Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CrazyIris schreef:Heb je het enkel bij teveel kracht zetten? Of ook bij bepaalde bewegingen? Al eens een onwrichting gehad van je schouder of niet?
Als het hier niet aan ligt, zou ik naar fysio/kinesist gaan en oefeningen vragen om schouderspieren te trainen. Ook kan je je paard misschien iets fijner aan de hulpen maken, veel overgangen. Zo zal hij op den duur beter stoppen en moet je ook minder druk zetten en zal je paard stoppen/sturen op je zit. Neem ook, als het kan iemand mee die je er telkens op kan wijzen om je arm te ontspannen.
Hamsnuf schreef:Heb ik ook soms, omdat ik dan te sterk wordt met m'n linker arm. Ga dan veel te veel aanspannen en zet constant druk op die teugel. Heb er ooit een hele tijd last van gehad, toen een hele tijd niet omdat ik er op lette en het losliet, en nu komt het soms weer terug. Als ik het voel weet ik wel meteen dat ik verkeerd bezig ben en dus los moet laten.
Tessaaaaaaaa schreef:Hamsnuf schreef:Heb ik ook soms, omdat ik dan te sterk wordt met m'n linker arm. Ga dan veel te veel aanspannen en zet constant druk op die teugel. Heb er ooit een hele tijd last van gehad, toen een hele tijd niet omdat ik er op lette en het losliet, en nu komt het soms weer terug. Als ik het voel weet ik wel meteen dat ik verkeerd bezig ben en dus los moet laten.
Los laten gaat niet ze heeft neiging om naar binnen te vallen of te versnellen als ik geen druk zet.
Tessaaaaaaaa schreef:Los laten gaat niet ze heeft neiging om naar binnen te vallen of te versnellen als ik geen druk zet.