Hoe leer je je paard spelen met de JollyBal+mening ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolly_lisa

Hoe leer je je paard spelen met de JollyBal+mening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 17:09

Hoi iedereen!
Omdat mijn jong paardje zich wat verveeld tussen de oudere paarden die niet meer in zo een speelbui zijn heb ik voor hem een "Jollybal" gekocht. Nu hij schopt er een beetje op maar is niet zo geïnteresseerd.
Hoe kan ik hem wat tonen/leren wat de bedoeling van de bal is? Normaal is dat toch vastpakken en weggooien niet?
En zijn er nog andere manieren om te spelen met die bal?

Groetjes,
Lisa *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:29

Mijn veulen vond het eerst maar een vreemd ding, maar inmiddels speelt hij er volop mee. Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. :) Ik heb hem eraan laten snuffelen en gewoon in de wei gelegd. Hij was té nieuwsgierig om hem zomaar te laten liggen en is hem toen zelf gaan onderzoeken en er tegen gaan trappen etc. Sinds hij doorheeft dat hij hem ook vast kan pakken zie je hem er regelmatig mee gooien.

Ik denk dus dat dat vanzelf wel gaat komen.

jolly_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 20:57

_Cowgirl schreef:
Mijn veulen vond het eerst maar een vreemd ding, maar inmiddels speelt hij er volop mee. Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. :) Ik heb hem eraan laten snuffelen en gewoon in de wei gelegd. Hij was té nieuwsgierig om hem zomaar te laten liggen en is hem toen zelf gaan onderzoeken en er tegen gaan trappen etc. Sinds hij doorheeft dat hij hem ook vast kan pakken zie je hem er regelmatig mee gooien.

Ik denk dus dat dat vanzelf wel gaat komen.

Ok, dankje voor het antwoord dat is precies wat ik me afvroeg :)