Poll: Rijlaarzen, Chaps, of anders?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarzen, Chaps, of anders?

Leren Rijlaarzen
140 (50%)
Rubber rijlaarzen
8 (2%)
Jodphurs met chaps
92 (33%)
Jodphurs zonder chaps
19 (6%)
Anders
16 (5%)

Totaal aantal stemmen: 275

Lotte1801

Poll: Rijlaarzen, Chaps, of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 08:21

Hoi allemaal, Zelf rijd ik met hele fijne mountainhorse laarzen, maar ik ben stiekem ook wel een beetje benieuwd waar jullie zoal mee rijden := . Ik heb ook een tijdje met chaps gereden, maar ben later toch maar overgestapt op chaps. Laat ff weten waar jij mee rijd, en waarom!
Ik rijd dus met deze:
Afbeelding

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:30

Ik reed met de moutainhorse sportive high rider (die van jou maar dan iets minder lomp) en gister heb ik nieuwe laarzen gekocht omdat ze klein zijn. deze: http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5250.html als mijn voeten uit gegroeid zijn mag ik weer mountainhorse laarzen :)

Edit: linkje toegevoegd

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 08:35

manon_goldy schreef:
Ik reed met de moutainhorse sportive high rider (die van jou maar dan iets minder lomp) en gister heb ik nieuwe laarzen gekocht omdat ze klein zijn. deze: http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5250.html als mijn voeten uit gegroeid zijn mag ik weer mountainhorse laarzen :)

Edit: linkje toegevoegd

die zijn ook gaaf! :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:36

Ik rij met jodphurs van ariat zitten heerlijk. Had eerst jodphurs van de welkoop maar nu voel ik wel verschil dat deze voor mij veel beter zitten.
Mijn chaps komen wel van de welkoop maar als die zijn versleten kijk ik bij ej of diviza voor anderen

Nicky1234

Re: Poll: Rijlaarzen, Chaps, of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:53

Ik rijd momenteel mer Ariat chaps en Ariat schoenen in bruin en zwart. Heerlijke 'rijlaarzen'. Ga alleen een overstap maken naar rijlaarzen, want de chaps worden te klein en heb nu genoeg gespaard voor mijn laarzen!

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:56

Jodpurs met chaps want: eerst had ik ?rubberen? Geen idee welke stof, laarzen. Gingen lastig uit en trok de voering altijd mee, oeps.. Dit werkte niet fijn. Toen dus begonnen aan de chaps. Wil stiekem leren laarzen, maar voeten groeien nog, dus mag als ze uitgegroeid zijn

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:00

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:38

Ik heb van alles. Rijd het liefst met jodhpurs en chaps, vind ik lekker zitten. Thermolaarzen rijd ik in de winter wat meer mee, omdat ik er ook mee rondloop op stal. En heb ook nog kunstleren laarzen, maar daarvan is de rits kapot :')

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:39

Ik wou heel graag rijlaarzen, maar dat lukte niet met mijn voeten. Ik heb hele dunne benen, enkels en hele grote voeten voor een meisje (maat 43) en dan lukt dan niet, dus heb ik Jodphurs met chaps :)

Nicky1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:34

Citaat:
Ik wou heel graag rijlaarzen, maar dat lukte niet met mijn voeten. Ik heb hele dunne benen, enkels en hele grote voeten voor een meisje (maat 43) en dan lukt dan niet, dus heb ik Jodphurs met chaps

Ik had precies het zelfde! Lange, dunne benen en grote voeten.. Heb ook heel lang met chaps gereden want paste simpelweg de standaard maten niet. Heb nu laarzen op maat laten maken bij Lipica. Hoop ze snel op te kunnen halen. :D Heel hard gespaard en kon eindelijk mijn eigen laarzen laten maken!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:38

Ik heb zéér goedkope rubberen rijlaarzen van de Boerenbond. Niet heel modieus, maar zeer praktisch: paard 24/7 buiten, blubber, en goedkoop als ze kapot gaan. Enige nadeel is dat ze KOUD zijn! :brr: :brr:

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:43

Ik heb 2 paar Lipica rijlaarzen! Vind ze beide heel erg fijn om mee te rijden.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:01

Ik rijd gewoon standaard met me lerenrijlaarzen (petrie olympic) , geeft mij het meeste steun , rijden heerlijk en heb er eigenlijk nooit koude voeten in. Voor en na het rijden draag ik gewoon me afgetrapte uggs op stal in de winter , nooit last van koude voeten.

