Ik heb een vrij recente humbaur trailer, een tweepaards. Maar ik heb trekpaarden,dus ik kan maar een paard per keer meenemen. Mijn oudste is niet echt groot en past in principe in een vak,maar staat liever zonder schot. Mijn jongste is gewoon erg lang en breed,en in een vak zit ze met haar kont zo ver over de stang dat ze tegen de achterklep drukt. Die moet dus scheef kunnen staan. Ik heb er een setje lange stangen bij gekregen. Ik lees echter vanalles over scheef trekkende trailers als ze gestald worden zonder schot. Ik kan mijn schot schuin plaatsen,en dan past mijn lange stang er nog achterlangs. Echter kan de voorkant dan wil omhoogkomen (je moet hem schuin draaien om hem eruit te kunnen tillen) Is het beter om mijn paarden zonder schot te vervoeren,en dan in leegstand mijn stangen erin te hangen, of tussenschot erin en schuin zetten met paarden (mogen ze dan met hun borst tegen de voorkant leunen?of kan die eruit wippen?) en in leegstand tussenschot recht en stangen erin? Contant alles erin en eruithalen is geen doen, tussenschot is veel te zwaar en ik ben altijd alleen.
Al_Zawraa
Geplaatst: 04-01-15 20:54
Scheef trekkende trailers krijg je alleen als je het schot eruit haalt en dan geen stangen gebruikt. Zoals jij van plan bent, dus wel een lange stang voor en achter is het geen enkel probleem.