budget minichaps voor korte benen, flinke kuit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

budget minichaps voor korte benen, flinke kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:28

Al jarenlang heb ik de Neoprene minichaps van Red Horse. De enige chaps die ik toen kon vinden die me pasten. Voor mijn kuiten heb ik altijd een wat ruimere maat nodig maar ik ben maar 1.60 wat betekent dat als de kuit past de lengte eigenlijk altijd veel te lang is. En als de lengte goed is pas ik er net niet of helemaal niet in. :+

Nu ben ik toe aan nieuwe (zwarte) chaps en kan ik natuurlijk opnieuw gaan voor de huidige chaps maar om nu te zeggen dat ik ze mooi vind... nee. :o Ik moet wel toegeven dat ze super zitten en rijden en rond de 28 euro kosten.

Ik ben maar een simpele recreatieruiter die af en toe rijd dus ik vind om en nabij die prijsklasse eigenlijk wel prima.

Iemand toevallig nog andere ervaringen of ideeën?

xLyan

Re: budget minichaps voor korte benen, flinke kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:24

Bij Divoza hebben ze allerlei soorten chaps. Eerst schrok ik nogal van de prijzen en de andere chaps waren kindermaten, maar toen ik een rij verder liep zag ik ze in de "normale" prijsklasse, in allerlei maten/merken/materialen etcetera.
Ik heb eerlijkgezegd nog niet zoveel verstand van minichaps aangezien ik mijn eerste paar pas een maandje of 2/3 heb. Maar ik heb deze gekocht en ze bevallen me tot nu toe goed:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... chaps.html

En anders misschien bij wat kleinere ruitersportzaken kijken? Ik hoop dat je vindt wat je zoekt! :D

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:21

Izep schreef:
Al jarenlang heb ik de Neoprene minichaps van Red Horse. De enige chaps die ik toen kon vinden die me pasten. Voor mijn kuiten heb ik altijd een wat ruimere maat nodig maar ik ben maar 1.60 wat betekent dat als de kuit past de lengte eigenlijk altijd veel te lang is. En als de lengte goed is pas ik er net niet of helemaal niet in. :+

Nu ben ik toe aan nieuwe (zwarte) chaps en kan ik natuurlijk opnieuw gaan voor de huidige chaps maar om nu te zeggen dat ik ze mooi vind... nee. :o Ik moet wel toegeven dat ze super zitten en rijden en rond de 28 euro kosten.

Ik ben maar een simpele recreatieruiter die af en toe rijd dus ik vind om en nabij die prijsklasse eigenlijk wel prima.

Iemand toevallig nog andere ervaringen of ideeën?

Ik ben ook recreatieruiter en ik ben ook 1.60 en heb korte benen dus ik ken het probleem ;)
ik heb deze chaps en dan de XS-W http://www.horze.nl/mini-chaps/amara-ri ... 34.html#BL helaas zijn ze mij te wijd geworden maar op zich zijn het fijne chaps ...ik sta nu voor de uitdaging om andere te vinden die niet hoger mogen zijn maar wel ietsje smaller kuitmaat 35 . :):)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:24

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:34

die zijn mij igg te lang en zitten rampzallig in mijn knieholte :P

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:00

@xLyan: Dat zijn idd hele mooie chaps voor weinig geld maar helaas volgens hun tabel qua maten niet geschikt voor korte flinke pootjes. ;) Toch bedankt voor je reactie!

@Ess_Ramona: Mooie chaps maar helaas te duur en ook niet geschikt voor korte flinke pootjes. ;) Toch bedankt voor je reactie!

@Doggylover: JA! Helemaal super! Precies wat ik zoek, goedkoop, zien er oke uit en zelfs met wijdtematen weergegeven in een tabel. Die ga ik bestellen. *\o/*

Ik twijfel alleen even over de lengtemaat. Waarschijnlijk heb ik dan ook XS-W, alhoewel mijn huidige chaps aan de buitenkant 42 lang zijn maar als ik van enkel tot knieholte meet kom ik op 35 cm. :? Een andere keus heb ik overigens ook niet met kuitmaat 37. :+

Doggylover, passen jou die XS dan niet net?

