Wat is jullie ervaringen met muizenverjager m.b.t. paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vragen

Wat is jullie ervaringen met muizenverjager m.b.t. paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 20:07

De ultrasone muizenverjager verjaagt muizen weg. Wie gebruikt zo'n toestel en zo ja wat is jouw ervaring met deze toestellen? Zijn ze inderdaad onhoorbaar, immers ze werken met ultrasoon geluid? Zelf krijg ik last van oorpijn en voel een hoge druk op mijn oren.
Laatst bijgewerkt door vragen op 20-12-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rossfechten

Re: Wat is jullie ervaringen met muizenverjager m.b.t. paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:10

Ik wordt er gek van, mijn gehoor is iets beter dan gemiddeld.
Net alsof een sirene afgaat. Als ik langs zo'n ding rijd, maar kan ook dat die voor mollen was bedoeld.
Maar hoe paarden er op reageren weet ik niet.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:17

Met die van muizen heb ik geen ervaring, wel met die van mollen, die hoor je inderdaad wel goed en dat hoort ook ultrasoon te zijn :n
Maar paarden hebben een beter gehoor als ons, dus ik kan me voorstellen dat die het al helemaal goed horen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:24

Ik had zo'n ding in huis, de muizen hadden er minder last van dan ik :-(

vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 20:38

De mollenverjager werkt toch met hele lage tonen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 02:34

Een kat maakt minder kabaal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 02:38

vragen schreef:
De mollenverjager werkt toch met hele lage tonen?

Juist hele hoge. en ook al horen veel mensen die niet het is wel slecht voor de gezondheid. Paarden (of andere dieren die je wel op dat terrein wil houden) zullen ook last hebben van dat geluid, aangezien het binnen hun gehoorbereik valt. Ik zou uitkijken naar een kat voor je muizenbestrijding.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 03:20

Ik vraag me af waarom je voor zo'n apparaat zou gaan ipv een kat. (niet banketstaaf bedoelt hoor!) :Y)

wij hebben twee stalkatten, je ziet ze eigenlijk nooit want ze zitten altijd binnen te luieren...
Maar op de een of andere manier is hun aanwezigheid (geur) genoeg om geen rat of muis meer te zien op stal!

overigens hoor ik ook vaak de tonen van zo'n 'onhoorbaar' verjaag ding (denk aan tonen om katten te verjagen, of tegen muggen) Als ik hem niet hoor dan heb ik ook vaak last van mn oren of een lichte hoofdpijn... blijkbaar gebeurt er denk ik toch iets ookal hoor je hem niet....

Succes met het oplossen van je muizen probleem!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:07

www.ikzoekbaas.nl

Heel veel goede muizenjagers die geen geluid geven, sommige komen ook gezellig bij je zitten :) .

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:10

Wij hebben ook 2 katten op stal, en ik heb echt nog noooit een levende muis gezien!
Wel nemen ze ook dode konijnen en vogels mee en leggen ze voor de deur.. Maar geen muizen in de stal, die je voer of spullen aanvreten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:14

Die apparaten zijn echt verspild geld, dat werkt niet. De muizen liepen er bij ons gewoon langs heen

vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 18:45

Heb gekeken naar informatie naar muizenverjagers. De geluidssterkte is erg hoog, over de honderd decibel? Dat lijkt me inderdaad niet zo gezond ook al is het geluid zognaamd niet hoorbaar. Onhoorbaar is vaak een reclame praatje omdat kinderen het geluid wel horen.

Voorbeeld van een advertentie van zo'n apparaat:

Citaat:
Duo proPestrepeller. Schoon en chemie-vrij materiaal voor de bestrijding van Marters, ratten en muizen.
260 graden van de weerspiegelde oppervlakte die van de stralingshoekenwaarborg bescherming behandelt.
De waaier van de frequentie 25-65000Hz, decibel min. 135dB, onhoorbaar voor mensen.
Onschadelijk voor huisdieren, schokbestendige harde plastic huisvesting.
Efficiënte bereik ong. 468-545 vierkante meter.
9-12 V gelijkstroom. voorzien van adapter, Stroomverbruik 1,5 Watt.
Afmeting (LxBxH) : 119x98x98 mm, Gewicht 180g.

Ook nog minimaal 135 decibel. Alleen jammer dat ze het niet vermelden in db(a) dat aangeeft wat het volume is voor mensen. Dat het onschadelijk is voor dieren kunnen ze niet zwart op wit zo omschrijven vind ik. Ik heb dierenwetenschappers benaderd maar zij hebben hierover vrijwel geen enkele informatie over of het wel of niet schadelijk is voor dieren. De geluidssterkte is loeihard waarbij ik het niet onmogelijk acht dat dieren hun gehoor direct beschadigd wordt in de omgeving van het apparaat.