Heb voorheen wel altijd met (leren)chaps gereden , maar dat vond ik niet ideaal. Heb een lichte afwijking in mijn benen waardoor ik met chaps heel bewegelijke benen heb , hier heb ik met (stevige) leren rijlaarzen geen last van. :j

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:20

Ik heb jodphurs voor als ik met mijn vriendin mee ga met paardrijden. Zelf rijd ik momenteel nog niet maar dit wil ik wellicht in de toekomst wel gaan doen. Moet ik dan chaps aanschaffen of kan het ook zonder?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:25

Ik rij het liefst met (nep)leren laarzen. Doe het op dit moment niet zo vaak omdat onze wei een grote modderpoel is en die laarzen niet waterdicht zijn, maar dat vind ik voor mijn beenhouding enzo wel het fijnst. Rij nu meestal alleen met jodphurs, als het niet zo nat is dat ik die in de modder verlies.

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:26

Voor normaal rijden Ariat jodphurs en Kieffer chaps, heel soms ook gewoon met van die simpele stoffen chaps. Op wedstrijd heb ik leren rijlaarzen aan, van Mondoni.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:28

Ik rij met jodphurs en chaps. Bij de ontspannen ritjes wil ik nog wel eens alleen jodphurs doen.

Senas schreef:
Ik heb jodphurs voor als ik met mijn vriendin mee ga met paardrijden. Zelf rijd ik momenteel nog niet maar dit wil ik wellicht in de toekomst wel gaan doen. Moet ik dan chaps aanschaffen of kan het ook zonder?

Zonder kan wel, maar geeft minder steun. Ik raad je aan wel chaps te kopen, is niet zo vreselijk duur

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:32

Mijn keuze staat er niet bij: Jodhpurrijbroek en jodhpurs! En als het koud is doe ik mijn skisokken eronder.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:35

ik rij met de mountain horse classic highrider

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:43

Poek schreef:
Ik rij met jodphurs en chaps. Bij de ontspannen ritjes wil ik nog wel eens alleen jodphurs doen.

Senas schreef:

Zonder kan wel, maar geeft minder steun. Ik raad je aan wel chaps te kopen, is niet zo vreselijk duur

Afgelopen week schrok een pony, sprong opzij en ging ervandoor. Meisje viel maar bleef in haar stijgbeugel hangen met de bovenkant van haar jodhpur. Gelukkig stopte de pony en werd ze niet door de bak gesleurd. Ik zou altijd chaps erbij dragen, ze zijn er al vanaf 15 euro

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:46

LotteIsabel schreef:
Hoi allemaal, Zelf rijd ik met hele fijne mountainhorse laarzen, maar ik ben stiekem ook wel een beetje benieuwd waar jullie zoal mee rijden := . Ik heb ook een tijdje met chaps gereden, maar ben later toch maar overgestapt op chaps. Laat ff weten waar jij mee rijd, en waarom!
Ik rijd dus met deze:

Chaps omdat je chaps niet wat vond??:P

Ik rijd met 2 paar rijlaarzen, derby en Mondoni. En heb jophurs ariat met chaps( geen idee waarvan) maar de jophurs zijn giga kapot en geen zin om nieuwe te kopen haha..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:48

Ik rij met alleen jodphurs, zonder chaps. Ik heb ze wel liggen, maar ben te lui om ze elke keer aan- en uit te doen :o

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:50

Ik rijd met de leren rijlaarzen van Mondoni.
Afentoe heb ik mijn jophurs aan maar dat is bijna nooit.. mijn chaps leven ook niet meer en vind het helemaal niet fijn rijden.

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:54

Ik rijd nu met rubberen laarzen maar ik ben aan het zoeken voor jodphurs en chaps omdat mijn laarzen te klein worden... :=

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:58

Leren rijschoenen met leren chaps