Ga jij naar buiten met je paard met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Ga jij naar buiten met je paard met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 22:34

Geen idee waar dit moest, sorry.

Ik vraag me af wat anderen doen met dit weer. Nou, met zulke wind die er was vandaag, bij mij is het nu wat rustiger (gelukkig).

Gaan jullie naar buiten met dit weer, zo ja, te paard of er naast? Of toch maar in de bak of gewoon helemaal niet?

Ik ga met dit weer niet naar buiten. Er kan zomaar iets omwaaien op ons pad, de weg kan versperd zijn, paard is drukker en schrikkeriger, veel geluid en ruis en de wind is natuurlijk ook hard voor het paard, waardoor hij uit balans kan raken. Deze risico's wil ik niet nemen, dan stap ik er maar een keertje naast in de bak, ook geen probleem :)

OneAndOnlyx

Re: Ga jij naar buiten met je paard met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:36

Ik rij met dit soort weer niet. Wel ben ik vandaag wezen wandelen met mijn paard langs de weg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:37

Verstandige keuze om niet naar buiten te gaan vind ik. Met dit weer doe ik helemaal niks, echt geen zin in :+ Naar buiten zal ik al helemaal niet gaan, want die van mij wordt helemaal gek dan met zulk fris weer!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:38

Ja hoor, ik rijd gewoon. Als je er rekening mee houd is er niks aan de hand. En ja ik heb ook wel eens een boom over de weg, dan springen we of zoeken een weggetje er om heen. Paard mag best wat alert zijn maar heeft te luisteren, ook met harde wind. Verder valt hij echt niet zomaar om door de wind.. ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:38

Die van mij gaan uiterst tevreden mee wandelen :j . Het is dat ik niet kon fietsen, anders had ik dat gedaan. Ze vinden het fantastisch, die wind! Neem ze allebei tegelijk mee, dan is het helemaal een feestje, haha!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:39

Ik ben laatst in dit weer naar buiten geweest.
Paard was heel lief.
Maar ik zat zelf niet lekker.
Ik laat haar nu dus even staan

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:39

Ik ga niet naar buiten. Wij hebben gelukkig een binnenbak. Mijn merrie is nogal fris met dit weer. Ik ging vandaag longeren, maar mijn merrie ging een paar keer flink aan de kletter met die windvlagen :')

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:40

De bak is erg nat door al die regen dus heb ik gister gewoon een buiten rit gereden haha.
Pony was idd wel drukker, maar als je verder rustig aan doet en waar wij rijden is het ook best rustig...
Echte die hards :Y)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:40

Ik ben ook niet naar buiten geweest.
Het waaide zo hard dat er een dakplaat van het dak van de bak is afgewaaid... -O-
Zelfs in de binnenbak rijden ging met de windvlagen die tegen de platen aan sloegen niet. Ik heb uiteindelijk even gelongeerd.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:41

Ik ga gerust weg met mijn haf. Ze is zeer goed te rijden met wind en Stormachtig weer. Moet het wel droog zijn en ik moet iemand bij mijn dochter hebben.

Poiuytrewq

Ja hoor.. Als ik niet hoogzwanger zou zijn had ik gereden als ik zin had, heerlijk als het zo stormt.. lekker even uitwaaien. Alleen in de regen rijden doe ik haar en mezelf geen plezier mee. Wind maakt niet uit.

simodi

Ik heb vanochtend gewoon buiten gelongeerd, hij heeft lekker in de wei en vanmiddag hebben we een heerlijk buitenritje gemaakt. Hij was heel relaxed, dus lekker uitgewaaid samen!

Ik zou met zulk weer alleen niet in bosgebied gaan rijden i.v.m. afbrekende takken.

Als je met dit weer niks doet met je paard, raakt hij er ook niet aan gewend!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:45

Gister heerlijk in de bak gereden dat was best te doen. Vandaag Kon ik niet heen omdat ik moest werken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:50

Ik rij met dit weer ook buiten hoor, Marie staat tussen de weilanden, dus veel bomen zullen er wel niet vallen :P
Ze is alleen wat sloom met tegen de wind in galopperen/draven, voor de rest merken we er weinig van.
Ze staat natuurlijk wel een tijdje in de paddock, daar is ze wel fris van. De wind maakt geen verschil.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:53

Gezien wij geen bak hebben rijden we buiten. Pony's schrikken niet zo snel en bomen gewoon in de gaten houden.

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:57

Wij rijden sowieso buiten, vandaag bewust een bosritje gemaakt lekker uit de wind. Alleen de terug weg langs de weg was wel heel koud.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:57

Bij omroepbrabant stond vandaag dat werd afgeraden om vrijdag en zaterdag de brabantse bossen in te gaan. Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont.

ik ben met de hond het bos in geweest toen het zo hard waaide vandaag maar zou het met mijn paard niet doen

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:58

Ik rij wel gewoon. Niet op buitenrit dan, aangezien hij ook niet verkeersmak is, haha. Maar ik heb vanmiddag gewoon gereden met de harde wind. Niet in de regenbui dan, want daar had ik ook weinig zin in. Maar in de bak loopt hij gewoon zijn rondje! Niet eens fris of wat, haha. Dus dat durf ik wel aan ;d.

EDIT; Heb alleen een buitenbak tot beschikking. Dus daar rij ik gewoon ;d

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:03

ik heb ook alleen buitenbak tot beschikking, en ik rij gewoon. met een rustiger paard dan dat ie zonder wind is? xd rare pown :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:07

De bak bij ons is behoorlijk gelijk aan een zwembad.
Dat gecombineerd met deze wind is niet uitnodigend om te rijden :+ Daarnaast heb ik geen zin in plashappen, haha. Paardje is altijd behoorlijk fris met deze wind. Ik heb 'm dus alleen in de paddock gezet met zijn vriendje vandaag. Morgen maar weer kijken..

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:08

Ik rijd gewoon in de bak, we moeten een stukje langs de weg stappen om daar te komen maar een echte buitenrit met dit weer zou ik niet doen. :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:09

Jahoor, we rijden gewoon met dit weer. Wellicht dan niet geheel serieus, omdat paardjelief wel meer kabouters ziet dan normaal, maar we rijden wel. Zo went ze ook aan dit weer. :)
Het bos gaan we niet in met deze wind. Temperatuur maakt me niet zoveel uit. Sterker nog, als het vriest of er ligt sneeuw, zou ik juist een (klein) stapritje maken buiten. Dat is veel leuker dan saai in de bak stappen. :=

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:11

ik heb in de buitenbak les gehad viel wel mee met de wind en daarna buiten gaan uitstappen toen was ponylief lekker drooggewaaid :D .
maar ze reageerde er niet op ook niet toen we langs een huis reden die ze aan het bouwen waren en waar allemaal van die zeilen aan wapperden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:13

Ik hoor van veel mensen toch dat paard/pony zelfs rustiger was vandaag dan anders. De mijne dus ook!

Hoe zou dat komen? :?
Omdat het ook relatief warm is?

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:16

Wij rijden ook gewoon met de wind! Wel op rustige stukken in het bos.