Ik heb n 11 jarige Fries die ineens begon na eten met het krassen van haar tanden door de voerbak. Ik heb n speelbal in de stal liggen, maar deze is niet leuk genoeg. Ik had n plastic voerbak geklemd in de metalen voerbak, maar ze weet m elke x eruit te halen en dan te slopen.
Wie heeft n oplossing? Sta op n pension dus kan die metalen voerbak ook niet eraf halen.
Paard wordt ochtends half uur buiten gezet en middags of avonds gereden / gelongeerd (elke dag) in zomer staan ze op de wei overdag. Er is niet echt plek om m ergens anders op te hangen want de schuifdeur kan niet open dan door de beugels.
Ik zoek eigenlijk n oplossing hoe ik ervoor zorg ze niet meer met haar tanden langs dat ijzer gaat. Ze doet t alleen na t eten
gabyfedde
Geplaatst: 21-12-14 14:44
vuurneon schreef:
Klinkt mij in de oren als stereotype gedrag door verveling.
Inderdaad...
finnens
Geplaatst: 21-12-14 14:46
Paard meer naar buiten doen? Half uurtje per dag is heel weinig, en paarden die zich vervelen gaan dat soort dingen doen. Haal je die voerbak weg, dan verzint die wel wat anders waarschijnlijk. Met z'n tanden langs de tralies bijvoorbeeld.
_Natasja_
Geplaatst: 21-12-14 15:17
KDW schreef:
Ik zoek eigenlijk n oplossing hoe ik ervoor zorg ze niet meer met haar tanden langs dat ijzer gaat. Ze doet t alleen na t eten
Dan zou ik hem toch even laten checken op een maagzweer.
Vooral het feit dat hij t doet na t krachtvoer eten.