Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janneke2 schreef:Ingewikkeld....!
*diepe zucht*, oma noemt geen namen, maar sommige mensen solliciteren naar zo'n dreun.
Officieel mag je die dreun trouwens niet geven!!!
Als mens word je verondersteld dit met woorden op te lossen. En zijn er rijbaan regels zoals stappen op de binnenhoefslag, niet stilstaan op de hoefslag. (Maar er zijn helaas lui die met 8 andere ruiters in de bak menen dat ze wel op de binnenhoefslag "mogen" galopperen....)
....en het was netter geweest als de pony , die ook maar werd gestuurd, geen klap had gekregen, want het dier was alleen maar braaf!
En de ziektekostenverzekering kan idd de kosten van de ambulance etc proberen te verhalen op dit meisje.
En daarna wordt het nog ingewikkelder. Niet alle paarden schrikken van een klap, niet alle ruiters vallen er dan af en niet iedereen die valt (....dat doen alle ruiters van tijd tot tijd!) breken dan iets. Dus tja, ze had de pony niet moeten slaan/ helemaal niet moeten slaan - maar in hoeverre het nu precies allemaal haar verantwoordelijkheid/ aansprakelijkheid is......
en b. Niet het hele verhaal ken. Denk dat je hier het beste mee naar een jurist kan stappen, mocht het zo ver komen. Jtragter schreef:Jij bent nu wel getuige, geen idee hoe dat allemaal werkt. Wat gemeen zeg van die verzorgster.
Mishandeling met letsel tot gevolg? Ze heeft het meiske niet eens aangeraakt. 
Adrienne93 schreef:Volgens mij is het gedeelde schuld.
Jij bent eigenaar en dus deels verantwoordelijk, maar omdat zij het paard altijd rijdt(ga ik even van uit) is zij de bezitter. Daardoor ben je beide verantwoordelijk. Zoals ik uit het verhaal begrijp, is zij nog jong en zijn dus de ouders verantwoordelijk. als het goed is zijn zij hiervoor verzekerd.
Ik ben zelf achterover gegaan met paard, door gedeelde eigen schuld. omdat ik bezitter was maar mn ouders de eigenaren werd de verantwoordelijkheid opgedeeld. Daardoor dekt dan waarschijnlijk de verzekering van dit meisje maar de helft en gaat de andere deel van de verzekering naar jou.
Bizzybijtje schreef:Mishandeling met letsel tot gevolg? Ze heeft het meiske niet eens aangeraakt.
kwita schreef:Bizzybijtje schreef:Mishandeling met letsel tot gevolg? Ze heeft het meiske niet eens aangeraakt.
toch wel ze slaat de pony waar "het gebroken arm meisje op zat" en dat was doelbewust of in een opwelling maar wel raak!(dit is al mishandeling) waardoor het paard angst/schrik /pijn kreeg vluchtte en het meisje viel.
Ik ben idd erg benieuwd hoe het verloopt.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor de eigenaar van die pony en dat de arm snel geneest .