Deken na het scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Deken na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 20:04

Lieve bokkers,
Ik zit erover na te denken om mijn halfinger alsnog te scheren omdat ze nu wel erg veel haar aan begint te maken.. Maar ik heb een bucas turnout extra deken (+10 tot -20) en nu was mijn vraag of ik na het scheren gewoon deze deken op kan doen of dat het toch te koud is.. Deken kostte flink wat geld dus zou t zonde vinden om een nieuwe te moeten kopen.. Als ik scheer kies ik ervoor om helemaal te scheren dus jachtpatroon etc komt niet in aanmerking..
Hoor graag van of jullie vinden dat het kan!
Alvast bedankt :)

suggie

Re: Deken na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:13

Gewoon helemaal scheren en de bucas erop

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:52

Welke deken ligt er nu op?
Die Bucas al?

Dan vind ik het wat karig, als je wel isolatie weghaalt (door de vacht kort te scheren), maar daar geen extra isolatie dmv een dikkere deken tegenover stelt.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:04

Mijn paard is onlangs (eind november) ook helemaal geschoren. Heb de zelfde bucas deken als jou maar dan wel met hals! Hij heeft het heerlijk warm eronder :D

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:06

ik ken de deken niet, maar als die echt isoleert tot -20 lijkt mij dat prima! eventueel zou je nog een halsdeken erbij kunnen kopen, voor als het echt koud wordt. Die van mij staat nu onder 200 gram zonder hals en voelt prima aan, ik had eerst een 300 met hals erop liggen, maar met deze temperaturen is dat voor haar te warm. Het is denk ik echt even aanvoelen hoe ze onder de deken aanvoelt. Het is per paard nogal verschillend hoeveel gram deken ze nodig hebben.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:29