Ik denk als hij later een grote jongen is, ik hem toch maar een ongevoerd regendekentje moet opdoen met erg vies weer
Herkent iemand die hekel aan regen?
ps hij is kerngezond en hij heeft een prima vacht, het is alleen de buitenkant die nat word
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ken wel volwassen paarden die het ook vreselijk vinden Worst later idd een regendeken voor je divo
inowa schreef:Ik heb liever een jaarling met regendeken staan dan de hele tijd snotverkouden.
Hier ook een gehad die een hekel had aan regen,is ze nooit overheen gegroeid.
Die zette geen stap buiten de stal als ze ook maar dacht dat het ging regenen.
Shenavallie schreef:inowa schreef:Ik heb liever een jaarling met regendeken staan dan de hele tijd snotverkouden.
Hier ook een gehad die een hekel had aan regen,is ze nooit overheen gegroeid.
Die zette geen stap buiten de stal als ze ook maar dacht dat het ging regenen.
Verkoudheid heeft niets met weersomstandigheden te maken, maar komt door een virus. Deze wordt alleen opgepakt als de weerstand van een mens/dier niet optimaal is.
Waar het mij om gaat is dat het niet per definitie aan het weer zelf ligt. Als de weerstand van je paard niet best is, dan is hij met slecht weer wellicht iets vatbaarder. Maar een verkoudheid kun je ook hartje zomer oplopen. Als je duidelijk merkt dat een paard zich prettiger voelt met een deken, is daar niets mis mee. Er wordt alleen al heel snel een deken op gedaan bij jonge paarden, waardoor deze niet de kans krijgen om weerstand op te bouwen.