Pony mee naar kerstmarkt, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Pony mee naar kerstmarkt, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:14

A.s Zaterdag gaat Xander mee naar de kerstmarkt, voor wat rondjes met kindjes + als aaipony, daar ben ik door gevraagd en aangezien Xander een hele rustige pony is durfde ik dat aan.

Ik heb wel afgesproken dat zodra ik daar ben dat ik eerst gewoon zonder kindjes wat rondjes loop om te kijken wat hij doet. Heb ik ook maar 1% twijfel dan ga ik direct terug. Ik ken hem al vanaf dat hij 1 is dus dat kan ik erg goed inschatten.

Eerst wat informatie, Xander is best wat gewend. Hij staat rustig stil bij een treinspoor ook men ik regelmatig met hem door het centrum heen (waar we rondjes gaan lopen daar kent hij het dus al). Hij is ook gewend aan gillende kinderen die aan hem zitten omdat ik hem wel eens mee nam naar mij zusje haar school om haar op te halen. Ook is hij mee geweest als showpony naar paard 2014 in Hardenberg.

De reden dat ik ja heb gezegd is omdat ik er van overtuigt ben dat het een hele goede ervaring is voor hem.

Iemand nog tips om hem zo optimaal mogelijk voor te bereiden? Of nog leuke tips om hem low budget kerst-achtig te maken? Zo'n rendier oormutsje is al geregeld.

Om deze wilde mustang gaat het:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 45ddc37775

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:31

Tja, niet heel gezellig maar wel belangrijk, heb je je aansprakelijkheid geregeld? Stel dat je pony schade aanricht dan moet iemand dat betalen namelijk en dat kan duur worden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:33

troi schreef:
Tja, niet heel gezellig maar wel belangrijk, heb je je aansprakelijkheid geregeld? Stel dat je pony schade aanricht dan moet iemand dat betalen namelijk en dat kan duur worden!

Het rijden is op eigen risico, dat wil ik wel vermelden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:35

MarlindeRooz schreef:
troi schreef:

Het rijden is op eigen risico, dat wil ik wel vermelden.

Dat is wettelijk niet uit te sluiten.
Jij als eigenaar bent altijd verantwoordelijk.

Ook kan het zijn dat je eigen WA dit niet verzekerd omdat je je pony gebruikt bij een evenement.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:36

Wat een mooierd! Tip laat de ouders de kids erop tillen om jouw rug te sparen, doe goeie schoenen aan en haal de teugels eraf en doe een riem oid om de nek voor houvast

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:38

Ik neem een zadel mee met handvat (piokkio geval) en ik doe hem een FRA sidepull op icm met een leadrope.

Ik ben niet de eigenaar. :) Ik heb wel toestemming en het gaat op mijn verantwoording. Vandaar dat ik bij 1% twijfel besluit om terug te gaan.

Maar ik gebruik hem niet commercieel dus dan zou het toch mogen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:40

Citaat:
Ik heb wel toestemming en het gaat op mijn verantwoording.

Dat werkt zo niet.
De eigenaar is altijd aansprakelijk als er wat gebeurd.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:41

Bel je verzekering gewoon even voor de zekerheid. Kom je iig niet voor verassingen te staan. Het is en blijft een dier en die 1% is te laat als er net wat gebeurd met een kind erop.

Wel leuk en alvast veel plezier!!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:42

Brainless schreef:
Citaat:
Ik heb wel toestemming en het gaat op mijn verantwoording.

Dat werkt zo niet.
De eigenaar is altijd aansprakelijk als er wat gebeurd.

Check dus met de eigenaar even zijn verzekering. Want dit klopt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:43

Het is ommen maar hé, van een "echt" evenement is geen sprake.

