Casco Champ of Uvex cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Casco Champ of Uvex cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:20

Mijn huidige cap is inmiddels 6 jaar uit en al een aantal keer op de grond gekletterd.. Nadat ik afgelopen zondag heel hard ben gevallen heb ik besloten dat ik nu echt een nieuwe cap moet hebben.
De cap die ik nu nog heb is zo'n simpele ontzettend warme cap, daarnaast zat ie al niet zo lekker meer. Gisteren ben ik bij de Divoza in Leek geweest (was er toevallig dichtbij) en heb daar verschillende caps gepast.
Mijn vader was erbij en die viel steil achterover van de prijzen :Y) Hij vond 100 euro al veel te duur.

Nu heb ik deze twee gezien:
Casco Champ: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... p-cap.html
Uvex Exxential: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... basic.html

De Casco is eigenlijk ver ver ver boven het budget, maar die zat zo fijn! Paste perfect op mijn hoofd en zat gewoon gelijk lekker. De Uvex is beter betaalbaar en zat ook prima, maar ik ben nog niet helemaal om.
Iemand ervaring met deze caps? Welke raden jullie aan?

Dressuurenzo

Re: Casco Champ of Uvex cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:27

Ik heb zelf de Casco champ en eerlijk.... je betaald wat maar hij is ook wel super fijn!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:32

Ik heb zelf de Uvex en ben er ontzettend over te spreken. Rijdt veel cross en kom nog wel eens in aanraking met zomaar uit het niets opduikende takken. Rijdt zonder capcover en de cap is nog als nieuw, terwijl die al 2 seizoenen mee draait. De binnenvoering haal ik er 2 keer in het jaar uit en was ik gewoon in een emmer met warm water met een sopje en ruikt dan weer heerlijk.

Heb ook een Charles Owen Hampton die ik voor de normale dressuur- en springconcoursen gebruik, maar ik geef toch echt de voorkeur aan de Uvex omdat die veel lichter en comfortabeler zit :)
Laatst bijgewerkt door Wendy89 op 18-12-14 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:32

Ik heb een Uvex Exxential (maar dan die Titan degrade, pasvorm is volgens mij wel hetzelfde). En ik zweer erbij, nadat mijn eerste stuk was heb ik dit jaar weer precies dezelfde gekocht :D.

Hij zit ontzettend lekker, is licht en heb ook geen last meer van een warm hoofd in de zomer (door de ventilatiegaten). :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:34

Ik lees mee.. Twijfel over dezelfde merken, ander type...

Bij EJ krijg je nu 25% korting op een artikel, misschien hebben ze daar ook de Uvex, scheelt iig weer geld:-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:35

Ik wilde dus voor de exxential gaan, goed om te horen, bedankt Flits!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:38

Korting is altijd mooi haha. Ik vond zelf de Casco heel fijn zitten vanwege de voering, de Uvex heeft zo'n draaiknop en dat vind ik net iets minder fijn dan het elastiek in de Casco. Maar om nou 100 euro extra te betalen voor alleen dat :') Ik ga binnenkort nog een keer naar de Divoza of wat dan ook om te passen

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:54

Ik heb de Uvex gehad (nu een ander model Uvex maar zelfde pasvorm) en ik vind hem echt geweldig! Hij is licht, past heel fijn en ziet er nog perfect uit terwijl ik er niet ontzettend zuinig mee ben

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:04

Heb sinds dit jaar ook een Uvex cap, ben er zeker over te spreken. :)
Zit beter dan me oude BR cap en is lekker licht. Praktische van deze cap is naar mijn mening ook dat ie verstelbaar en dat je binnenkant eruit kan halen en in de wasmachine kan gooien. :+

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:15

Ik zou voor de uvex gaan.

