Ik wil (nep)leren rijbroek met rijgveters aan zijkant. Hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Ik wil (nep)leren rijbroek met rijgveters aan zijkant. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 18:47

Ja, ik weet het, dames, ik heb een beetje kinky smaak, ook qua rij-outfit, en ik heb weer es wat. Het zal ook niet!

Nou heb ik mijn zinnen weer gezet op een zwarte skai/leatherlook/leren/nepleren rijbroek met over de hele zijkant rijgveters erin, vanaf je heup naar beneden. Nu ja, tot dan ongeveer waar je rijlaars begint, anders zit dat denk ik erg propperig.
Maar natuurlijk zijn die er gewoonweg niet. Nou heb ik zitten denken: OF ik koop "gewoon" zo'n soort broek en laat 'm vermaken (want er zitten natuurlijk ook geen kniestukken op), dus als je met een niet-rijbroek van dat slag gaat rijden zijn zowel ik en de broek denk ik snel stuk . Ook zit er geen kontstuk in natuurlijk.

Hoe en waar krijg ik zo'n idee nu verwezenlijkt? Doet een kleermaker dat?

Een andere vraag is: ik heb een Harry's Horse Black Diamond rijbroek, met zo'n strip nepleer over het been, echt een wereldbroek, alleen laat bij mij linkerdij het nepleer langs de naad los (gescheurd). Is langs de stiksels losgescheurd, zwaar balen! Ik zie niet goed in hoe er nog ruimte is om dit te laten reparen, dus het ding ligt nu zielig in de kast.

Ik heb al een nieuwe besteld, maar wat moet ik nu met de oude, ik denk er aan een zilververkleurige bies/band over de hele zijnaad te laten stikken, maar houdt dat wel?

Ik hoop op ideeen en tips.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:51

Schrijf http://www.lederhosen.de eens aan, die website die ik je al eerder mailde. Die kunnen dat volgens mij zo voor je maken, ook nog op maat.

Op elastisch materiaal iets stikken werkt alleen als je materiaal gebruikt dat net zo elastisch is.

Je wilt dus eigenlijk een motorbroek maar dan om paard te rijden :)*.

Florale

Re: Ik wil (nep)leren rijbroek met rijgveters aan zijkant. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:53

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:54

En van je oude broek,misschien lostornen en nieuw kunstleer ertussen zetten?

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:01

Hahaaa kinky style rijbroek _O-
Maar altijd beter dan 13 in een dozijn toch!

Geen flauw idee hoe of waar je zoiets kan kopen of maken eigenlijk.
Wat je kapotte broek betreft, hier kan je wel iets overheen stikken. Zorgen dat het materiaal ongeveer net zoveel rek heeft als de broek. En dan met een zigzagsteek erop maken, waarbij je broek en band iets uitrekt tijdens stikken. Niet teveel want dan krijg je plooien. Als je het laat doen weten ze dat daar ook wel.

Succes ermee!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 19:03

@Maflinger: ja eigenlijk zoiets, komt het wel op neer, hahaha (hoe ouder hoe gekker dus...)

@hittepetit: van die HH Black Diamond: het is een flexibele stof, er zit onder dat nepleer ook flexstof. dat kunstleer zit over de hele lengte van je been, dat zou je dan allemaal los moeten halen? Zelf doe ik dat ieg niet, ik ben super onhandig met dit soort dingen. Ik baal mega, want het was m'n favoriete rijbroek.

Die veterbroek van de link die je stuurde geeft inderdaad de look weer waar ik op uit ben. Ik droeg dat soort broeken vroeger (toen ik nog in Den Haag woonde) wel, maar die zijn van lieverlee stukgescheurd (nooit mee paardgereden, hoor).

Als je echter daarmee op een paard gaat krijg je plooien bij de knie etc. en rij je jezelf open. Dan zou ik daar bijv, flex suede kniestukken in moeten laten zetten of zo? Kan zoiets eigenlijk wel?

@Bernoe: okee, dus die ouwe HH Black D.moet op die manier toch nog wel weer te repareren zijn?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:33

Laatst bijgewerkt door Sybelle op 26-12-14 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:35

Heb je niet zo'n kledingreparatie winkel in de buurt zitten met name in de steden zitten ze vaak wel. Ik denk wel dat mogelijk os. Zou zelf voor leer gaan en geen kunst. Dat is toch steviger. (Voor de hele broek dan?)
Tja ben zelf redelijk handig met de naaimachine. Dus kunstleer van je rijbroek eraf. Dat als patroon op nieuw kunst leer en vast zetten.

Is mogelijk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:11

Wow, een mooie broek (voor mezelf) gezien bij die site van Kumar: leren rijbroek met franjes. Een stuk minder gehannes dan chaps met franjes.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:18

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:28

In een bikershop wel eens zien hangen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:39

Kumar maakt 'm voor dames, moet voor een heer dan toch ook kunnen... Hoewel, als ik Terpentijn goed begrijp draagt hij toch al damesrijbroeken dus dat wordt een eitje. Kan ook nog een mooie kleur kiezen zag ik (doe maar zwart :D).

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:34

Ik heb er ook zo eentje. Echte leren, heerlijk warm en absoluut niet kinky. Op marktplaats bij motorkleding kijken, daar staan ze veel op. De bruine zijn niet zo kinky als de zwarte
Lekker warm in de winter en zeker met n thermolegging eronder. Zal eens kijken of ik ergens n foto ervan kan vinden.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:37

er zijn zat sites die speciale paardenspullen desingen, kijk eens rond!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:41

Afbeelding
Hier mijn lekker warme veterbroek. Mijn hoofd mooi incognito :o :D