Er staan wat kraampjes, een kerststal en echt heel druk is het ook niet. :')
Anders had ik ook geen ja gezegd.
Eigenaar is ook goed verzekerd geloof ik. :j

sanso

Re: Pony mee naar kerstmarkt, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:46

Kan het beter gewoon navragen voor de zekerheid, snap niet dat dat zon groot probleem is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:47

Nou dat komt omdat ik niet zelf mijn verzekering regelt en hij gaat dat echt niet voor mij nakijken. Ik gok zelf dat hij het ook niet zelf regelt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:48

Dan zou ik het zowiezo al niet doen als het zo moet. kijk het is harstikke leuk maar stel dat... dan heb jij geen leven meer.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:49

In ieder geval kindjes even een capje opdoen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:49

Die verzekeringskwestie is mijn eigen verantwoording, het topic staat ook op [OPG] en de vraag was: "Iemand nog tips om hem zo optimaal mogelijk voor te bereiden? Of nog leuke tips om hem low budget kerst-achtig te maken? Zo'n rendier oormutsje is al geregeld. "

En Romy, caps neem ik mee ja.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:53

Wow wat een doemdenkers hier meteen. Ik zou het met mijn pony ook doen. Die vindt aandacht geweldig en ze is doodbraaf. Als het je leuk lijkt zou ik gewoon gaan :)

Zon rendier gewei of kerstmutsje met belletjes is inderdaad leuk, en een kerstdekje. Je hebt in de winkel hele sets met bandages en al. Misschien kun je ze nog een kerstkoekje geven na het ritje. Veel plezier!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:54

Ik neem een bordeauxrood dekje met een groen rand mee, vind ik kerstig genoeg. En ik ga een slinger door zijn manen vlechten. :')

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:55

Zorg voor extra hulp, zodat je kan zorgen dat er geen kinderen onder de pony door kruipen/erachter lopen etc. Mensen die niets van paarden weten letten niet op en doen domme dingen, jij als begeleider moet zorgen dat het niet mis kan gaan.

Als je ritjes doet, zorg dan voor een afzetting om een rij te maken, dranghekken ofzo. Eventueel met een touwtje erachter zodat je de rij af kan sluiten als jij of je pony aan een pauze toe zijn.

Als je de pony laat aaien, zorg dan dat er ruimte is omheen, mocht hij onrustig worden. Ook hier zijn extra helpers noodzakelijk, voordat je het weet wordt je 'ingesloten' door aaigrage kinderen en kan er een gevaarlijjke situatie ontstaan.

Qua versiering, doe zelf een kerstmuts op en doe hem een vrolijke kerstslinger om z'n hals (als hij dat ok vindt). Eventueel kun je zijn manen invlechten met van die mini-kerstballen (wel de onbreekbare soort) of linten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:56

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:58

Zorg voor verschillende maten caps en verplicht ze deze te dragen bij een rondje rijden. Bij de verzekering zal dit ook een verplichting zijn, anders keren ze niet uit.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:02

Ik zou inderdaad ook wel iemand (of het liefst twee personen) meenemen om te zorgen dat alles rondom de pony goed verloopt..
Ik heb mijn pony (mini, hartstikke bomproof) ook meegenomen naar een kerstmarkt (van een dorpsschooltje) en had iemand bij. Dat was erg prettig, zodat zij af en toe de kinderen iets meer afstand kon laten nemen van de pony.

Mijn pony zag er toen zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De witte ballen zitten aan een slinger, zijn van een soort 'watten'.. Verder een rode slinger en aan zijn kaptoom mini kerstballetjes, van die plastic dingen.
Alles bij de Action gekocht, kostte echt niet zo veel.. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:02

myk_en_shant schreef:
Zorg voor verschillende maten caps en verplicht ze deze te dragen bij een rondje rijden. Bij de verzekering zal dit ook een verplichting zijn, anders keren ze niet uit.

Mwa, dat geloof ik niet zo hoor!
Ik heb het zelf ook gedaan met koninginnendag, het was zeer geslaagd :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:04

Neem maar op m'n woord aan. Heb na gevraagd bij de verzekering.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 23:05

Als het goed is hebben wij een kleine kinder hoofdjes cap en een maat 56. (ik heb een klein hoofd en ik rijd toch niet meer) :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:10

MarlindeRooz schreef:
Als het goed is hebben wij een kleine kinder hoofdjes cap en een maat 56. (ik heb een klein hoofd en ik rijd toch niet meer) :')

Of kleiner ;) mijn zoontje (3jr) heeft maat 54 ;)
Wel leuk joh!