Ervaringen Bucas Smartex Rain

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Ervaringen Bucas Smartex Rain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 20:43

breggel1982

Re: Ervaringen Bucas Smartex Rain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:47

komt overeen met een 200 grams daar had mijn oude paard niet genoeg aan hoor met -10 ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:08

Jij hebt het nu over de 2e deken, neem ik aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:34

Ik heb 'm gehad voor mijn merrie en vond 'm vergelijkbaar met een 100 grams deken, die bij plotseling warmer weer toch goed ademt zodat ze er niet onder gaan zweten.

Ik gebruikte 'm bij een temp rond de 10 tot 15 graden ong.
(paard was wel vanaf okt geschoren)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:37

Maakt de 'big neck' ook veel verschil Nouvel? Of had je de gewone?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:41

Dit is het 3e jaar dat ik hem gebruik en ik vind het een heerlijk ding!
Gaat om rond de 12 graden en laat hem op totdat het echt gaat vriezen. Vorig jaar dus de hele winter met dit ding kunnen doen.

De winter daarvoor met -18 graden heb ik er pas een onderdeken ondergeknald, maar voor korte periode.
Als deze op is.........komt er weer eentje!

Ik had de mazzel dat de winkel hier dicht ging en ik hem voor 150 euro toen kon kopen. Weet niet of ik hem anders had gekocht hoor ;)

Ze is er lekker warm onder, zweet niet (en dat doet ze best snel) en hij draagt compfie!

Ik vind het een aanrader!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:42

Oh nee, ik had gewone en die paste ze net (had 'm 2e hands gekocht), ben nooit heel erg fan van de pasvorm van Bucas, maar het materiaal is wel weer super.
Ik had 'm er dus een beetje 'voor erbij' voor lastige momenten met weer en temp...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 22:21

Ik was ook nooit een fan van de pasvorm, maar de 'big neck' lijkt me voor m'n Fries wel handig.
Met de stickerkorting kan ik de rain en een onderdeken beiden bestellen met 25% korting, dat is wel de moeite waard. :)
Ik vraag me alleen af of deze net zo sterk is als de Power Turnout uit de 2e link. Ik heb namelijk wel een sloper op stal nu...

radiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:57

Op een fries gaat deze deken niet passen dan kun je beter een weatherbeeta deken kopen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 00:01

WB wil ik niet en het lijkt lijkt me sterk dat een deken speciaal voor hengsten, Friezen etc niet gaat passen...

radiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:04

Ik heb deze dekens zelf ook, en ik weet wel op welke paarden deze dekens wel en niet en passen
Succes verder

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:06

Past wel op een fries met een brede nek. Ik heb er ook een voor mijn fries en die ligt prima. Een van de weinige dekens die hem echt goed zit.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:07

Ik heb hem ook gehad. Super deken.

Alleem kwa pasvorm. Zelf big neck was voor mijn haf de deken te strak bij z'n schoft en schouders..

Ben nu over op amigo

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:10

Waarom pak je dan niet de Bucas Smartex medium blue?
deze is ook waterdicht, fleecegevoerd, vochtafvoerend en te gebruiken van +12 tot -10
Ik heb m voor het tweede seizoen op mijn bijrijdpaard ( grote tinker) liggen, erg tevreden over

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:11

Helemaal enthousiast over de onderste deken qua warm/koud temperatuurregeling voor mijn volbloedkoukleum totdat:

[SV] Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Voor mij nooit meer een Bucas. Ze zijn te duur voor mij als je ze niet kunt wassen. Of beter: als je ze alleen maar kunt vérwassen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:15

Ik heb goede ervaringen met deze dekens. Voor mijn paard(en) was het warm genoeg (24/7 buiten), die hadden dan wel ook nog hun wintervacht met een gedeelte geschoren (haflinger en een tinker).
Qua ademvermogen, stevigheid en waterdichtheid vind ik het echt topdekens.

Nadeel vind ik dat de deken erg stug is en de pasvorm liet te wensen over, maar dat verschilt natuurlijk per paard. Een fries bij ons op stal heeft deze deken ook op en dat past prima.

