Ik heb een pony die enorm druk is buiten. niet gewoon enthousiast (nouja ook natuurlijk)
maar stap draf of galop moet bij hem allemaal zo hard mogelijk. (het is sowieso een voorwaartse pony, maar hij maakt zich sterk)
vooral op de terug weg heeft hij zo'n haast dat ie bijna struikelt, en hij maakt zich dus de hele buitenrit sterk.
Nu is het niet dat ik bang ben en ik kan hem ook houden, maar het is wel erg vervelend..
Eerst was het zodra hij op een ruiterpad kwam dat hij gewoon meteen galopeerde (stopt gelukkig ook altijd aan het einde
) en we kunnen nu al stappend en dravend of galoperend alle paden doen dus dat is al een enorme verbetering. Ik heb een pessoa op buitenrit (Nee, ik ben hier geen fan van! had liever gewoon met een normaal trensje gereden.) en dit helpt wel al veel en hij is al veel makkelijker maar nog steeds zit dat altijd haast hebben erin.Nu is mijn vraag: heeft er iemand tips of ideeën die kunnen werken of eigen ervaringen? Ik hoor ze graag!
(commentaar oid mag natuurlijk, maar doe het opbouwend/netjes, niemand is perfect
)Groetjes Anne
00 meter en dan komen er weer fietspaden tussen door dus dat kan helaas niet.. en als ik die van mij laat gaan, krijgt ie nog veel meer adrenaline dan dat ie er rustiger van word dat ie zn ei kwijt is
consequent blijven oefenen! Kan een hele tijd duren maar mijne kan ik op mn zit terughalen in tempo, ook als ze heel enthousiast is.