decathlon caps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssaaa

decathlon caps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:40

Iemand ervaring met de caps van decathlon?

Ik zag de prijs en dacht woow! en hoe is de kwaliteit?

_mexx_lady_

Re: decathlon caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:46

Ik heb er eentje van de Decathlon. Niet die van 20 euro maar die van mij kostte iets van 40 euro.
Zit super lekker, heb heel de zomer geen zweethoofd erin gehad en is lekker licht!
Kan gelukkig nog niet zeggen hoe ze het doen voor een valpartij. Ik vind het een degelijke cap

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:51

Heb altijd caps van de Decathlon. Nooit een zweethoofd, en ze gaan niet stinken :+

Doe er meestal zo'n 4 jaar mee(laatste keer vervangen na een nogal heftige valpartij).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:59

Ik heb ze een aantal keer in handen gehad en ik snap niet hoe mensen daarmee durven te gaan rijden. Haal dan gewoon een HH voor een tientje meer. Dan heb je teminste een degelijke Cap.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:00

ik heb er eentje en bevalt me perfect! heb meerdere caps van verschillende merken maar deze is echt fijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:02

Sinds afgelopen zomer heb ik een cap van de Decathlon. Er zijn maar weinig caps die direct goed zitten bij mij, maar dit was er eentje van. Tot nu toe erg tevreden. Ik heb deze:

http://www.decathlon.nl/ruiterhelm-rida ... 84284.html

Ze hebben gewoon het CE/EN 1384-keurmerk, ik zou niet weten wat er onveilig aan is. Een cap is sowieso onveilig als-ie niet goed past, dan beschermt-ie niet goed. Ik kan een HH opzetten, maar als die niet bij de vorm van mijn hoofd past, dan ben ik bij een ongeluk ook nergens.
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-01-15 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:03

Peelie schreef:
Ik heb ze een aantal keer in handen gehad en ik snap niet hoe mensen daarmee durven te gaan rijden. Haal dan gewoon een HH voor een tientje meer. Dan heb je teminste een degelijke Cap.

wat is er dan mis mee volgens jou?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:04

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:05

Heel veel kinderen bij de manege hier rijden er mee. Prima kwaliteit en de prijs is natuurlijk ook leuk voor kids die maar eens in de week rijden!

@Peelie: Het zijn gewoon caps met een veiligheidskeurmerk, dus je kan er veilig mee rijden ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:07

MayDayParade schreef:
Peelie schreef:

wat is er dan mis mee volgens jou?

Ik vond ze niet degelijk aanvoelen. De schaal kraak al bij aanraken en ik vind de verbinding van bandjes ed ook slecht.

Maargoed, dat Is mijn mening van de decatloncaps die ik in handen heb gehad, ik heb er dus (om bovenstaande redenen) ook geen een.

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:07

Ik versleet altijd een cap per jaar, omdat ze zo zweten en gaan stinken :+ . Voor de wedstrijden heb ik mijn Charles Owen als luxe helm (met daarna een vies pruikje); voor de zomer heb ik zo'n Decathlon met geinige kleurtjes en voor het overige rijd ik met mijn Pikeur op mijn bovenkamer, met uitneembare (en uitwasbare) binnenvoering. Dus ik heb helmen van E 175 op mijn kop en dan die van Decathlon a E 40.... Het zijn goedgekeurde helmen, dus aan de kwaliteit hoeft het niet te liggen. De pasvorm wellicht wel, maar ik rij er wel prettig mee weg en mij past ie prima. Ik heb een rood-wit-blauwe van Decathlon, hartstikke leuk met blauw/wit dekje, rode jas, witte peesjes. En dan zit ik te kijken naar een lila, of lichtblauwe.....ook leuk.
Geen geld, het voldoet aan de norm, het voelt natuurlijk niet zo als een dure helm op je kop, maar er is verder niets mis mee. En voor de kleinere budgetten is het heel fijn.

