Ik heb een vraag aan mensen die bekend zijn met rijden in het gebied ten zuiden van manege Arhnem.
Volgend voorjaar ga ik opnieuw weer een trektocht van een week rijden over de Veluwe. In principe volg ik weer niet de veluwetrail maar een route die ik zelf op de gps uitzet. Behalve dan bij oversteken van grote wegen en/ of in druk gebied want daar is het veel handiger om wel de trail aan te houden. Normaal gesproken lukt het wel om met combinatie van de trailkaart en de googlemaps om de dat stuk trail op mijn gps te zetten. Dat wil ik graag omdat de ervaring ook leert dat ik de trail niet overal even goed aangegeven vind en dan kan ik weer op de gps vertrouwen.
Alleen in het gebied onder Arhnem loop ik daar een beetje mee vast. Ik wil van manege Arhnem naar otterlo en niet over de hoge veluwe want daar ben ik al geweest. Druk gebied met grote wegen dus wil de trail volgen tot de n224. Dat laatste stuk kan ik vinden volgens mij aardig vinden. De n224 en de a12 steek ik over via de wijde veldweg (dagtocht vanaf de trail)en daarvoor volg ik een heel stuk de spoorlijn, om de A 50 over te steken moet ik de Johannahoeveweg volgen. Maar het is me onduidelijk hoe ik daarover een zo rustig mogelijke weg kom vanaf manege Arhnem. Als ik naar de kaarten kijk denk ik dat ze me daar naar toe leiden over de harderwijkerweg en de sportlaan maar die ziet er best druk uit dus ik vraag het me af.
Mocht er iemand zijn die me daar bij kan helpen dan BVD
Je kunt door het bos naar de Harderwijkerweg, daar de N224 oversteken en dan de sportlaan in. Beide weggetjes zijn heel erg rustig, er komt alleen wat lokaal verkeer.
Maar als je richting Otterlo wilt is er nog een alternatief, dan hoef je de N224 niet over te steken. Je kunt nog verder dan de harderwijkerweg westelijk door het bos rijden en dan net voor de Koningsweg naar de N224. Die moet je dan een eindje volgen over het fietspad of de parallelweg (er ligt een brede grasstrook tussen fietspad en weg dus je zit niet heel strak op het verkeer). Dan ga je de A50 onderdoor en sla je daarna rechtsaf richting ANWB station. Daar kun je een tunneltje onder de A12 door. Direct na het tunneltje linksaf een hek door en je bent in het Planken wambuis. Bespaart je een heel eind omrijden over de wat saaie sportlaan.
Voorwaarde is wel een goed verkeersmak paard. Ik heb dit een keer gereden en vond het goed te doen.
Marveld
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 14:12
De paarden zijn goed verkeersmak dus geen probleem.
Heel erg bedankt voor je antwoord,daar ga ik het mee redden!