vandaag met trailer op pad voor les?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maringe

vandaag met trailer op pad voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:41

Vandaag heeft mijn dochter les bij de ponyclub. Wij gaan altijd met de trailer als het regent (5 min) rijden, als het droog is gaan we altijd onder de man en dan verlicht als een kerstboom over het fietspad, ik fiets dan mee.
Nu is de pony niet de gemakkelijkste om te laden en vindt het eng op een trailer. Nu vraag ik me dus af moet ik de pony wel op de trailer zetten met deze harde wind, omdat ze het altijd al eng vindt op de trailer, maar ook vanwege de harde ruk winden.

Zie net op het nieuws dat er een vrachtwagen omgewaaid is bij Fijnaart, wij wonen rond Eindhoven

Zelf heb ik zoiets van, ik blijf veilig thuis omdat de pony niet wil bederven, dat hij dadelijk niet meer te laden is.

Vanmorgen sprak ik iemand en die zei dat de pony er maar tegen moest kunnen, maar de pony heeft misschien 4 keer in zijn leven op de trailer gestaan en is nu 10 jaar en pas 1 jaar beleerd.

Wat zouden jullie doen

sandra8

Re: vandaag met trailer op pad voor les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:43

Zou het idd niet doen dan maar een keer overslaan.
Veiligheid voorop.

Anoniem

Niet doen.. Straks wil hij er in het ergste geval helemaal niet meer op en dan heb je een groter probleem. Lekker thuis blijven. Er komen nog vrijdagen genoeg zonder deze vreselijke wind!

EDIT: Oeps het is geen Donderdag :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Homiafortuna

Gewoon doen wat je zelf denkt dat het beste is en niet afgaan op meningen van anderen.

ArmaWhis

Tja ik zou het niet doen denk ik in dit geval. maar meningen verschillen erover. Zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Het stormt wel heel erg, maar 5 min is natuurlijk niet erg lang :-)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:44

Ik zou het niet doen. Straks gaat het mis en dan heb je spijt.
Eerst de pony meer vertrouwen geven op de trailer.

Jadybabe

Nee niet doen hoor, vind het eng met die wind. Zou een lesje overslaan en met een warme kop thee op de bank blijven zitten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Ik zou ook een keertje overslaan, het schijnt erg hard te gaan waaien.
Als de pony nou al zijn hele leven elke week braaf op de trailer ging, oké, dan gewoon niet aanstellen. Maar aangezien je aangeeft dat hij er maar enkele keren op heeft gestaan, en dan nog niet rustig is, denk ik dat je beter eerst kunt zorgen dat het normaler word om op de trailer te staan.
Geef je dus groot gelijk, mbt het niet willen verpesten. :j
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 12-12-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KenJeMe

Ik zou het niet doen! Veiligheid voor alles. En als de pony het al niet fijn vind op de trailer zal die het met de wind helemaal niet fijn vinden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:45

Ik zou lekker thuis blijven. Er is hier net een vrachtwagen op de provincialeweg omgewaaid (noord-Holland). Dus het zijn echt nare rukwinden. Veiligheid voor alles!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:46

Bij twijfel niet doen, je zal zelf niet lekker achter het stuur zitten.

Persoonlijk zou ik met de wind, in Utrecht vrij heftig in ieder geval, niet met trailer op pad gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:48

Niet doen hoor!

Eerst goed vertrouwen opbouwen met pony.

En wat dacht je van je auto + combinatie?
Ik zie nu al auto's slingeren door de storm, jij hebt er nog wat flink aantal kilo's achter hangen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:49

fresley schreef:
Niet doen.. Straks wil hij er in het ergste geval helemaal niet meer op en dan heb je een groter probleem. Lekker thuis blijven. Er komen nog Donderdagen genoeg zonder deze vreselijke wind!

Het is vrijdag :j

Maar ik zou het ook niet doen, alleen in een uiterst noodgeval, maar niet voor een les :n

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:51

Voor die 5 minuten zou ik even overwegen hoe de route er uit ziet. Heel erg open en dus kans op vol wind? Of met wat bebouwing en beschutting. Een trailer waait met paard en al niet echt snel om als je 30km/h rijdt.
Of je de pony er een plezier mee doet is een andere. Dat kun jij alleen beantwoorden. Kun je hem beschut laden en lossen?

