Niet willen weggaan van haar maatjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Niet willen weggaan van haar maatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:00

Hee,

Ik heb al 1,5 jaar een verzorgshetlander. Ze heeft 2 weide en stalmaatjes; een haflinger en nog een shetlander. Die andere verzorgt mijn vriendin, we gaan altijd samen.
Alleen nou krijgt die vriendin over een paar dagen een eigen pony. En ze gaat dus stoppen met verzorgen. Jouw wordt die andere shet nog wel eens bereden dus ik hoef er opzich niet voor te zorgen (heb t ook druk met school, niet zoveel tijd na school) alleen nou kon zij laatst niet en ging ik voor de eerste keer alleen. Dus ik haalde haar uit de stal, geen probleem. Zet haar op de poetsplaats zon 30 meter van de stal. Ze waren ook aan het verbouwen dus ze was een beetje druk. Toen ik even wegging om wat hooi te halen deed ze helemaal druk. Toen gepoetst enz nog wel wat druk op het einde minder. Omdat ze altijd als ik ga longeren superhyper doet ga ik altijd even wandelen, naar het park. Ze wonen aan een weg met een fietspad. Je moet over het fietspad zon 100 meter en dan oversteken dan ben je in het park. De 1e 10 meter over het fietspad heel normaal. Daarna begon ze boos te kijken. We gingen oversteken naar het park en ze ging helemaa hyper doen, draven enz. We waren in het park gewoon aan het stappen. We waren 50meter in het park begon ze opeens te springen! (Dus steiger-bok-steiger-bok) ik dacht wat krijgen we nou?! Dus ik loop gewoon verder begint ze te trekken, aanstalten maken tot galopperen, weer springen, steigeren enz. Dit begon ik wel wat eng te vinden, op een gegeven moment kreeg ik haar niet eens meer vooruit! Maar ik wou haar niet laten winnen... Dus ik ging rechts, een soort paadje door de bosjes dan kom je op een ander pad ga je weer rechts dan ga je terug, die route nam ik. Toen we terugwaren gelijk longeertouw gepakt + zweep en gelongeerd. Noujaa.... :D ze begon helemaal te galopperen, trekken en springen zo hyper was ze na 5 minuutjes uitgeraasd te zijn nog gedraafd en stukjes galop gedaan. Nog wat vh op het terrein gedaan en weer naar huis.
Maar nu is mijn vraag: wat kan ik er aan doen zodat ik gewoon kan wandelen in het park?

iiSunshine

Re: Niet willen weggaan van haar maatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:05

Heeft niemand een idee?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:07

Iemand meenemen die niet bang is en die haar aan pakt. Die gene kan het jou dan ook leren.

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:15

Ik volg dit even, die van mij heeft hier ook last van. Maar die is 1.59m hoog.....

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 08:31

Heeft niemand nog een andere oplossing?
@Ratties4life , hmmmm das wel wat lastiger

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:34

Ja. Maar ik ben zelf ook 1.83 dus op zich valt het nog wel mee.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 10:58

Ratties4life schreef:
Ja. Maar ik ben zelf ook 1.83 dus op zich valt het nog wel mee.

Oooohh haha

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:47

Heeft niemand een tip ofzo?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:46

Upje :x

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:16

Helpt het niet om haar van te voren even te longeren/laten uitrazen ?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:36

Je moet leiding geven. Google op het onderwerp 'grondwerk', lees er een boek over of neem een les. Je pony neemt de ruimte die jij geeft. Het is te veel om hier alles op te schrijven wat jij kunt doen om je pony in toom te houden. Bijvoorbeeld dat hij niet zomaar kan gaan draven! Dan moet je hem corrigeren, desnoods een paar stappen terug laten doen. Ik ben bang dat er verder niemand reageert op je topic, omdat je vraag heel breed is. Net zoiets als "ik zit op een paard maar hij doet niet wat ik wil".

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 23:07

EvelienKiss schreef:
Je moet leiding geven. Google op het onderwerp 'grondwerk', lees er een boek over of neem een les. Je pony neemt de ruimte die jij geeft. Het is te veel om hier alles op te schrijven wat jij kunt doen om je pony in toom te houden. Bijvoorbeeld dat hij niet zomaar kan gaan draven! Dan moet je hem corrigeren, desnoods een paar stappen terug laten doen. Ik ben bang dat er verder niemand reageert op je topic, omdat je vraag heel breed is. Net zoiets als "ik zit op een paard maar hij doet niet wat ik wil".

Bedankt, hier kan ik wat mee. Vandaar dat er amper mensen in dit topic reageren...