Sinds 2 november heb ik een nieuwe pony! Ze staat gewoon bij mij aan huis.
De eerste maand heeft ze gewoon alleen gestaan met een paar geitjes en kippen dit ging hartstikke goed en had geen enkel probleem. Nu staat er sinds 2.5 week een ander paard bij ons op stal. Dit is niet een paard van onszelf maar van een andere vrouw. Helaas gaat dit niet zo als ik had verwacht, de paarden zelf kunnen goed met elkaar. Het paard wat bij ons op stal staat word eigenlijk niks meegedaan en staat gewoon op de wei en savonds op stal. Maar mijn pony komt als het mooi weer is bijna dagelijks uit de wei om te rijden. Mijn pony blijft wel braaf wel de hele tijd hinniken en is wat onrustig, Maar dat andere paard wordt helemaal gek als ik mijn pony uit de wei wil halen (rennen hinniken) ook op stal breekt ze bijna de hele boel af.. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen! zelf kan ik niks met dat paard als ik haar eerder op stal wil zetten dan mijn pony loopt ze me zo omver en rent ze zo terug naar de wei.
Ik heb mijn pony namelijk niet gekocht om gezeik te krijgen wat ik het afgelopen jaar al genoeg gehad heb. Ik ben namelijk heel erg bang dat ik straks mijn pony niet het erf af krijg of dat ze moeilijk wordt en nog onrustiger word en dat ik zelf niks meer mee kan omdat er met dat andere paard niks gedaan wordt.
Dus nu is mijn vraag heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil niet meteen zeggen dat dat paard misschien ergens anders moet staan maar ik wil voor me zelf geen problemen krijgen met mijn eigen pony door dat andere paard.
Dus wie o wie ? Sorry voor het hele verhaal maar ik zit echt met mijn handen in het haar en weet echt niet wat ik moet doen
Alvast super bedankt!
Liefs Marloes