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:26

Ik volg! Heb kuitmaat 36/37 en in lengte 35/36... dus ik kan nooit een maat vinden :(

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 17:45

Interupted, dan zouden jou deze chaps ook goed passen. Kuitmaat is 37 en lengte 35. :D

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:58

Ik zag het net :D tja ik wil ze wel eerst passen (1 paar gehad, heb heel goed op de tabel gekeken maar alsnog waren ze te lang en te strak :( )

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:56

Izep schreef:
@xLyan: Dat zijn idd hele mooie chaps voor weinig geld maar helaas volgens hun tabel qua maten niet geschikt voor korte flinke pootjes. ;) Toch bedankt voor je reactie!

@Ess_Ramona: Mooie chaps maar helaas te duur en ook niet geschikt voor korte flinke pootjes. ;) Toch bedankt voor je reactie!

@Doggylover: JA! Helemaal super! Precies wat ik zoek, goedkoop, zien er oke uit en zelfs met wijdtematen weergegeven in een tabel. Die ga ik bestellen. *\o/*

Ik twijfel alleen even over de lengtemaat. Waarschijnlijk heb ik dan ook XS-W, alhoewel mijn huidige chaps aan de buitenkant 42 lang zijn maar als ik van enkel tot knieholte meet kom ik op 35 cm. :? Een andere keus heb ik overigens ook niet met kuitmaat 37. :+

Doggylover, passen jou die XS dan niet net?

Erg lastig he' met korte (stal)beentjes iets vinden wat niet in je knieholte hangt en die niet over je knie komen als overknie laarsen :D ;)
Ik heb even in de chaps gekeken maar het is de maat : S-W- 35.5- 39- 44 die ik hier heb (ze zijn zeker nog in goede staat ;) )
Mij zijn ze nu echt te wijd geworden in de kuit ze zakken behoorlijk af maar dat kan ook niet anders want ik ben weer afgevallen kwa lengte zitten ze net goed .
Ik heb er meerdere besteld en geprobeerd en weer retour gestuurd alles boven de 36 cm max zit in mijn knieholte dus dan werkt dan niet echt prettig ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 23:06

Maar als je de S-W had heb je dan nu niet gewoon de XS-W? Je zou de Neoprene chaps van Red Horse kunnen proberen, die ik dus nu heb. Die zijn qua lengte ook helemaal goed. Ik heb M met kuitmaat 37 maar er zit veel stretch in en ze zitten hier redelijk strak. Waarschijnlijk zullen deze je dan goed zitten. Ze zitten en rijden echt super.

Mijn chaps worden morgen geleverd, ben benieuwd, hou mijn hart vast maar we zullen zien. :Y)
Laatst bijgewerkt door Izep op 17-12-14 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:08

Izep schreef:
Maar als je de S-W had heb je dan nu niet gewoon de XS-W?

Ze worden morgen geleverd, ben benieuwd, hou mijn hart vast maar we zullen zien. :Y)

nee ik had me vergist ik heb nu de S-W (die te wijd is) dus evt heb ik nog 1 optie over haha *\o/*
Ik hoop dat de chaps jou passen ik vind het opzich wel prettige chaps ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 23:12

Ow te laat met wijzigen, sorry. :o

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:16

haha heb ik ook wel eens :D

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 18:44

Jammer maar helaas, de chaps zijn me echt te kort. |o Ik ga morgen even contact opnemen om te vragen of ik ze kan ruilen voor de gewone M. En dan maar hopen dat die wel passen. Wel balen want ze hebben nu elke dag een kerstaktie en ik had net die dag geluk met korting op de chaps en ook nog eens gratis verzenden. Ze waren wel erg mooi.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:52

