Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Iolanthe schreef:Als je er nog niet teveel geld aan wil uitgeven, kun je misschien beter nu een simpele cap kopen in de Deacthlon. Die staat ook vrouwen niet
Ik denk dat Uvex wel "mannelijke" modellen hebben, maar die zijn wel meteen een pak duurder natuurlijk.
Edit: Ik zie nu op de site van de Decathlon dat ze nu veel meer caps hebben dan toen ik er daar één ben gaan zoeken, en ook stoerdere modellen, dus ik zou daar eens gaan zien
Karin schreef:Iolanthe schreef:Als je er nog niet teveel geld aan wil uitgeven, kun je misschien beter nu een simpele cap kopen in de Deacthlon. Die staat ook vrouwen niet
Ik denk dat Uvex wel "mannelijke" modellen hebben, maar die zijn wel meteen een pak duurder natuurlijk.
Edit: Ik zie nu op de site van de Decathlon dat ze nu veel meer caps hebben dan toen ik er daar één ben gaan zoeken, en ook stoerdere modellen, dus ik zou daar eens gaan zien
Ik wilde 't net zeggen... Vind het wel meevallen bij de Decathlon hoor. En de eerste persoon (m/v) die een helm draagt voor het mooie moet ik sowieso nog tegenkomen. Volgens mij draag je een helm voor de veiligheid - zelfs een Uvex - maar ik kan het verkeerd hebben.
Karin schreef:Iolanthe schreef:Als je er nog niet teveel geld aan wil uitgeven, kun je misschien beter nu een simpele cap kopen in de Deacthlon. Die staat ook vrouwen niet
Ik wilde 't net zeggen... Vind het wel meevallen bij de Decathlon hoor. Met de mijne durf ik gewoon over straat, al ben ik de moeilijkste niet. De eerste persoon (m/v) die een helm draagt voor het mooie moet ik sowieso nog tegenkomen. Volgens mij draag je een helm voor de veiligheid - zelfs een Uvex - maar ik kan het verkeerd hebben.
Ik bedoelde het ook eerder als Irtj_: het is voor de veiligheid, als hij ook mooi is is dat mooi (
) meegenomen.
Karin schreef:Misschien ben ik heel naïef als ik ervan uitga dat grote ketens en andere goed bekend staande ruitersportzaken idd alleen caps met keurmerk verkopen. Daarvoor zou het dan iig niet hoeven uitmaken of een cap nou 20 of 200 euro kost.
Eirikur schreef:Who the fiets cares hoe zo'n ding eruit ziet? Het moet je hoofd heel houden en als beginner is de kans dat jij 'm daarvoor een keer daadwerkelijk gaat gebruiken significant groter, dan bij een ervaren ruiter. Het enige aan een cap dat er toe doet is maat, pasvorm/draagcomfort en veiligheid (zoals hierboven vermeld, CE-EN 1384 norm). De rest is bullshit en je eigen perceptie van wat "vrouwelijk" is. Zolang het ding niet knalroze is, is het verder goed lijkt me.

Ik wilde 't net zeggen... Vind het wel meevallen bij de Decathlon hoor. Met de mijne durf ik gewoon over straat, al ben ik de moeilijkste niet. De eerste persoon (m/v) die een helm draagt voor het mooie moet ik sowieso nog tegenkomen. Volgens mij draag je een helm voor de veiligheid - zelfs een Uvex - maar ik kan het verkeerd hebben.

) . Gewoon gaan passen. En misschien ben je al klaar voor 20,-, misschien voor 50,- of misschien voor 80,- maar zou wel voor één gaan die lekker zit, beetje luchtig is, en vooral dus voor jou gevoel veilig
(vooral in de zomer als je een enorme zweetcap hebt gekocht
) ladypaard schreef:Verder wordt er gezegd goedkoop niet veilig of maakt niet uit.
Ookal worden alle caps aan alle veiligheidsregels getest, toch zou ik bijv. niet kiezen voor een casco. Heb in mijn begintijd vooral in het lesgeven toch erg ondeugdelijke caps gezien (bij val bovenkant direct eraf, bij val cap achterover, tijdens het rijden kind bijna gekeeld door cap, hoofdringen die zich langzaam verder openen, loslaten, en voooooorrraaaal die stomme oorsluitingen die constant naar beneden zakken)
ladypaard schreef:haha, nou moet meteen denken aan die reclame van klein poosje (?) terug. Waar zo'n vrouw op een trapje zit, met een zwarte cap'muts' op.
Dus misschien toch het nieuwe mode item, na de rijbroeken, jophurs, rijlaarzen en chaps van de afgelopen jaren.
Verder wordt er gezegd goedkoop niet veilig of maakt niet uit.
Ookal worden alle caps aan alle veiligheidsregels getest, toch zou ik bijv. niet kiezen voor een casco. Heb in mijn begintijd vooral in het lesgeven toch erg ondeugdelijke caps gezien (bij val bovenkant direct eraf, bij val cap achterover, tijdens het rijden kind bijna gekeeld door cap, hoofdringen die zich langzaam verder openen, loslaten, en voooooorrraaaal die stomme oorsluitingen die constant naar beneden zakken)
Daarom wilde ik zelf geen draaiknopcap. Uiteindelijk wel op zo een uitgekomen vanwege een moeilijk hoofd, maar daarbij opgelet hoe stevig deze op mijn hoofd zat (dus niet te hoog), hoe stevig het mechanisme is, niet te veel ruimte aan de zijkanten over(dus geen ronde cap bij een ovaal hoofd). Hoe de cap in elkaar zit etc.
Ik zou dus niet zomaar ergens mn oog op houden maar eerst alles gaan passen. Nooit over nagedacht m/v cap, al snap ik dat je niet al die glitters erop wil (maar dat wil ik ook niet) . Gewoon gaan passen. En misschien ben je al klaar voor 20,-, misschien voor 50,- of misschien voor 80,- maar zou wel voor één gaan die lekker zit, beetje luchtig is, en vooral dus voor jou gevoel veilig
![]()
Maar zou niet te veel gaan beknibbelen, want daar krijg je later spijt van(vooral in de zomer als je een enorme zweetcap hebt gekocht
)
lrtj_ schreef:Een cap is iets persoonlijks inderdaad daarom heb ik meerdere linkjes geplaatst van zowel verstelbare als niet verstelbare.
Je kan het beste naar een winkel gaan en daar zo veel mogelijk passen.
) en zet er zoveel mogelijk op. Vraag ook gerust een medewerkster om hulp, vertel wat je budget is en ga gewoon eens passen wat er lekker zit. Online bestellen is een hele grote gok.