Man als ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VinnieFoef

Man als ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 19:12

Hoi mede-bokkers!

Graag zou ik willen leren paardrijden, maar ik heb geen idee hoe ik überhaupt in de paardenwereld als man zijnde kan rollen. Nu zou ik wel erg graag willen beginnen in de buurt van Alkmaar. Hebben jullie tips en tricks? :).

Groetjes,

VinnieFoef.

branka16

Re: Man als ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:13

Kan prima hoor!
Mijn vriend heeft afgelopen woensdag zijn 1e les gehad :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:14

Gewoon een goede manege in de buurt zoeken. Zij kunnen je wegwijs maken.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:15

Nou als eerst boeit het geen zak als je man bent hoor := Als eerst zou ik gewoon even gaan lessen bij iemand, ik zou daar beginnen. Manege is ook wel handig om te beginnen. Maar om ''betere'' ervaring op te doen, zou ik bij iemand thuis lessen. Die zijn er genoeg :D Verder wens ik je veel succes!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:16

In regio alkmaar zijn verschillende maneges waar je zo kan aanschuiven. Wil je dressuur of wil je westerns?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:17

Ik vind een manege juist fijn om de eerste stappen te leren. De paarden zijn gewend om met beginners te moeten rijden en je kunt er verschillende paarden uit proberen. Als je een goede zit hebt ontwikkeld zou ik idd ook overstappen naar iemand thuis of een bijrijdpaard met goede (privé)les.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:18

Stap 1:
Ga naar een manege :P
Neem anders iemand mee die veel verstand van paarden/ maneges heeft.
Stap:2
Vraag een proefles aan als je het leuk vind daar.
Stap 3:
Gefeliciteerd je ben een ruiter :P

Veel plezier met Bokt en met het vinden van een manege en met paardrijden natuurlijk :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:20

Wat onwijs leuk! Er zijn 2 stallen in Egmond aan den Hoef, waarvan 1 waar ik al 9 jaar met veel plezier rij. Deze manege heet Manege Groot, maar je kunt ook naar Manege de Hoef gaan. Gewoon even bellen en vragen wat je wilt weten, of anders bezoek je een van de sites. Bij beide maneges kun je een proefles nemen. Ik rij in een les en na mij komen alleen máár mannen, dus het kán! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:26

Genoeg tips ook hier zie ik. Het gaat je vast helemaal lukken! ;)

Ik ben twee jaar terug in een beginnersgroep met mannen gestart en rij nu nog steeds. :D

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:44

Ik ken ook veel jongens (&mannen) die paardrijden hoor! Kan gerust :D
Het beste vind ik toch om gewoon even op google een manege in de buurt te zoeken en eens langs te gaan. Je kan dan ter plekke uitleg vragen en dan weet je gelijk of ze vriendelijk zijn en kan je al eens rondkijken of de manege er netjes uitziet etc. :o

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:44

Voor een man is het toch niet anders dan voor een vrouw?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:45

Greetje63 schreef:

Nouja er heersen toch wel wat vooroordelen bij een aantal mensen dat paardrijden een vrouwensport is, dus ik kan me voorstellen dat er een drempel is als man zijnde.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:47

Ik vond de drempel best hoog om na mijn 30e naar een manege toe te stappen om te beginnen... :=

Dus ik zeg gewoon doen! Had ik dat ook maar gewoon veel eerder gedaan.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:18

Heey,
Ik woon ook dichtbij Alkmaar, En het is bij mij op de manege heel normaal hoor om als jongen paard te rijden. :D

Ilonaa0412

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:30

Ga als man lekker rijden! dat het een vrouwensport zou zijn is onzin, er staan meer mannen aan de top! Begin met een proefles en mocht je je fijner bij voelen kan je ook bij een manege vragen naar een privé les. :D

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:41

capopjekop schreef:
Greetje63 schreef:

Nouja er heersen toch wel wat vooroordelen bij een aantal mensen dat paardrijden een vrouwensport is, dus ik kan me voorstellen dat er een drempel is als man zijnde.

Vandaar dat er op topniveau meer mannen dan vrouwen meerijden! ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:49

Kan prima!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:39

en al overgehaald door dit topic ts?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:40

Mijn man is ook op jouw leeftijd begonnen, als grapje met zijn studentenvereniging. Iedereen nam een tien ritten kaart bij de manege. Hij is de enige die is blijven rijden en hij rijdt nog steeds. Kan dus prima!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:42

wil je engels of western rijden :-), of eens proeflesje doen van beide op een manege?

paardenvirus blijft altijd de kop opsteken ;-). Leuk dat je weer wat wil gaan doen met paarden, het is een liefde wat altijd zal blijven denk ik ;-), succes en houdt ons op de hoogte hier op bokt of stuur eens wat leuke foto's :-).
Hier in belgie ook erg veel mannelijke ruiters.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:45

Je rolt net als vrouwen er gewoon in haha.

Bezoek eens een manage en vraag een eerste privé les aan, kijk of je het bevalt en of je verder wilt :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:02

Gewoon contact opnemen met een manege. Bij de meeste maneges vinden ze het juist leuk wat mannen volk.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:14

Welkom :)

Ik rij zelf ook nog niet echt lang (nu bijna 3 jaar) maar heb ondertussen al best veel geleerd voor mijn idee :+. Had tot me 19e zelf ook nog nooit echt wat met paarden gedaan, maar sinds het laatste jaar eigenlijk wel meerdere keren te vinden op stal/manege hier in de buurt. Er zijn bij ons ook wel meer mannen/jongens die rijden, maar we zijn wel in de minderheid om het maar zo te zeggen :P

Ik zou gewoon eens enkele lessen nemen, hier in de buurt had je op een manege introductielessen (privelessen van half uur) om mee te beginnen.

Het is in ieder geval niet vreemd zoals je misschien nu (nog) denkt. Als je nog wat vragen hebt oid, een berichtje sturen kan je altijd.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:00

Ik geloof dat weet TS nooit meer terug zien... Iig vaag dat hij niet meer reageert :j

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:48

Ik vraag me af waarom TS dit niet vraagt aan zijn vriend, waarmee hij in een band speelt. Deze is ook net weer begonnen met paardrijden :) [VVDD] Paardrijdende jongens taboe? Nee, een droom die uitkomt!
Heeft "toevallig" dezelfde type foto's in zijn profiel, dezelfde uitnodiging " pb me voor een gezellig gesprek" en komen beide uit Alkmaar.

Ik kan het natuurlijk mis hebben en t ene sluit het andere niet uit, paardrijden is natuurlijk ook super leuk :D

Welkom TS