problemen met verzorgpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJHORSE

problemen met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:59

Hoi!
De reden waarom ik deze topic open is omdat ik nogal problemen heb met mijn verzorgpaard. Regelmatig bokt ze wat ik niet zo erg vind en haar daarop wijs maar op sommige momenten dus bijna elke keer begint ze zomaar uit het niets te bokken en steigeren. Dat doet ze achter elkaar door en dan lig ik eraf. Ik wil haar dit graag afleren. Hebben jullie tips?
Ze hinnikt ook vaak naar haar stalgenoten en als ze dan antwoord krijgt gaat ze dit bovenstaande doen. Is dit gewoon kuddegedrag of moet ik haar straffen?
En voor de bokkers die dan zeggen dat ik een ander paardje moet nemen: ik wil niet van haar af maar haar dingen afleren. Want ze is echt gewoon heel lief!

isawessels00

Re: problemen met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:00

misschien even controleren of ze nergens pijn heeft?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:01

Heb je al aan de eigenaar van je verzorgpaard gevraagd of ze dit vaker doet of dat die je kan helpen met tips?

BrenKaCaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:02

Zoals al eerder genoemd laten onderzoeken of het een lichamelijke reactie is.
Als ze dit laat zien en eerder niet, dan is het vaak lichamelijk.

Wel is het zo dat als ze dit gedrag laat zien als er communicatie is met haar vriendjes, dan laat ze duidelijk weten dat ze naar haar vriendjes wilt. Dat lijkt dan op verlatingsangst zo te horen.
Laat ze ook iets zien als ze bij haar vriendjes weg is en je ernaast staat?

DJHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:50

BrenKaCaNo schreef:
Zoals al eerder genoemd laten onderzoeken of het een lichamelijke reactie is.
Als ze dit laat zien en eerder niet, dan is het vaak lichamelijk.

Wel is het zo dat als ze dit gedrag laat zien als er communicatie is met haar vriendjes, dan laat ze duidelijk weten dat ze naar haar vriendjes wilt. Dat lijkt dan op verlatingsangst zo te horen.
Laat ze ook iets zien als ze bij haar vriendjes weg is en je ernaast staat?

Nee alleen in de bak is ze zo. Buiten is ze bijvoorbeeld heel braaf en schrikt ze hooguit af en toe.

DJHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:51

dammie1 schreef:
Heb je al aan de eigenaar van je verzorgpaard gevraagd of ze dit vaker doet of dat die je kan helpen met tips?

Ja heb ik gevraagt en ze zeiden dat ze dit idd vaker doet en ik gewoon een tik Moest geven

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:52

Het kan zijn dat ze pijn heeft, en dat ze dat aan jou laat merken.
Als jullie dit kunnen uitsluiten kan het zijn dat ze onder het werk uit wil komen.
Door te schrikken en te bokken kan ze er onderuit komen, en als er niet streng wordt opgetreden heeft zij gewonnen.

DJHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:15

Ess_Ramona schreef:
Het kan zijn dat ze pijn heeft, en dat ze dat aan jou laat merken.
Als jullie dit kunnen uitsluiten kan het zijn dat ze onder het werk uit wil komen.
Door te schrikken en te bokken kan ze er onderuit komen, en als er niet streng wordt opgetreden heeft zij gewonnen.

Bedankt voor je tip! Ik zal er werk van maken

TessNero

Re: problemen met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:07

En hoe gaat het als je met nog een paardje erbij in de bak gaat rijden? Misschien dat het dan beter gaat ;)