vakantiebestemming voor met honden en paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

vakantiebestemming voor met honden en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:59

Hoi iedereen,

laat ik mij even verduidelijken. Mijn vriendinnen en ik zijn op zoek naar een vakantiehuisje in het noordelijk deel van ons Belgenlandje of zuidelijk deel van Nederland ivm reistijd met de paarden.
Tot voor kort gingen we jaarlijks naar Manege de Zwaanhoek in Koudekerke, maar we willen ook wel eens iets anders.

De vereisten:
- stalling met weidegang voor 3 paarden (kunnen samen in het land)
- bungalow, chalet voor 3-4 personen waar 6 honden toegelaten zijn, liefst omheinde tuin
- stalling nabij verblijfplaats
- groot natuur/wandelgebied met voldoende losloop mogelijkheden voor de honden
- mogelijkheid tot lange buitenritten te paard
- aangelegde piste is van minder belang

Wie oh wie heeft een ideetje.
Kennis had Peelhoven aangeraden, maar we vrezen dat dat natuurgebied te klein gaat zijn om gedurende een week uren te vertoeven...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Nadia
Oppermuts

Re: vakantiebestemming voor met honden en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:46

BEU --> BRT

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:13

De Alberthoeve in Wateren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 21:56

ziet er leuk uit, maar helaas geen 6 honden toegelaten...

zamor1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:17

Over manege de Zwaanhoek hier wil ik iedereen voor behoeden: ik ben al een aantal jaren een weekend weggeweest met mijn paard naar het strand. Maar dit is wel het meest verschrikkelijke adres waar ik ben geweest. De manier waarop we ontvangen werden was eigenlijk al de stempel op de rest van het weekend. Onze paarden mochten de wei niet op ivm eventuele wormenbesmetting. Bij aankomst moesten onze paarden een stal in die nog smerig waren van de voorgangers en er was alleen maar een beetje schoon stro overheen gegooid. En dan hebben over wormenbesmetting?? Ik ben helemaal niet van fancy stallen want sta zelf ook op een pensionstalling waar de stallen behoorlijk oud zijn als het maar schoon is!
De volgende dag was het toppunt de manier van aanspreken van de eigenaresse was erg onbeschoft en deze mevrouw heeft duidelijk moeite met fatsoenlijk communiceren en overleggen met andere mensen. Er werd erg moeilijk gedaan over het naar buiten kunnen van onze paarden terwijl dit ons was beloofd.
Naast de smerigheid van de stallen hebben we ook nog het vieze appartement waarin we moesten overnachten en daar bovenop nog 35 euro schoonmaakkosten op kwamen. We sliepen op matrassen van 4 cm, kookpitten die het niet deden, schimmel in alle hoeken van de badkamer noem het maar op. Daarnaast staat er op de site dat je een buitendeel hebt waar je fijn kunt zitten en de hond mocht ook mee. Deze hond wordt vervolgens gebeten door de hond ter plaatste die los rondloopt. Je hond kan dus niet fatsoenlijk uitgelaten worden, van een terras/tuin is geen sprake en dan betaal je ook nog 2.50 per hond per dag. Al met al ik kom hier nooit meer en raad iedereen af hier ooit heen te gaan!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 10:03

2jaar terug zijn we daar ook geweest en hebben daar een heel leuke tijd gehad. Paarden konden gewoon in het natuutgebied en stallen waar netjes opnieuw ingestrooid.

Vorig jaar echter, was het chaos alom, zelf een stuk weide moeten afspannen, water naar het natuurgebied moeten brengen, weinig hooi en stro. En idd hun nieuwe hond is niet te vertrouwen naar mensen met honden toe. Onze honden zijn aangevallen, gelukkig hadden wij de onze nog aangelijnd, want onze roedel telt 3reuen die het echt niet toestaan dat er 1 uit hun roedel scheef bekeken wordt. Echtgenoot van vriendin is ook gebeten en is er gelukkig met een gescheurde broek en een blauwe plek vanaf gekomen. Gezien het voorval weggewimpeld werd voor ons een reden om niet terug te keren.