Ik zou hier voor die 5 minuten binnendoor gewoon op pad gaan.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 12-12-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:51

Shirley schreef:
fresley schreef:
Niet doen.. Straks wil hij er in het ergste geval helemaal niet meer op en dan heb je een groter probleem. Lekker thuis blijven. Er komen nog Donderdagen genoeg zonder deze vreselijke wind!

Het is vrijdag :j

Maar ik zou het ook niet doen, alleen in een uiterst noodgeval, maar niet voor een les :n

Sow, ook goedemiddag! :') :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-14 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:52

Dank jullie wel voor de reacties en jullie bevestigen mijn gevoel. Ik ga vanmiddag met mijn dochter overleggen

Als het droog is dan gaan we gewoon onder de man, daar geeft de pony niets om, maar om mijn dochter nat te laten regenen en dan vervolgens een 1 uur les, dat kan ik haar niet aan doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:16

Worden ze hard van joh! :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:23

De wind gaat al aardig liggen, kijk gewoon even hoe het weer is als je weggaat en neem de kerstboomverlichting mee voor de zekerheid. Dan kun je als het weer gaat waaien onder de man terug.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:25

Ik reed net achter een trailer met twee paarden erin. Dikke jeep ervoor maar die trailer ging me toch van links naar rechts!
Ik zou het niet doen als ik jou was. :n

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:29

Zelfs al was de pony superbraaf op de trailer en was ie er ervaren in dan zou ik het nog niet doen. Met dit weer gaan de paarden hier alleen op de trailer als het echt niet anders kan ( spoed naar de kliniek bijv.)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:44

Lekker thuis blijven.

Je moet de trailer ervaringen goed houden, en met deze wind en een pony die er al niet zo dol op is. Krijg je straks misschien alleen nog maar meer problemen met laden.

Lekker thuis blijven, maar gaan oefenen met trailer laden. En elke keer positief houden.

Mijn paard heeft 2x bij mij op de trailer gestaan. de 1e keer toen we hem ophaalden. Hier zijn we 1.5 uur bezig geweest met laden, maar hij is er wel met rust opgekomen. De rit was 4 uur, dus dat was voor ons ook belangrijk dat hij ontspannen was.

Toen ik de 2e keer 3 jaar later hem onverwachts weer op de trailer moest zetten, stond hij er binnen 15 minuten op. En dat was ook nog eens een onbekende locatie voor hem, zonder paarden erbij (moest onverwachts stoppen met de trektocht, en de overige zijn wel door gegaan).

Volgens mij heeft hij wel zeker onthouden dat het niet eng is, en daarom zo snel erop stond. Ben nu thuis ook aan het oefenen, met als doel dat hij uiteindelijk er gewoon op loopt zonder aarzelen.

Mensen die tegen mij al zeggen, pony moet er gewoon op en heeft niks te willen. Mogen van mij weg blijven.

Zal als ik jou was vanavond even kijken wat het weer doet, volgens mij gaat tegen de avond de wind liggen.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:45

ff een lesje overslaan! tis niet anders...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:47

Ik heb mijn afspraak met de DA vandaag ook afgezegd, ook al is het niet ver en heb ik een stevige combinatie....... ik durfde het echt niet aan.....

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 15:12

Ik heb het idee dat de wind al minder wordt, we moeten vanavond om 19.00 gaan, dus kijk het nog even af.
Ik wil de ervaringen in de trailer positief houden, Overdag laden ging al goed, (heb thuis van de zomer geoefend, maar ging er dan niet mee rijden) maar nu dat het donker is tijdens het laden, vindt ze het eng, daar komt bij dat het bij mijn stal aardig donker is buiten, ook bij de manege van de club is het altijd pik donker.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:30

Als je twijfelt niet doen! Ik heb er zelf ook een hekel aan om met een trailer op pad te moeten met dit soort rukwinden, ook al zijn de paarden die we mee nemen super braaf. Vind het altijd maar een beetje spooky.

Als de pony niet gewent is om in de trailer te staan zou ik het zeker ook niet doen, misschien word hij er alleen maar banger van door alle gekke geluiden die de wind met zich mee brengt.

Ik zou gewoon lekker even een keer een lesje overslaan. :)