Pony hapt naar zijn borst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Falko_v

Pony hapt naar zijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:55

Hoi,

Ik rijd op de manege een pony, Falko genaamd, en sinds kort heeft hij een nogal apart trekje. Hij heeft een Thiedemann teugel, en als die eraf wordt gehaald is het al minder maar het stapt niet. Falko trekt zijn hoofd omlaag en het lijkt dat hij dan naar zijn borst hapt. Als ik afstap, krabt hij altijd aan zijn been, maar sinds kort is dat ook erger. Ook heeft lijkt het alsof hij jeuk heeft aan zijn neus, want als ik hem daar aai (op stal) stopt hij met zijn trekje. Ik heb 1 duidelijke foto waar je het op kunt zien:
Afbeelding (het is het vosje voorop ;) )

Ook ben ik opzoek naar zijn oude eigenaar, stuur me een pb als je iets weet :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:02

Jeuk aan zijn neus (stoffige binnenbak) lijkt me het meest voor de hand liggend. Of jeuk aan z'n borst (zweet)

Ketaki

Re: Pony hapt naar zijn borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:05

misschien een rare vraag, maar waarom rijden jullie met zn allen, zo dicht op elkaar?

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:09

Dit is tijdens de carrousel. Hij zweet inderdaad veel en de binnenbak is niet brandschoon, maar dat zou dan niet verklaren waarom hij er buiten (zonder zweet) ook last van heeft.:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:14

Want buiten zweet hij niet?

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:39

Als hij uit de stal komt bedoel ik ;) hij heeft een loopstal met weide buiten dus dan heeft ie nog niet gereden

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:15

Ik zie in ieder geval veel druk op de teugels (ook van het witte paardje ernaast), maar als hij het zonder belasting ook heeft, dan is het waarschijnlijk iets anders. Laat de VA eens komen om hem na te lopen, want zo gissen van een plaatje is niet de beste oplossing. ;)

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 18:13

Ik zal mijn instructrice nog eens na vragen over de stoffige bak. :) het klopt van veel druk van dat witte paardje, hij is nieuw en blijkbaar heel snel (ik rijd alleen nog maar op Falko dus ik heb geen idee) en volgens mij zijn deze ruiter en paard niet zo'n match. Falko is ook vooral een pony van 'constante verbinding', helemaal als je hem een beetje wilt laten ontspannen - anders gaat ie helemaal in zn Thiedemann hangen :') ik kan niet zomaar een VA laten komen want het is natuurlijk niet mijn beestje, maar ik zal het vragen aan de eigenaar - ook mijn instructrice. Hij heeft inderdaad op de poetsplaats er al last van, volgens mij alleen met zijn hoofdstel in. Volgens mij is zn bit dubbelgebroken watertrens, dus best vriendelijk. Jeetje wat een verhaal :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:00

Het is ook goed mogelijk dat hij ondanks het vriendelijke bit last heeft van zijn tanden. Het kan zijn dat het bit tegen zijn tanden aanligt (gevoelig), dat hij haken heeft (ook gevoelig) of dat het gevoelig is tussen de tanden of op de tong, waar het bit op rust. Goed dat je het even aan de eigenaar voorstelt! ;)

Even off-topic: Tip voor degene op het witte paardje is om dan juist niet teveel druk op de teugels te hebben, omdat veel paarden daar juist onrustiger van worden. ;)