Ik en een vriendin zitten te informeren over de selecties van de regionale kampioenschappen. We rijden beide op dezelfde e pony en rijden ook allebei in het L1. We hebben ons ingeschreven voor de selectiewedstrijd 30 dec bij Zilfias Hoeve, en vragen ons af, hoe gaat het verder in z'n werk? Een paar vragen duidelijk op een rij gezet:
- wanneer ben je geselecteerd op zo'n selectiedag (gaat alleen de eerste door)? - als je geselecteerd bent, moet je dan nog een selectiewedstrijd rijden of mag je dan meteen door naar de regionale kampioenschappen?
Dat verschilt per kring. De ene doet 2 selectiewedstrijden minimaal meedoen en rekent met plaatsingspunten De andere doet selectiewedstrijden met een finale dag en daar mogen dan de beste van door. Zul je even na moeten lezen op de website van de kring.
Yom
Geplaatst: 21-12-14 13:57
bij ons is het zo dat de beste 3 resultaten tellen. Er zijn 5 wedstrijden om aan mee te kunnen doen en daar moet je er dus 3 van gereden hebben, rij je er meer dan kun je de slechtste resultaten laten vervallen.
Rij je, zoals jullie nu, er maar 1 mee dan haal je het nooit want dan heb je er te weinig meegereden.
Degene die 1e wordt krijgt 1 punt, 2e krijgt 2 punten enz (degene die niet rijden krijgen 99 punten0. Degene met op het einde de minste punten mogen door en hoeveel er dat zijn weten we nog niet. Wij hebben de laatste selectiewedstrijd op 11 januari
Er wordt inderdaad geen NK verreden in de klassen B en L1. Bij ons is het ook zo dat dezelfde pony niet onder verschillende ruiters op de regio mag starten in dezelfde discipline. Dus als jullie allebei geselecteerd zouden zijn zou er bij ons maar 1 van de 2 naar de regio mogen. Weet niet of dat overal zo is?
Verder heb je hier 6 selectiewedstrijden, waarvan de beste 4 tellen. Er is dan een verdeelsleutel die bepaalt hoeveel combinaties er per kring per klasse door mogen naar de regio.
Yom
Geplaatst: 21-12-14 18:02
wij (mijn dochters eigenlijk) rijden in kring Eindhoven
Parkietjee_
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 12:36
Wij rijden in regio Utrecht. In de selectieprocedure staat dat er 2 selectiewedstrijden gepland zijn voor de regionale, en er staat dat het dus voor max 2 inschrijven is. Maar er staat volgens mij nergens min 2 ?
Yom
Geplaatst: 25-12-14 17:11
voor kring Eindhoven is nu bekend hoeveel er door mogen. In de D-B klasse zijn er dat 6 dus mijn oudste heeft een redelijke kans door te mogen
Je moet in regio Utrecht bij de pony's minimaal 2 proeven rijden, maximaal 4. Als je er 4 rijd tellen de beste mee. Per selectie wedstrijd kan je 2 proeven rijden. Regio Utrecht pony selecties zijn 30 december in Houten en 11 januari in Bunschoten.