Slanke jongenslaarzen, welk merk aan te raden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Slanke jongenslaarzen, welk merk aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 22:58

Mijn zoon heeft nu rubber laarzen, niks mis mee. Gewone eigen merk van Divoza maar hij krijgt er koude voeten in.

We hebben al een aantal gevoerde laarzen gepast, smalle kuit maar ze zitten veel te breed, ziet er niet uit en wat nog belangrijker is, het zit daardoor niet fijn. Veel slobberruimte zeg maar.

Mijn zoon is 1.50, 30 kg en mager gebouwd, best lastig met schoenmaat 37. In gewone schoenen heeft hij altijd zooltjes ivm wreef, kan dit ook in rijlaarzen?

Iemand een idee welk merk smal valt zodat hij fijn zittende laarzen heeft? Lederen bekeken maar inkindermaat lak, strass, veters, echt meisjesgericht, net als bij jodhpurs ook alleen meisjes (achtig) , anders was dit een goede optie icm minichaps..

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft

Anoniem

Re: Slanke jongenslaarzen, welk merk aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:59

Een stel simpele, leren jodphurs zijn niet meisjesachtig hoor ;)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 23:02

Daar denkt mijn 10 jarige anders over, die hadden alle meiden op ponykamp:-)

Als er geen andere optie is dan moet hij ze toch maar gewoon passen, misschien is hij dan overtuigd...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:08

Hoeveel wil je besteden? Hij is natuurlijk nog wel in de groei.

Tja... maar die meisjes hadden ook een rijbroek. Die heeft hij ook.
Die meisjes hebben ook een cap. Die heeft hij ook.

In mijn tijden dat ik nog ponykampen begeleidde had ik ook regelmatig een aantal jongens van zo 14-15 en die reden allemaal met jodphurs en chaps. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:14

Gewoon simpele Ariat jophurs zijn echt niet meisjesachtig, die zijn gewoon unisex zonder tierelantijntjes

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:12

Mama3 schreef:
Mijn zoon heeft nu rubber laarzen, niks mis mee. Gewone eigen merk van Divoza maar hij krijgt er koude voeten in.

We hebben al een aantal gevoerde laarzen gepast, smalle kuit maar ze zitten veel te breed, ziet er niet uit en wat nog belangrijker is, het zit daardoor niet fijn. Veel slobberruimte zeg maar.

Mijn zoon is 1.50, 30 kg en mager gebouwd, best lastig met schoenmaat 37. In gewone schoenen heeft hij altijd zooltjes ivm wreef, kan dit ook in rijlaarzen?

Iemand een idee welk merk smal valt zodat hij fijn zittende laarzen heeft? Lederen bekeken maar inkindermaat lak, strass, veters, echt meisjesgericht, net als bij jodhpurs ook alleen meisjes (achtig) , anders was dit een goede optie icm minichaps..

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft

Zooltjes in schoenen i.v.m. wreef? Wat bedoel je daarmee? Dat hij een hoge of lage wreef heeft? Wat voor zooltjes zijn dat?

Als hij smalle voeten heeft en de schoenwinkel smeert je die zooltjes aan om de schoen op te vullen, zijn de schoenen te breed! Kijk dan schoenen met wijdtematen. Heb zelf dochters met smalle voeten en heb daar dus ervaring mee.

En natuurlijk kunnen er ook zooltjes in rijlaarzen.

Als hij een smalle voet heeft, adviseer ik wel iets met veters, omdat je die beter kunt aan snoeren.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:52

Ik dacht ook aan Ariat jodhpurs, heb ze nu ook een tijdje en lopen ook fijn buiten het rijden om. Zijn ook niet koud (imo) en hebben een goede pasvorm. Ook handig dat ze halve maten hebben (heb zelf 42,5) omdat een 43 'lossig' zit en ik in een 42 bijna niet in kom.

Ook met het idee dat hij nog gaat groeien natuurlijk, zijn jodhpurs misschien een wat betere keus (goedkoper in aanschaf tov rijlaarzen).

De Ariat jodphurs zijn er zowel met veters als met een rits. Met de juiste chaps kan dit een goede oplossing zijn. :)