Nou ik heb sinds kort een probleem met mijn verzorgpaard, het zit namelijk zo, ik rijd hem al anderhalf jaar en de laatste tijd (voor de zomervakantie 2014) ging het stukken beter, en hij reed braaf en fijn en kwam zelfs in buiging, ik was super trots natuurlijk
Maar toen kreeg ik blessure en mocht ik n hele lange tijd niet sporten dus ook niet rijden
maar toen een paar weken terug kwam ik erachter dat iemand anders opeens mijn verzorgpaard (Bart) kwam verzorgen en dus ook rijden, t was een stom moment want ik mocht toen net weer rijden dus tja.. Maar het probleem dus nu, die hem nu "mee verzorgd" geeft hem volgens mij zijn zin, als ze op de rechterhand rijden en hij opeens op linkerhand gaat rijden dus omdraait, laat ze t toe, en als ze m probeert terug te zetten steigert hij en laat ze hem dus linksom lopen.. Hij test je oo het begin erg uit, en snapte dus dat hij dit bij haar kon doen.
Maar bij mij had hij voorheen nooit gesteigert..
Maar nu vertoont hij dit gedrag dus ook bij mij, heel irritant natuurlijk, en hij draait om, en ik geef hem dan wat flink been omdat k vind dat ik toch wel de baas ben
dan begint hij te steigeren en blijft dit doen iedere keer als ik hem aanspoor... Iemand een idee hoe ik dit kan weg krijgen? Dit is namelijk erg irritant
en sinds zij het wel laat gaan denkt hij in mijn ogen dat hij met steigeren zijn zin krijgt..