Gaten in rijbroek, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Gaten in rijbroek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 08:58

Hallo!

Ik heb het probleem dat ik met mijn bovenbenen tegen elkaar schuur tijdens het lopen. Ik heb geen maatje 36 en heb ook nog eens x benen, dus dat werkt niet mee. Ik ben aan het lijnen maar ik vrees dat die beentjes altijd tegen elkaar aan blijven zitten.

Nu vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn met het probleem dat de rijbroeken steeds stuk gaan.
Ik ben niet van de hele goedkope merken omdat ik dat gewoon niet lekker vind zitten :o maar ik vind het gewoon zonde dat al m'n broeken kapot gaan..

Dus is er iemand die tips heeft om het te maken oid?
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier last van heeft :)

Angela

Re: Gaten in rijbroek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:42

Je zou over de kapotte stukken misschien een stuk nepleer kunnen laten zetten door een goede coupeuse? Dat is veel steviger als gewoon stof.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:00

Bij mij dochter (met hele dunne beentjes dus geen tegen elkaar schurende bovenbenen) gaat de broek kapot (evenals haar gewone spijkerbroeken) door het zadel van haar fiets.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 10:02

Vergeten er bij te zetten, ik heb vrijwel altijd een leren zitvlak.

Ik heb in een broek weleens een stuk stof laten zetten die stuk was, alleen dat zat echt voor geen meter. Misschien als ik het bij iemand anders laat doen het wel beter zit :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:03

_KellyAV schreef:
Hallo!

Ik heb het probleem dat ik met mijn bovenbenen tegen elkaar schuur tijdens het lopen. Ik heb geen maatje 36 en heb ook nog eens x benen, dus dat werkt niet mee. Ik ben aan het lijnen maar ik vrees dat die beentjes altijd tegen elkaar aan blijven zitten.

Nu vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn met het probleem dat de rijbroeken steeds stuk gaan.
Ik ben niet van de hele goedkope merken omdat ik dat gewoon niet lekker vind zitten :o maar ik vind het gewoon zonde dat al m'n broeken kapot gaan..

Waar zitten die gaten dan? Foto?

En heb je de broek de hele dag aan of alleen tijdens het rijden? En hoe vaak is dat dan?

Weet je zeker dat de broeken niet te klein zijn? Dan komt er natuurlijk extra veel spanning op de stof en daar krijg je natuurlijk ook eerder gaten van.

En welke goedkope rijbroeken vind je dan niet lekker zitten?

Zelf heb ik ook lang geen maat 36 en ben heel tevreden over deze:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:42

Ik heb ook telekens gaten in mn broeken

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:45

Ik had dat ook altijd, heb niet de dunste benen maar fiets ook nog eens veel in mijn rijbroek. Beste broek tot nu toe is Horze Grand Prix Fullseat. Die houdt het nu een jaar vol, terwijl Horka etc. het vaak maar een paar maandjes overleefde!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:28

Marie111 schreef:
_KellyAV schreef:
Hallo!

Waar zitten die gaten dan? Foto?

En heb je de broek de hele dag aan of alleen tijdens het rijden? En hoe vaak is dat dan?

Weet je zeker dat de broeken niet te klein zijn? Dan komt er natuurlijk extra veel spanning op de stof en daar krijg je natuurlijk ook eerder gaten van.

En welke goedkope rijbroeken vind je dan niet lekker zitten?

Zelf heb ik ook lang geen maat 36 en ben heel tevreden over deze:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html

Je link werkt niet goed ;)

Bovenaan tussen mn benen, ik heb helaas geen foto. Ik loop bijna nooit hele dagen in mn rijbroek, en ik rijd op het moment niet omdat mijn paard geblesseerd is.

Mn broeken zijn niet te klein. Ik heb op het moment broeken van montar, pikeur, easy rider, kentucky, eurostar. Volgens mij wat dat het. HH vind ik vreselijk zitten, en nog wat goedkopere merken waar ik even niet op kom. Mondoni heb ik al een lange tijd niet aangehad. Misschien maar eens proberen als ik weer naar divoza ga.

Ik zal die broek eens opzoeken joscelyn! Dankjewel :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:34

Als je broeken met kunst lederen zit hebt, hoe kan je daar dan gaten hebben? Zitten er echt gaten in het leer?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:37

Jup, het gaat wel een stuk langer mee hoor, maar ook dat gaat stuk na een tijd.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:40

Ik heb precies hetzelfde...
Had ik nieuwe broeken gekocht met lederen zitvlak, maar die zijn ook alweer stuk.
Heb ook niet het budget om steeds nieuwen te kopen dus ik gebruik mijn witte maar, die is het minst stuk -O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:41

Ik heb dan geen tips, ik zou daarvoor niet weten hoe je dat op een fijne manier kan maken anders dan een andere kunstleren zit erop te laten zetten van een andere broek afkomstig.
Meestal gaan die juist het langste mee.

jenoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:43

Ik heb dit ook met mijn gewone spijkerbroeken, geen maatje 36, wel 38 ;)
Ik doe oefeningen voor mijn binnenbenen, rijd veel paard, fiets en wandel veel. Dus beenspieren zijn er genoeg. Toch blijft dat vetje er zitten. Vooral in de zomer vervelend met rokjes of jurkjes of hele korte broeken (hotpants), dan schuurt het zo erg dat mijn huid kapot gaat. Mijn oplossing is om dit vetje misschien ooit weg te laten halen. Tot die tijd heb ik er helaas maar mee te dealen. Mijn eurostar rijbroeken hebben er het minst slijtage van.

Pr0miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:45

Ik had het ook. Deed altijd een joggingbroek over mijn rijbroek tot ik ging rijden. Scheelt een berg!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:38

Het is de Mondoni Durban II rijbroek
Artikelnummer: 32836

Anoekgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:30

Ik heb ook x benen, maar hier gelukkig geen last van, en echt dure broeken heb ik nou ook weer niet.
Je zou inderdaad iets op de kapotte plakken kunnen maken.