Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Suprice schreef:Een vraagprogramma? Het concoursprogramma installeren lijkt me ook wel handig.
ingvdh schreef:Hebben jullie binnen of alleen buitenaccomodatie? Voor alleen buiten heb je geen veiligheidscertificaat nodig.
Verder, ik begrijp het sponsor stukje niet helemaal, onze wedstrijden leveren nl eerder geld op dan dat het geld kost aan het eind van het verhaal. Dat geldt overigens voor de meeste verenigingen.
Ik weet niet waar jullie zitten, maar klop anders een keer aan bij een rijvereniging in de buurt en vraag of je bij hun een keer mee mag lopen of ervaringen kan uitwisselen. Bijna alles is inmiddels digitaal en eisen wel wat ervaring, dit is van aanvraag tot verwerken van de uitslagen.
Bij nieuwe ontwikkelingen gaan wij bijv met de buurvereniging (zelfde dorp) samen een avond aan de slag om de software etc goed uit te pluizen. Daarnaast houden we bijv ook met het samenstellen van de wedstrijdkalenders ook rekening met elkaar.
Waar je op dit moment wel mee te maken krijgt is dat de wedstrijdkalenders voor 2015 vastgesteld zijn en je dus erg zal moeten schipperen om data te krijgen
ingvdh schreef:Nog een tip vwb de prijzen, probeer een deal te sluiten met een (lokale) ruitersportwinkel voor kadobonnen. Regel dat je de bonnen pas hoeft te betalen als ze besteed worden. Op deze manier hoef je niets voor te schieten. Je hebt dan op voorhand alleen de kosten van de rozetten. Doen wij al jaren en gaat prima. We krijgen een grote berg blanco kadobonnen, deze zijn genummerd en wij stempelen ze zodat de winkel weet dat ze van ons komen. Eens in de zoveel tijd krijgen we de uitgegeven bonnen gefactureerd.
Sommige ruitersportzaken geven ook nog een korting, als sponsoring.
Verder, als vereniging hebben wij nog steeds geen laptop. Uitslagen worden door ons secretariaat thuis verwerkt, we hebben geen internet op de club. Als daar geen geld voor is, kan je die aanschaf nog makkelijk missen. Investeer wel in een knappe (laser)printer voor het printen van protocollen en andere formulieren.
een goede laptop gaat er zeker komen en een printer hebben wij al maar dan thuis. Is het nodig deze op de wedstrijd dag aanwezig te hebben?