En ik ben er ook wel eens mee vanaf gevallen, en het was geen snoeiharde val of iets, maar daarna was er niets met mij of dat goedkope helmpje.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:08

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:13

Zit ik net nog even te kijken, die geinige helm van mij kostte maar E 25!!! Nou, zit toch een stuk fijner in de zomer dat m'n very expensive Charles Owen of Pikeurtje :).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:14

Ik heb er sinds kort een. Fijne cap en de prijs is natuurlijk helemaal mooi :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:16

Ik heb de afgelopen tien jaar gereden met een Casco New Master. Elke keer als ik er eentje moest vervangen vanwege een val op mijn hoofd of een kapotte sluiting (die zijn heel kwetsbaar) kwam er weer een nieuwe felblauwe. Alleen wordt die kleur niet meer gemaakt, dus op mijn laatste ben ik heel zuinig. Die gebruik ik alleen nog op de anderhalve TREC-wedstrijd die ik rijd. Voor dagelijks gebruik zocht ik iets wat iig goed moest passen en voor 40 euro heb ik iets gevonden wat goed past. Dat lijkt me toch echt wel iets heel essentieels.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:18

Ik heb verschillende caps, ook van Decathlon. Qua prijs kwaliteit vind ik ze echt super.

Mijn Kep zit beter, maar voor dat geld kan je twee complete achttallen met reserves van Decathlon caps voorzien.

HH zit bij mij niet goed, die drukken tegen mijn voorhoofd terwijl ik een hand over heb aan de zijkanten.
De ene heeft een ronder hoofd en de ander een ovaler hoofd, je zal hem dus wel even moeten passen om te kijken of hij voor jou geschikt is.
Laatst bijgewerkt door Myca op 03-01-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:18

cp112 schreef:

Ik heb deze trouwens
http://nl.decathlon.be/ruiterhelm-safet ... 18036.html

Ik heb altijd het probleem met de br en pikeur caps dat ze te ver over mijn hoofd vallen en zo ontzettend gaan stinken na verloop van tijd. Een van €25,- knikker je weg eb koop een nieuwe :+

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:37

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:46

Ik gebruik ze ook. Pas een stop op een stevige oxer, ik over zijn hoofd en de onderkant van de hindernis mee gepakt O:)
Dan vervang ik mijn cap.
Met een van honderd plus euro doe ik dat minder snel. Ook niet veilig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:56

Tesssaaa schreef:
Oke thanks dames! iK ga morgen naar decathlon amsterdam, ben benieuwd! (mijn budget is niet heel groot studentje enzo := ) http://nl.decathlon.be/ruiterhelm-safet ... 96931.html ik vond deze erg vet!

Oeh eens kijken of ze die ook in het blauw hebben! Best een mooie idd!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:21

cp112 schreef:
cp112 schreef:

Ik heb deze trouwens
http://nl.decathlon.be/ruiterhelm-safet ... 18036.html

Ik heb altijd het probleem met de br en pikeur caps dat ze te ver over mijn hoofd vallen en zo ontzettend gaan stinken na verloop van tijd. Een van €25,- knikker je weg eb koop een nieuwe :+

Ik heb die in het blauw een erg fijne cap!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:34

ik heb er ook één, die in de eerste link in dit topic. Fijne cap, absoluut. Wel eens een warm hoofd, maar nog geen echte zweetkop.
Wel iets wat bij mij wat verraderlijk werkte: het kinbandje is iets elastisch ofzo. In eerste instantie leek het goed te zitten, maar ik heb het bandje later toch korter gemaakt. Was bang dat ik dan dat bandje in mijn keel zou hebben zitten, maar dat is gelukkig niet :) En mijn cap zit wel beter zo.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:39

Ik zweer bij de caps van decathlon heb er gelukkig maar 4 nu....
Ze zijn gewoon met keurmerk en als ik nu val lach ik en bestel zonder pijn in mn portomonnee een nieuwe. Met een cap van 300 euro op je hoofd doe je dat toch niet bij elke val dus of dat nou zo veilig is??
Daarbij is deze met mijn ovale hoofd een van de weinig modelletjes dat goed past of het werd erg duur.
Ik heb trouwens de safety,, die van 20-25 euro afhankelijk van de kleur

sammiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:58

Zijn lekker betaalbare caps, zien er ook wel leuk uit. Heb er ooit eens 1 gepast en ze zitten wel ok, maar heb er zelf geen.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:59

Ik vanmiddag kijken voor een cap! Ben heel benieuwd heb wel gehoord dat in de winkel weinig voorraad is