Wie weet er leuke adressen in Noorwegen om een mooie buitenrit te doen?
Het plan is regio Rondane, Jotumheimen en Dovrefjell, Trondheim te verblijven.
Ik ken al Hjerkinn (Dovrefjell) met de IJslanders, al eens een geweldige dagtocht gemaakt.
Tips/goede ervaringen?
EllyC
Geplaatst: 06-01-15 12:04
Ik weet niet of Andes Lefdal er nog zit. Zat in Nordfjordeid, kun je heerlijk de berg oprijden in de natuur tussen de losse fjorden met veulentjes. edit http://www.lefdals-rideskole.no/, zit nu ergens ander zie ik maar kan even niet checken waar dit ligt.
Ja dat IS die regio, anders noem ik die niet Denk alleen wel dat je vooraf moet bellen of er mogelijkheid is. Er zijn 's winters niet altijd paarden boven.
Ik ga in de zomer! Dank voor de tips. Nordfjordeid is te ver uit de richting.Ik ben geloof ik niet zo handig hiermee, maar waar vind ik dat andere topic? Ik zoek in genoemde regio...
Dank je jennOdv, ik had ze inderdaad gevonden, hoor! Ik denk dat het inderdaad rijden in Rondane wordt, of misschien ook weer Hjerkinn. Ziet er heerlijk uit!!
Meer tips altijd welkom, want onze route ligt niet vast...
JustFenna
Geplaatst: 08-02-15 17:52
Dit topic niet gezien, maar ik heb ook nog wat tips: Dreamvalley, ijslanders maar dan anders. Oftwel zonder zadel door de bossen crossen! Heb hier twee jaar gereden. Zijn nu verplaatst, dus weet niet of het in jou regio is. Op de lofoten, ver buiten jou regio, is hov hestegard. Ook met ijslanders, over de witte stranden rijden en dan de berg op. Erg mooie rit! Als je meer info wilt over dreamvalley, site is niet heel erg super, mag je me pb'en! Ik heb daar nog steeds hele leuke herinneringen aan, en zou graag nog een keer langs gaan!
Nou, het is Venabygd geworden! Fantastische rit naar de top van de berg gedaan op Guriborka, een grote prachtige Dolehest merrie. Genoten!!! Wat een powerpaarden en superbraaf, leuke begeleiding. Aanrader!
Wij waren er in de eerste week van de vakantie.Oef, wie er mee was? Een hele aardige meid, vriendelijk en beleefd.Weet haar naam niet meer, ze komt daar oorspronkelijk vandaan en is webdesigner.