noordhollands duinreservaat extra ingang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jendemen25

noordhollands duinreservaat extra ingang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 20:42

als het eind januari 2015 is, ben ik al een jaar bezig met de KNHS regioconsulent Noord Holland, PWN en de gemeente Castricum om of een nieuwe ingang naar het Noord-Hollands duinreservaat te realiseren of een oude ingang (via Kijk Uit) te hervatten.

kort gezegd ik kom geen steek verder... heeft iemand voor mij de gouden tip om te weten te komen wie hier een direct aanspreek punt voor is?

weet iemand toevallig de reden waarom jaren geleden de route via Kijk Uit omgeleid is naar de Geversweg?
dit is een mega omweg en echt onzinnig waarom we überhaupt zo`n stuk om moeten rijden. je hebt er dan al een rit van zo`n 30 minuten op zitten. En het zou zo makkelijk opgelost kunnen worden.

brand maar los, ik hoop dat ik in januari 2015 snel het duin in kan voor een heerlijke rit :)

Esther_r20

Re: noordhollands duinreservaat extra ingang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:53

Ik heb zo snel niet voor ogen waar "kijk uit" zicht bevindt. Heb je een plattegrondje om het visueel te krijgen?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:06

nee dat heb ik niet, maar het ligt eigenlijk net achter de begraafplaats "onderlangs" en bij voetbal vereniging Vitesse 22 en de papenberg zegt dat je allemaal iets?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:16

Ja Ik Heb Hem.
Ik ging voorgaande jaren altijd bij de patataloog het duin in. Sinds dit jaar sta ik aan de noordermaatweg en gebruik ik de ingang aan het geversduin.

Vreemd dat een ingang ineens verdwijnt of wordt omgelegd. Ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:28

o ja dat is ook een fijne plek maar voor ons nog verder stappen dan dat het nu al is...ik weet niet of je de middelbare school kent: bonhoeffer college maar daar sta ik vlakbij. dus als we (weer) via Kijk Uit erin mogen zou dat zoveel schelen.

maar wie weet wie ik daarvoor moet hebben?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:34

Ik zou ook in eerste instantie aan pwn zelf denken. Lastig als die allemaal geen gehoor geven. Ik zal eens navragen of er bij ons op stal nog contacten met het pwn zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:44

Het PWN heeft een ruiterplatform dat eens per jaar bijeenkomt, bij de laatste bijeenkomst is dit voorstel ook naar voren gebracht en afgewezen. Reden hiervoor was dat ze de habitat zo min mogelijk willen verstoren en er al ingangen waren bij de geversweg en even verderop bij de Hollaan/Malleweg.

Volgens mij hoeven ze maar een klein stukje pad te maken, want het ruiterpad ligt er vlak achter, maar ze willen gewoon niet helaas.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:56

Dat klinkt wel interessant dat ruiterplatform. Hoe kom je daarbij?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:56

@ ingvdh weet je, ik heb zelf de regioconsulent van de KNHS op deze bijeenkomst gewezen en hij was blij dat ik hem dit liet weten. ook vreemd dat hij deze info die jij mij nu geeft niet eens even met mij gedeeld heeft...

er ligt inderdaad een verhard pad naar Kijk Uit en zij zouden ook niets liever willen dan dat paardenliefhebbers daar hun paard even stallen en een kopje koffie komen drinken. De vader van diegene die Kijk Uit runt is zelfs boswachter!
ik hoop ergens toch dat ik het voor elkaar ga krijgen :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:12

Ik heb geen idee hoe je erbij komt, een aantal jaar geleden is deze ontstaan, destijds is de voorzitter van de rijvereniging gevraagd deel te nemen, inmiddels is hij geen voorzitter meer maar vraagt de leden nog steeds of ze punten hebben, via de Facebook van de vereniging heb ik om punten gevraagd en toen werd dit punt ook genoemd en hij heeft het ingebracht.

Edt, ik geloof dat destijds maneges en rijverenigingen gevraagd zijn iemand af te vaardigen.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 08:38

Hoe ik erbij kom dat ik hem erop heb gewezen dat die bijeenkomst eraan kwam? Bedoel je dat? Toch is dat zo, maar dat maakt verder niet uit want hij is blijkbaar (net als ik) geen steek verder gekomen.
Ik wacht verdere reacties van bokt nog even af.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:56

jendemen25 schreef:
Hoe ik erbij kom dat ik hem erop heb gewezen dat die bijeenkomst eraan kwam? Bedoel je dat? Toch is dat zo, maar dat maakt verder niet uit want hij is blijkbaar (net als ik) geen steek verder gekomen.
Ik wacht verdere reacties van bokt nog even af.

Nee, dat bedoel ik niet, sorry,het staat een beetje krom, was meer een reactie op Esther die vroeg hoe je bij het ruiterplatform kon komen.

Ik zou graag willen dat het platform wat meer in de openbaarheid zou komen zodat het bereik groter was, nu ben je echt afhankelijk van de leden en of die bereid zijn jouw punten mee te nemen.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 17:09

En als je er naar zoekt op de site van PWN kun je er niets over lezen. Als ik eerdaags eraan denk en er tijd voor heb zal ik eens naar het hoofdkantoor Fochteloo gaan en even vragen hoe of wat. Al zou er geen ruiterpad komen, maar wel de gelegenheid om via het verharde pad er te komen zou ik (en vele andere Ruiters') al enorm blij zijn!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:49

Ik zou graag in zo'n platform komen namens recreatie ruiters. Zoals ik begrijp zijn de verenigingen en maneges wel vertegenwoordigd, maar de recreant op de wat kleinere stallen niet.

Inderdaad al is het maar een pad in de berm de goede kant op. Blijft vreemd dat contact leggen zolang is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:48

Esther_r20 schreef:
Ik zou graag in zo'n platform komen namens recreatie ruiters. Zoals ik begrijp zijn de verenigingen en maneges wel vertegenwoordigd, maar de recreant op de wat kleinere stallen niet.

Inderdaad al is het maar een pad in de berm de goede kant op. Blijft vreemd dat contact leggen zolang is.

Bij ons op de vereniging zitten relatief veel recreatieruiters die vaak in de duinen rijden en die op verschillende stallen staan of de paarden aan huis hebben en dus probeert "onze" vertegenwoordiger juist die Ruiters te vertegenwoordigen.
De maneges rijden vaak in groepen en hebben weer andere belangen.

Bijv ons voorstel was een stuk met hindernissen en dat zien de maneges weer niet zitten, ook hebben we menners en die mogen al helemaal weinig en zijn aan heel veel regels gebonden, dan hebben wij het echt super.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 18:29

Ik heb via mijn rijvereninging een uitnodiging gekregen om 31 januari bij het recreatie ruiterplatform overleg te komen. Dus wie weet kom ik op die manier een stukje dichterbij evt onderhandelingen over extra ingangen bij het nh duinreservaat, wordt vervolgd. :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:39

Dit is een pwn kwestie lijkt mij? Wat ook veranderd mag worden van mij is de strand op en afgang bij Egmond binnen. Die is echt enorm stijl en dood eng met je paard.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 20:37

Nou idd, doodeng. Soms sta je bovenop en dan denk je: oliebol moet ik hier serieus naar beneden?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 20:38

Het is gedeeltelijk een pwn kwestie en gedeeltelijk de gemeente... Dus wie weet

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:01

jendemen25 schreef:
Nou idd, doodeng. Soms sta je bovenop en dan denk je: oliebol moet ik hier serieus naar beneden?

Ik doe het ook niet meer. Dit is je paard slopen. Ook omhoog is niet meer te doen...