Ik heb die ook en vind hem geweldig!
En zoals je zelf al zegt, hij is wel heel wat goedkoper dan de casco.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:18

Ik had het al gezegd de uvex. Waarom kijk je niet voor de casco waarvanje de strepen in een andere kleur kan doen. Even de naam ervan kwijt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 16:39

Volgens mij heb ik die opgehad, maar die zat niet lekker. Reden dat ik nog twijfel tussen deze twee is omdat de Casco lekkerder en fijner zit dan de Uvex.. :=

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:56

Ik heb de casco gepast, maar vind het ergomatic size systeem niet fijn. Vond hem erg strak zitten, en ben bang dat hij steeds losser gaat zitten. Heb hem uit eindelijk niet gekocht dus ik weet niet hoe het zich ontwikkeld.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:59

Imo moet een cap fijn zitten. Zou in jouw geval dus voor de Casco kiezen. Je betaalt wel extra, maar als je er weer 6 jaar lol van hebt is het dat wel waard denk ik zo. Daarnaast zal je vader ook liever zien dat je altijd braaf je cap draagt ipv dat je hem niet gaat dragen omdat hij niet zo lekker zit/
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 18-12-14 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:00

Ik zweer het bij uvex <3
Wel achteraf sprijt gehad dat ik die goedkopere van 100 heb gekocht ipv die van 200.
Op die van 200 kunnen namelijk (bijn) geen krassen komen, en op die van 100 wel.

Nu bne ik het sparen voor die van 200 voor erbij, dan gebruik ik die goedkopere voor de jonge paarden en de andere voor de paarden met minder risico op vallen :P

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:02

Ik heb de Uvex en ben zoooooooo tevreden +:)+ heerlijke cap en hij staat me nog best goed vergeleken met mn oude caps :):)

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:07

Ik heb de Casco Champ en ben er zo onwijs blij mee! :D Hij is voor mij het geld helemaal waard. Zit heerlijk en blijft mooi.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:14

gabyfedde schreef:
Imo moet een cap fijn zitten. Zou in jouw geval dus voor de Casco kiezen. Je betaalt wel extra, maar als je er weer 6 jaar lol van hebt is het dat wel waard denk ik zo. Daarnaast zal je vader ook liever zien dat je altijd braaf je cap draagt ipv dat je hem niet gaat dragen omdat hij niet zo lekker zit/

Alleen heeft mijn vader zoiets van: Een goedkope cap is net zo goed.
Het zijn geen paardenmensen dus ze hebben ook eigenlijk geen idee waarom je een dure cap zou kopen als er ook cap van 40 euro zijn. Het "die zitten niet lekker" verhaal geloven ze niet in :roll:

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:27

Maar de Uvex zit dus ook lekker! Dus waarom een klap geld uitgeven als je voor minder ook comfort en veiligheid hebt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:32

Ik heb ook een Casco sinds een tijdje, na jaren HH caps ed te hebben gehad.
Zit echt onwijs lekker, geen zweethoofd, in de zomer lekker luchtig.

Ik heb hem gekocht met 40% korting, dus heb er maar 120 voor betaald, dus heel prima.

Nog steeds onwijs blij mee, en voor mij de beste. Uvex kreeg ik champignon hoofd van en vind de vorm lelijk. En van de goedkope casco's kreeg ik ook champignon hoofd, zag er niet uit..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:41

Ik heb zo'n Uvex en daarnaast nog een Charles Owen Wellington Classic (heeeeeeeeeeeul warm).

De Uvex heb ik gekocht voor training en om mijn hoofd dan vooral koel te houden. De CO is gewoon voor wedstrijden.

Ik heb zelf nooit een Casco gepast, omdat die er nooit in mijn maten waren. Ik vind ze wel waanzinnig mooi! Het verschil tussen Casco en Uvex is echter volgens mij (heb ze regelmatig vast gehouden) dat de Casco veel minder ventileert... Dus als je het daarvoor wilt doen, zou ik toch voor de Uxes gaan.

Qua prijs, tsjah... De harry's horse challenge (volgens mij?) is ook goed koelend en een stuk goedkoper... Maar trek je niets aan van je vader :P (tenzij hij het moet betalen uiteraard haha)

Ik had al een CO toen ik een koelere cap zocht, dan kan je echter qua comfort niet meer voor minder dan een Uvex gaan werd mij aangeraden. En dat klopte inderdaad ook behoorlijk.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:43

Hartstikke fan van de Casco Champ! Licht sterk en zit heerlijk!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:04

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:07

Wij verkopen beide merken en de Casco loopt beduidend beter. We verkopen hier in Duitsland bijna geen Uvex meer maar enorm veel Casco. Mijn persoonlijke favoriet is ook de Champ. Mega fijne en vooral goede helm dus ik zou zonder twijfelen voor de Casco Champ gaan

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:15

Ik ga waarschijnlijk voor de Casco! Bij EJ is hij nu 150 euro door de kerst korting :D