De big neck heeft vooral bij de schouders meer ruimte en er kan nog een extra verbreder bij. Terwijl bij mijn tinker het pasprobleem vooral zit in de lengte van de borst naar de schoft, bij hem ging de deken in de schoft trekken. Met bucas kreeg ik voor de tinker geen passende oplossing, nu heeft hij een rhino en rambo deken. Ook beide naar tevredenheid.

Wat betreft het wassen, ze werden jaarlijks gewassen (zowel zelf als via de winkel), voor de zekerheid spoot ik er nog wel een spuitbus op leeg, maar echt nooit lekkages gehad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 01:22

Mijn paard heeft er vorig jaar heel de winter mee gestaan (normaal geschoren, dus dan dikkere deken). Geloof dat de andere paarden er sowieso altijd mee staan, sommige wel met onderdeken. Denk dat sommige al wel 10 x gewassen zijn en allemaal nog goed waterdicht.

Ik zou denk ik gaan voor deze en dan de 150 grams select onderdeken als je er meer op zou willen leggen. Die alu coating heeft niet zo heel veel meerwaarde vind ik en verder zijn het dezelfde dekens.

Qua pasvorm is het helaas toch gewoon proberen. Bij mijn paard past Bucas perfect, terwijl Rambo op de schouders trekt en open staat. Bij andere zie je weer dat Bucas schuurplekken geeft en Horseware geen problemen geeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:19

Wat materiaal betreft vind ik Bucas eigenlijk de beste deken, maar de pasvorm is voor mijn paarden niet ideaal. Vandaar dat ik na de eerst Bucas over ben gestapt naar Rambo. Als het je paard goed past lijkt het me een ideale deken. Buiten de waterdichte en ademende kwaliteit is het ook nog eens een oersterke deken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:26

Ik heb echt superervaringen met Bucas. Heb meerdere dekens op verschillende paarden, en dit zijn de enige die niet trekken, schuren of gauw kapot gaan.
Ben er heel erg blij mee!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:49

Hier ook alleen Buccas smartex of de Rambo , m'n oude buccassen heb ik nu als reserve liggen, die heb ik nog in gulden tijdperk gekocht... En nog niet stuk of lek

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:02

Het is een mooie sterke deken. Wel vrij zwaar.
Voor mijn paard (stevige grote KWPN) is de pasvorm niet ideaal. De deken was gaan schuren op haar schoft, echt tot bloedens toe!
Pas later hoorde ik van de big neck versie. Weet niet of die beter zit.

Ben overgestapt naar Amigo, deze dekens zijn lichter en hebben voor mijn paard een betere pasvorm.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:17

absoluut fan van deze dekens op mijn 2 ijslanders nooit nat van regen maar ook na werk met bezwete vachten drogen de paarden mooi op en zijn ze lekker warm

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:37

Hier alleen maar Bucas op mijn haflinger. Passen perfect en zijn ideaal door de grote temperatuur range. Ze staat tot nu toe nog steeds onder de Smartex Rain, met de 150 gr SD Selekt onderdeken 24/7 buiten. Hen daarnaast ook nog een 250gr onderdeken en de Smartex extra voor als het écht koud wordt. Voor mij nooit meer anders! _/-\o_

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:51

Evelyne79 schreef:
Waarom pak je dan niet de Bucas Smartex medium blue?
deze is ook waterdicht, fleecegevoerd, vochtafvoerend en te gebruiken van +12 tot -10
Ik heb m voor het tweede seizoen op mijn bijrijdpaard ( grote tinker) liggen, erg tevreden over

Ik wil graag een Big Neck uitvoerig. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:04

Rain is ideaal omdat hij zo goed ademt en inderdaad geen warme paarden als het opeens toch warm is met een zonnetje. Wiet is daar nooit onder gaan zweten, terwijl ze dat onder een 0 wel deed in hetzelfde zonnetje. Evenals te koud; met flinke regen is 0 snel te koud, maar was de Rain warm genoeg. Ik beschouw hem ook als 100 gram. Of het bij 0 graden nog precies genoeg is weet ik niet. Ik vind het leuk dat Bucas die aanname doet, van zoveel tot zoveel graden, maar dat verschilt toch per paard. Wiet heb ik er onderdekens onder gedaan in de winter bij koudere temperaturen. Ik weet niet welke temperaturen dat waren, als ze het niet meer warm zat had ging er een onderdeken onder.