen al zeggen, een andere stal zoeken zou ik ook overdenken want dit soort ongelijkheden blijft hangen..

Zij vind het ook niet normaal maar durft hier niets van te zeggen. Ze heeft momenteel geen baan en dat is voor hun een goede rede om het betalen uit te stellen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:56

Het mag zeker niet, daar zijn we gewoon over eens. Klaar uit. Je kunt niet allerlei regels verzinnen en daarbij mensen het geld uit de zak kloppen. Want wie zegt dat jij dat geld ooit terug ziet. Stel dat je ooit opzegt weet ik zeker dat ze allerlei dingen verzint waarom ze dat geld alsnog kan houden.

Niet betalen dus!

Je zou tegen haar kunnen zeggen dat je juridisch advies hebt ingewonnen (aan jou de vraag of je dat ook echt gaat doen of niet) en aangeeft dat ze geen poot heeft om op te staan.

Of je met deze dame dit soort discussies aan moet gaan is een 2e............de sfeer is al verpest en ik ben bang dat als ze zich nu al zo opstelt het alleen maar erger wordt wanneer je niet betaald maar wel blijft staan.............

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:59

Oké dacht als je in buurt van Rotterdam woonde of capelle ofzo wist ik genoeg goede stallen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:25

Heb je je pensionhoudster ookal verteld dat je het niet kan betalen?
Ik zou ook op zoek gaan naar een ander plekje als er geen overleg mogelijk is..

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:39

Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:41

Rowie_lover schreef:
Ja dat heb ik haar verteld maar zij ziet dit als smoes en gebruikt argumenten als dat ze ook op mijn facebook heeft gezien dat ik heb gegourmet met kerst en er kadootjes onder de boom lagen. En dat ik ook een andere brommer heb kunnen kopen (lees scooter was kapot, hebben we verkocht en van dat geld een brommer gekocht en is werkvervoer, maar dat doet er opeens niet toe!) dus dan kan ik haar ook wel borg betalen. Ik heb haar ook laten weten dat ik net als alle andere mensen het niet heel erg lang blijf doen als ik geen eten meer kan kopen en dat er dan ook geen inkomsten meer voor haar zijn maar echt ik kan niet tot haar doordringen. Het is vrij hopeloos.

Zo hallo. Dan zou ik toch hartelijk bedanken en een andere stal zoeken. :oo
Wat een onzin.