[OPG] wat te doen met veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denisemw

[OPG] wat te doen met veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:19

Hey,

ik heb nu een verzorg veulen, het is een zwarte fries, ze is nu bijna 2 jaar. maar helaas is er maar weinig aan haar gedaan. als je haar naar de bak wilt brengen gaat ze al rennen, tribbelen, rendtloopt ze helemaal voor je, ze kan niet vast staan, ze kan niet normaal even met je wandelen.

heeft er iemand tips wat ik met haar kan doen?

troi

Re: [OPG] wat te doen met veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:21

Als je geen ervaring hebt in elk geval niet in je eentje mee gaan worstelen. Een twenter van dat formaat heeft iemand nodig die haar vriendelijk doch zeer consequent en met kennis van zaken aanpakt, anders kan je een monster creëren. Wat ik je wel kan aanraden is grondwerk les gaan nemen en als je daar een goed gevoel voor hebt ontwikkeld dat (onder begeleiding) met deze twenter gaan doen.

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:28

troi schreef:
Als je geen ervaring hebt in elk geval niet in je eentje mee gaan worstelen. Een twenter van dat formaat heeft iemand nodig die haar vriendelijk doch zeer consequent en met kennis van zaken aanpakt, anders kan je een monster creëren. Wat ik je wel kan aanraden is grondwerk les gaan nemen en als je daar een goed gevoel voor hebt ontwikkeld dat (onder begeleiding) met deze twenter gaan doen.

hey,

ik doe het ook nooit alleen, maar altijd met iemand die er wel wat van weet. maar ik vind het zo jammer dat er 2 jaar niks mee gedaan is. want nu is ze nog heel schrik achtig enzo.. maar ik doe nu m et haar in de bak oefenen dat ze aan het halstertouw meeloopt, n stopt als ik wil dat ze stopt

BrenKaCaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:24

Als diegene die bij je is er inderdaad wel wat van weet, dan zou je hier niets plaatsen lijkt me.
Het is logisch dat er nog niets/niet veel mee gedaan is. Het is een jong beest, dus als je iets wilt trainen, houdt het kort. Ik zou zeker niet meer dan 10 minuten per keer oefenen, als het paard dit al volhoud.
Focus je gewoon op grondwerk zodat duidelijk word dat jij de baas bent en dat ze respect voor je krijgt.
Vragen of wil je hulp (met toestemming eigenaar)? Laat het me weten ;)