Ruitervakantie gezocht Engeland/Schotland/Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Ruitervakantie gezocht Engeland/Schotland/Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:14

Lieve bokkers

Een vriendin en ik zijn opzoek naar een ruitervakantie in de UK.
We willen voor ongeveer 4 dagen gaan en hebben een budget van zo'n 500.
We zijn beide gevorderd en willen graag veel rijden. Of het een vakantie is
waar je vanuit de accomodatie ritten maakt of een trektocht is maakt ons niet uit.
Wie weet een mooi adres voor ons? Graag tips en ervaringen van jullie! :D

Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:43

Waar wil je heen? Roept u maar, de kans is groot dat ik er wat weet.

Die 500 euro, is dat enkel voor de vakantie of ook de reis erheen? In het laatste geval ga ik je teleur stellen, gaat je niet lukken.
Het ligt eraan hoe je wil reizen. Openbaar vervoer moet je goed uitzoeken; het is niet goedkoop en lang niet elke uithoek is even goed bereikbaar. Eigen vervoer is heel handig maar de overtocht is duurder en aan de andere kant van de weg rijden is niet voor iedereen weggelegd, als ik sommige mensen moet geloven.

Zeg maar wat je leuk lijkt, zoek ik even.

leeneliefje

Re: Ruitervakantie gezocht Engeland/Schotland/Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 22:33

Oh wat leuk! Het liefst gaan we naar het zuiden van Engeland. Er zit daar familie van min dus de reis er heen is mij bekend. Die 500 is een richtlijn, dus als het iets meer is vind ik dat ook prima.

Ik heb zelf een zwak voor devon en de new forest, omdat ik daar in m'n jeugd veel ben geweest en ben opgegroeid. Maar als jij mooie suggesties hebt; leuk! :)

Wat ik wel belangrijk vind is dat de ritten niet in Western stijl zijn, daar ben ik totaal niet in thuis en wil gewoon lekker ontspannen. Een andere rijstijl lijkt mij daar niet passend bij.

Dank voor je reactie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:47

leeneliefje schreef:
Oh wat leuk! Het liefst gaan we naar het zuiden van Engeland. Er zit daar familie van min dus de reis er heen is mij bekend. Die 500 is een richtlijn, dus als het iets meer is vind ik dat ook prima.

Ik heb zelf een zwak voor devon en de new forest, omdat ik daar in m'n jeugd veel ben geweest en ben opgegroeid. Maar als jij mooie suggesties hebt; leuk! :)

Wat ik wel belangrijk vind is dat de ritten niet in Western stijl zijn, daar ben ik totaal niet in thuis en wil gewoon lekker ontspannen. Een andere rijstijl lijkt mij daar niet passend bij.

Dank voor je reactie

Ik ben maar heel weinig westernstallen tegen gekomen in GB. Ze zullen er echt wel zijn maar het is ook niet mijn interesse-gebied.
In New Forest had ik een leuk adres maar dat bestaat helaas niet meer. Er zitten echter genoeg stallen in dat gebied:
http://www.thenewforest.co.uk/activities/stables.aspx

Als je even googled, komen in ieder geval de volgende stallen bovendrijven:
http://burleymanorridingstables.com/
http://www.burleyvilla.co.uk/
http://www.arnissequestrian.co.uk/
http://www.fordfarmstables.co.uk/
http://www.fir-tree-farm.org.uk/

In willekeurige volgorde en ik ken ze niet persoonlijk, dus ik kan er geen inhoudelijke info over geven.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:37

Wauw dankjewel!
Veel van deze site's heb ik al bezocht en ze leken erg leuk.
Thanks for your help

Geen persoonlijke suggesties dus? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:41

leeneliefje schreef:
Wauw dankjewel!
Veel van deze site's heb ik al bezocht en ze leken erg leuk.
Thanks for your help

Geen persoonlijke suggesties dus? :)

Ik moet nog ergens een adres in Devon hebben maar ik weet niet of ik die terug kan vinden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:59

Dankjewel in ieder geval. Ik zal je laten weten als ik m'n keuze heb gemaakt, mocht het je interesseren . Is echt een droom van mij

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:06

leeneliefje schreef:
Dankjewel in ieder geval. Ik zal je laten weten als ik m'n keuze heb gemaakt, mocht het je interesseren . Is echt een droom van mij

Ik heb altijd interesse in recenties :j
Om diverse redenen komen we tegenwoordig wat minder vaak in GB en als we er dan zijn, zitten we meestal in de noordelijke regio (Yorkshire). Maar we willen nog wel weer eens naar het zuiden, ook om weer bij het Eden Project te gaan kijken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:41

Goed adres om te rijden is Shilstone Rocks Farm: www.dartmoorstables.com Kennelijk hebben ze tegenwoordig ook een huisje te huur. Serieuze mensen die weten waar ze mee bezig zijn, je moet ook eerst voorrijden in de bak voor je mee naar buiten mag ;) Rijgebied is prachtig!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:03

TomDm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:22

Eens kijken op de site van trailfinders dacht dat zij hier ook wel reizen naar kunnen verzorgen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:47

TomDm schreef:
Eens kijken op de site van trailfinders dacht dat zij hier ook wel reizen naar kunnen verzorgen :)

Ja, een stuk of twee of drie, veel meer niet en dat zijn de grotere, commerciële toko's.
Als je daar van houdt, prima, maar mijn voorkeur en betere ervaringen zijn toch met de kleinere, lokale toko's. Op zulke toko's vaker wel dan niet privé begeleiding gehad.