[PG] : Buster, barokke schimmel, E pony ruin, >20

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

m0niekkkie

[PG] : Buster, barokke schimmel, E pony ruin, >20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:14

Ondanks dat ik geen foto's van hem heb en niet veel exacte informatie, wil ik hierbij proberen Buster te vinden. Ik denk nog vaak aan hem en zou heel graag willen weten hoe het met hem is.

Ongeveer 9/10 jaar geleden heb ik hem een tijdje gereden voor een kennis wie destijds zwanger was. Na de zwangerschap heeft ze hem verkocht naar manege de Ponyhof in Jubbega. Hier heeft hij niet lang gestaan, van wat ik gehoord heb, is hij verkocht naar een gezin met 2 dochters in Lippenhuizen maar is weer verkocht en van daaruit heb ik geen idee waar hij heen is gegaan.

Zijn naam, Buster, ik weet niet zeker of dit ook zijn paspoortnaam is, hij kan inmiddels ook anders genoemd worden.

Ik weet dat er niet bekend was hoe oud hij precies was, hij was destijds geschat op een leeftijd tussen de 12 - 15 en zal nu dus ongeveer 21 - 24 zijn.

Hij is ongeveer 1.50 groot.

Er is niks van zijn ras of afstamming bekend. Hij lijkt net een andalusier, hij is heel mooi barok en rond gebouwd en ook een iets maaiende beweging met de voorbenen.

Veel behang, lange dikke manen en staart, een voorpluk die over zijn hele voorhoofd hing. Helaas heeft hij wel last van zomereczeem.

Het is een spierwitte schimmel maar als je hem nat maakt, zie je dat hij als zwartbonte is geboren.

Hij had een hekel aan rijden in de bak, ook al kon hij best leuk lopen en was hij dacht ik vrij hoog opgeleid, hij was moeilijk te motiveren en soms echt niet vooruit te branden.

Springen vond hij wel geweldig, hij sprong alles, heeft nooit 1 x geweigerd. Op buitenrit was hij absoluut bomproof en als ik hem liet gaan op de lange zandpaden, was hij zo fel, hij kon zo vanuit stilstand naar rengalop springen.

Ik hoop dat iemand hem herkent vanuit mijn beschrijving, ik hoor het heel graag.

Erin_89

Re: [PG] : Buster, barokke schimmel, E pony ruin, >20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:31

Hey,

Buster ken ik nog wel!
Ik ben toen samen met de eigenaresse van de ponyhof bij hem gaan kijken en heb toen ook nog een rondje op hem gereden.
Was een heerlijk dier, maar soms best krachtig.
Zo was hij stapel gek op een zwarte merrie en wou hij met de kinder lessen steeds naar haar toe.
Misschien kun je aan de eigenaresse van de ponyhof vragen of hun iets weten, of dat ze willen vragen aan die mensen waar hij naartoe is verkocht waar hij nu is.

succes met je zoektocht naar Buster!