Sinds vorige week heb ik een ruiterjaarkaart voor de AWD. Wat ik alleen nergens kan vinden is een plattegrond. Die wil ik wel graag hebben zodat ik een beetje een idee heb hoe en waar ik rij.
Vandaag ben ik een beetje wezen verkennen. Ik ga de duinen in bij de Oaze. Hier werd ik ook gelijk gecontroleerd op mijn kaartje. Ook even aan de boswachter gevraagd hoe de paden liepen. Hij vertelde mij alleen dat de ene kant naar pannenland ging en de andere kant naar het strand. Net op Google maps gekeken of ik daar het pad kan volgen zodat ik weet waar ik uitkom. Dit werkt niet doordat je door een deel bos rijd. Ik raak het pad(die naar het strand zou gaan) kwijt terhoogte van het bejaarde theuis in Bentveld.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe de paden lopen? Of een plattegrond heeft?
Wandel de eerste tijd met een pony aan de hand dus kom niet zo ver.
Ben je geholpen met een kaartje van endomondo? Heb een paar dagtochten gereden bij onze manege en dan gaan we voorbij langevelderslag altijd het duin in en rijden naar de oase.....heb gedurende een aantal van die ritten mijn garmin horloge met gps meegenomen en kan dus de route terugzien. Laat maar weten, dan kan ik je evt bestandje sturen
Yvette01
Geplaatst: 23-12-14 09:09
Hallo Kosseh,
Hierbij de ruiterroutes in het duingebied die we tot nu toe hebben ingetekend op onze routeplanner.
Je kunt je route zelf maken door op de witte knooppunten te klikken. Uiteraard kan ja daarna je route uitprinten, opslaat, downloaden voor GPS e.d.
Veel plezier ermee.
Groetjes, Yvette ter Meulen
ikke
Geplaatst: 23-12-14 09:20
Bij de adressen waar je de toegangskaarten koopt, hebben ze ook kaarten. die kaarten zijn van goede kwaliteit, voor zover ik dat heb kunnen beoordelen tijdens onze trektocht, waarbij we ook door de AWD zijn gereden.
Eirikur
Geplaatst: 23-12-14 09:40
Het ruiterpad richting Zandvoort houdt zover ik weet op bij het bejaardentehuis in Bentveld. Aan de westzijde ervan zit (of iiig. zat altijd) een grasveldje met een oud, verwaarloosd midgetgolfbaantje waar het ruiterpad langs af loopt en dan eindigt bij het hek langs de zandvoortselaan. Daar zit een ruiterpoort. Het pad loopt buiten het hek nog een stukje door richting Aerdenhout, je kunt dan bij de eerste kruising die je tegenkomt (Westerduinweg) de Zv'laan oversteken en dan achter de huizen aan de noordzijde langs verder rijden over het ruiterpad langs de oude trambaan en dan het NP De Kennemerduinen in.
Het ruiterpad in het NP loopt grofweg naar het noorden (langs de Blinckertweg) tot aan het oude Visserspad langs het spoor. Daar kom je op een T-kruising waar je linksaf naar Zandvoort kunt (dan kom je uit bij de spoorwegovergang bij de Sophiaweg) of rechtsaf naar Kraantje Lek, waarvandaan je dan weer aansluiting hebt op de ruiterpaden in Aerdenhout.
Als je vanaf de Oase naar het zuiden gaat, rijd je eerst ongeveer naar Vogelenzang. Grofweg ter hoogte van Stal 's Gravenweg knikt het ruiterpad naar het zuidwesten en slingert dan door bos en duin naar het strand. Vanaf waar het ruiterpad op het strand aansluit is het 2,5 km naar Langevelderslag en 4,75 km naar de kop van de Blvd. Paulus Loot in Z'voort.
Een aantal jaar geleden is er een "doorsteek" aangelegd vanaf het ruiterpad naar Zandvoort naar het ruiterpad naar het strand, maar dat dateert van na de tijd dat ik in de AWD placht te rijden, dus hoe dat pad loopt weet ik niet.
Ikke voorzover ikber uitkwam staan alleen de wandelroutes aan gegeven op die kaarten bij de in gangen. Ik ree normaal altijd in de duinen rond Zandvoort (waar ik woon alleen verzorg paard staat daar niet..)
Danseresje, graag dan kan ik die richting beetje plannen.
Yvette, dankje wel voor het kaartje zal er op de computer even naar kijken. Mobiel werkt niet mee.