Mijn paard bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisavdW26

Mijn paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 22:00

Hee *D
ja nou de titel zegt het al... mijn paard bokt.. het is echt heel raar want voor het rijden longeer ik mijn paard en dan bokt die maar een paar keertjes maar dat is niet erg want hij is pas net 4 geworden. wanneer ik erop zit bokt die als ik voor het eerst aandraaf, in galop aanspring of van hand verander.
het ligt niet aan het zadel want die heb ik nieuw gekocht een maand geleden en is helemaal aangemeten. het ligt ook niet aan mij want als er iemand anders op zit doet hij het ook.
maar voordat ik mijn paard kocht ben ik daar een paar gaan rijden en toen bokte hij niet wel hadden ze hem 40 minuten gelongeerd.
wat moet ik doen om hem af te leren? ik rijd zonder zweep want ik denk dat die op een zweep nog meer gaat bokken.

Maureen95

Re: Mijn paard bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:03

Misschien moet je een keer een osteopaat laten kijken naar je paard. Ik denk dat zijn rug even losgemaakt moet worden :)

LisavdW26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 22:05

Maureen95 schreef:
Misschien moet je een keer een osteopaat laten kijken naar je paard. Ik denk dat zijn rug even losgemaakt moet worden :)

kan een paard al zo snel vastzitten dan? hij is pas net vier en paar maanden zaldelmak... wanneer hij bokt maakt hij ook heel zijn rug bol alsof hij je expres af wilt gooien maar als je hem bijvoorbeeld poetst is die echt super lief..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:06

LisavdW26 schreef:
Maureen95 schreef:

kan een paard al zo snel vastzitten dan? hij is pas net vier en paar maanden zaldelmak... wanneer hij bokt maakt hij ook heel zijn rug bol alsof hij je expres af wilt gooien maar als je hem bijvoorbeeld poetst is die echt super lief..

Mijn paard is toen ie 3 maanden in training was (beleren onder het zadel) ook 2x behandeld moeten worden door de osteopaat. :j Was ook echt nodig.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:07

Is die niet gewoon jolig? Zoals veel jonge paarden ;)

LisavdW26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 22:08

kwii schreef:
Is die niet gewoon jolig? Zoals veel jonge paarden ;)

ik denk het niet want hij bokt echt gemeen en doet het alleen met overgangen en van hand veranderen

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:47

Is het paard gekeurd toen je het kocht? Heeft hij niet last van zijn tanden? Ze wisselen rond deze leeftijd wie weet heeft hij daar last van?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:12

Dat het zadel volgens de ene zadelmaker zou passen zegt helaas niet alles (spreek helaas uit ervaring). Ook kan een zadel in een maand tijd veel zijn ingezakt (zeker een nieuw zadel , spreek wederom uit ervaring) waardoor bijvullen toch al echt nodig is.

Daarnaast kan het inderdaad ook zo zijn dat je paard (wellicht door het zadel dat is ingezakt) de rug is gaan vastzetten, waardoor een osteo geen slecht idee is.