Izep schreef:
Jammer maar helaas, de chaps zijn me echt te kort. |o Ik ga morgen even contact opnemen om te vragen of ik ze kan ruilen voor de gewone M. En dan maar hopen dat die wel passen. Wel balen want ze hebben nu elke dag een kerstaktie en ik had net die dag geluk met korting op de chaps en ook nog eens gratis verzenden. Ze waren wel erg mooi.

zijn de chaps je te kort als niet lang genoeg ? :=
retourneren kan altijd alleen niet gratis helaas ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:36

Nee precies, dat zag ik dus ook. Zelfs ruilen voor een andere maat kost je toch de verzendkosten. Ik baal wel want ik heb mijn been gemeten en kom echt precies op die aangegeven 35 cm, en toch is deze maat vervolgens 4 a 5 cm te kort. Dus omdat hun tabel niet klopt zit ik nu met 2 keer verzendkosten van 6,95 extra. Ik ga morgen even telefonisch contact opnemen om te kijken wat ze er van zeggen. :? Ben niet van plan om nu deze weer terug te sturen voor 6,95 en vervolgens ook nog de verzendkosten voor de volgende te betalen. Dadelijk passen die ook niet heb ik weer 6,95 aan m'n broek hangen. Ben ik dus 16,90 kwijt en nog geen chaps. :evaw:

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:39

Izep schreef:
Nee precies, dat zag ik dus ook. Zelfs ruilen voor een andere maat kost je toch de verzendkosten. Ik baal wel want ik heb mijn been gemeten en kom echt precies op die aangegeven 35 cm, en toch is deze maat vervolgens 4 a 5 cm te kort. Dus omdat hun tabel niet klopt zit ik nu met 2 keer verzendkosten van 6,95 extra. Ik ga morgen even telefonisch contact opnemen om te kijken wat ze er van zeggen. :? Ben niet van plan om nu deze weer terug te sturen voor 6,95 en vervolgens ook nog de verzendkosten voor de volgende te betalen. Dadelijk passen die ook niet heb ik weer 6,95 aan m'n broek hangen. Ben ik dus 16,90 kwijt en nog geen chaps. :evaw:

wat raar dat ze korter dan aangegeven zijn?
ik heb de chaps eens opgemeten die ik heb en die kloppen wel .
Ik hoop dat de winkel mee werkend genoeg is want het is dan niet de klant zijn/haar fout !

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 12:10

Ik begrijp ook niet hoe het kan, ik heb het wel tig keer nagemeten en mijn been meet toch echt die aangegeven 35 cm. Ook bij de recensies staat geschreven dat de tabel prima klopt. -O-

Ik heb inmiddels de klantenservice aan de lijn gehad, ik mag deze in een envelop terug sturen (scheelt weer 3 euro) en krijg dan de M toegestuurd zonder bijbetaling (dus de extra kortingen die ik had gescoord blijven gelukkig). Het blijft jammer maar ik ben tevreden, ook over de klantenservice die echt de moeite namen om met me mee te denken. Ik twijfelde nog even tussen de M en de L maar hopelijk passen deze. := Wordt vervolgd dus...

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:16

Izep schreef:
Ik begrijp ook niet hoe het kan, ik heb het wel tig keer nagemeten en mijn been meet toch echt die aangegeven 35 cm. Ook bij de recensies staat geschreven dat de tabel prima klopt. -O-

Ik heb inmiddels de klantenservice aan de lijn gehad, ik mag deze in een envelop terug sturen (scheelt weer 3 euro) en krijg dan de M toegestuurd zonder bijbetaling (dus de extra kortingen die ik had gescoord blijven gelukkig). Het blijft jammer maar ik ben tevreden, ook over de klantenservice die echt de moeite namen om met me mee te denken. Ik twijfelde nog even tussen de M en de L maar hopelijk passen deze. := Wordt vervolgd dus...

de maat van de chaps kloppen bij mij ook het is een raar iets !
maar heel netjes opgelost igg en ik hoop dat de M wel klopt ;)