Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een draver van 3 jaar gekocht. Toen ik ging kijken naar hem kwam hij meteen naar ons toe gewandeld en bleef bij ons staan de hele tijd. Er leek niks kwaad in te zetten, dus gekocht. Ik had wel zin in een nieuwe uitdaging.
De eerste dagen ging alles goed, ook met mijn arabier die ik al zo'n 8 jaar heb. Maar ben tegen iets opgebotst waar ik niet zo goed mee weet om te gaan. Vanaf het moment dat ik het halster aan doe is hij heel lief en laat hij heel veel met zich doen maar als hij vrij is, dus gewoon los in de wei/sta is hij veel schuwer en zelfs agressief met momenten. (Heb hem al leren wijken voor druk en gaat goed als ik hem met halster vastheb) Hij draait z'n kont naar me toe als het hem niet aanstaat, als ik hem nog maar lichtjes tegen hem duw bijvoorbeeld, durft te stampen, en legt de oren plat. Dus hij wil de baas zijn lijkt het mij. De arabier is het tegenovergestelde, ook in zijn hele jonge jaren, veel actiever, en makkelijker in de omgang, dus ik weet niet goed hoe ik een paard zoals mijn draver goed moet omgaan. Op het moment dat ik zijn halster aandoe is het een ander paard.
Nu was mijn vraag of iemand zoiets als eens heeft meegemaakt of iemand die zijn idee kan geven hierover. Volgende week komt er iemand om mij te helpen dus hulp zoeken doe ik zeker
).