Mijn pony wil op geen enkele mogelijkheid alleen een buitenritje maken, ik krijg er niet vooruit op geen manier. iemand die dit probleem ook heeft/gehad? iemand tips
kun je wel aan de hand met je pony weg? Je zou kunnen proberen om een stukje aan de hand weg te gaan, als je op de terugweg komt er op gaan zitten. Zo heb ik het met mijn verzorgpaard destijds ook gedaan. Die wilde onder de man absoluut niet alleen weg! Uiteindelijk kon ik uren alleen door het bos rijden.
Ga eerst eens lekker aan de hand met hem naar buiten, gewoon lekker aan halster ontspannen, op sommige stukjes laten grazen voor de ontspanning, dit ga je gewoon een paar keer doen, en elke keer als hij bijvoorbeeld staakt dat hij terug wil, niet boos worden, gewoon rustig worden, tegen hem gaan praten en als hij dan weer een stukje met je mee loopt en ook redelijk ontspannen is, dan heel erg goed belonen! Dit kan met snoepjes en dat bouw je steeds verder af naar alleen stemhulp, wanneer dit goed gaat ga je kleine stukjes er op zitten, eerst loop je met hem een stukje heen en als je dan weer terug gaat, (ik zou niet via dezelfde weg doen) ga je er op zitten. Dit ook net zo lang doen tot hij ontspannen en zich goed gedraagt, dan ga ja er op zitten vanaf de stal. Succes !