Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik benieuwd naar ervaringen, tips, ... Het is pas voor volgende winter, dus hopelijk heb ik tegen dan een beslissing genomen
Ik heb een ijslandse merrie met vrij brede nek. Momenteel heeft ze gewoon haar winterhaar (ze wordt nog maar licht doorgereden), maar tegen volgende winter zal ze wel volledig in training staan en dan zou ik haar graag willen scheren.
Nu ben ik op zoek naar een deken of meerdere dekens of een linersysteem. Zowel Bucas als Horseware klonken mij goed van kwaliteit, maar dan zijn er nog verschillende opties ...
Degenen die mij aanstonden:
- Bucas Smartex Rain: Aanvullen met de stay-dry of de quilt liners? Volgens mij best zowel eentje van 150 als eentje van 300g om voldoende te kunnen variëren naargelang de koude.
- Bucas Smartex Medium: Bij echte koude aan te vullen met een 150g liner? En is de medium vanaf het begin niet te warm?
- Bucas Smartex Extra: Volgens mij voldoende bij echte koude, maar wat dan als het weer warmer wordt?
- Horseware Rhino: Welke dikte (0g - 200g - 400g)? En welke liners erbij nemen (100g - 200g - 300g - 400g)?
- Horseware Amigo: Welke dikte (0g - 200g - 400g)? En welke liners erbij nemen (100g - 200g - 300g - 400g)?
Ziezo, laat maar van jullie horen, dan kan ik misschien een keuze maken
Bedankt!
)
heb nu het oude model (2 sluitingen voor) en big neck. Die zit goed, maar maken ze niet meer helaas, en hier kan ik ook geen onderdeken onder doen dat past niet. Bij hem zit BR goed qua pasvorm en ik weet uit ervaring dat de horseware dekens ook goed zitten voor bredere paarden