ruitervakantie omgeving Schoorl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

ruitervakantie omgeving Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 18:19

In de Meivakantie wilde ik samen met mijn buurmeisje en onze 3 pony's gaan kamperen in de omgeving van Schoorl voor ongeveer een weekje.

We hebben vorig jaar gekampeerd met onze pony's in Sint Maartenszee, maar we vonden dit toch wel erg dicht bij huis... dus wilde we dit jaar een stapje veder gaan. Nu is er bij Schoorl een flink ruiterpad hadden we op internet gezien. En ook hadden we op internet al een paar plaatsen gevonden waar we konden overnachten met onze pony's.

Nu hoeven wij absoluut niet het duurste van het duurste en zijn we eigenlijk opzoek naar een camping die misschien in de buurt van een pension stalletje staat. Mijn pony's staan normaal altijd 24/7 buiten en die van mijn buurmeisje staat op een boeren pensionstal. Dus zijn we gewoon naar een simpele en gezellige stal op zoek ( sfeer vinden wij wel echt hel belangrijkste) in de omgeving van het Schoorlse bos.

Met dit topic hoop ik misschien nog een paar adresjes aan onze lijst toe te voegen, en eventueel wat leuke routes die we zeker moeten rijden in Schoorl en omgeving.

Ook las ik ergens dat je op sommigen plaatsen moest betalen om te rijden in Schoorl maar ik kan er alleen niet zo ontzettend informatie over vinden. Dit is natuurlijk niet erg als we zouden moeten betalen alleen is het wel handig om te weten hoeveel en waar... :+ .

sans6

Re: ruitervakantie omgeving Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:38

Bel eens met manege Poelenburgh. 0229-50912149. Zij hebben evt ook accomodatie en ze kunnen je alles vertellen over het gebied. Zij zitten letterlijk tegen het bos aan

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:20

kijk eens op http://www.camperduin.com/ (geen camping, maar appartementen)
Hier ben ik afgelopen oktober geweest. Absoluut niet duur, paarden kunnen gewoon op de wei. Ze hebben maar een beperkt aantal stallen en hun eigen paarden staan volgens mij het hele jaar rond op de wei.
Je zit direct aan de strandopgang bij camperduin, maar je kunt ook de duinen in richting Schoorl. Hou er dan alleen rekening mee dat de duinpaden daar heel erg zwaar en heuvelachtig zijn.
Betalen hoeft in dit gebied niet, dat is nog verder naar beneden in het Noord-Hollands duinreservaat.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:20

Boerderij camping Jonker in Bergen. Camping met pensionstal er bij.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 12:55

Ontzettend bedankt voor de adressen, ik denk dat er vast wel een leuke tussen zit. Ik ga morgen eventjes met mijn buurmeisje kijken welke haar het leukste lijkt. En dan natuurlijk hopen dat er nog een plekje vrij is voor onze pony's :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:59

La_Vie schreef:
Hier ben ik afgelopen oktober geweest. Absoluut niet duur, paarden kunnen gewoon op de wei. Ze hebben maar een beperkt aantal stallen en hun eigen paarden staan volgens mij het hele jaar rond op de wei.
Je zit direct aan de strandopgang bij camperduin, maar je kunt ook de duinen in richting Schoorl. Hou er dan alleen rekening mee dat de duinpaden daar heel erg zwaar en heuvelachtig zijn.
Betalen hoeft in dit gebied niet, dat is nog verder naar beneden in het Noord-Hollands duinreservaat.

Ik ben hier afgelopen meivakantie ook geweest en moet wel zeggen dat je GEEN paard moet hebben die echt genoeg gras nodig moet hebben. Mijn vriendin en ik hebben allebei paarden die vrij snel invallen, vooral na lange ritten. Dit gaat altijd prima als ze daarna lekker wat gras kunnen eten. Maar hier stonden onze paarden op een bijna kaal landje. Gelukkig mochten we het wel compenseren met onbeperkt hooi bijvoeren, maar het is wel iets om over na te denken. Wij willen volgende keer liever ergens met meer gras/land haha.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:07

Celine_Famke schreef:
La_Vie schreef:

Ik ben hier afgelopen meivakantie ook geweest en moet wel zeggen dat je GEEN paard moet hebben die echt genoeg gras nodig moet hebben. Mijn vriendin en ik hebben allebei paarden die vrij snel invallen, vooral na lange ritten. Dit gaat altijd prima als ze daarna lekker wat gras kunnen eten. Maar hier stonden onze paarden op een bijna kaal landje. Gelukkig mochten we het wel compenseren met onbeperkt hooi bijvoeren, maar het is wel iets om over na te denken. Wij willen volgende keer liever ergens met meer gras/land haha.

Goed dat u dat zegt, wij hebben 2 pony's mee die het prima op hooi kunnen doen maar voor mijn oudere Fjord nemen we voor de zekerheid ook krachtvoer mee omdat ik al niet rekenden op een groene wei.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:46

Poelenburgh is nog vrij ver van het strand af, mooie rit maar wel een afstand. zou zeker voor een locatie dichter bij het strand gaan.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:50

friesiszwart schreef:
Poelenburgh is nog vrij ver van het strand af, mooie rit maar wel een afstand. zou zeker voor een locatie dichter bij het strand gaan.

...Wij wonen zelf aan het strand en kozen eigenlijk voor Schoorl ivm, het bos :+

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:37

Ja dat kan ook. Maar wij hebben het bos hier in onze achtertuin en gingen naar schoorl vanwege het strand.

CayaxOdin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:53

Poelenburgh is een aanrader

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:22

Poelenburgh zou ik dus echt niet doen !! Ben er met Guc geweest, mocht alleen maar binnen staan! Ik stuur je vanmiddag wel ff fb berichtje waarom want er klopt daar wel meer niet!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 09:12

AshleyRol schreef:
Poelenburgh zou ik dus echt niet doen !! Ben er met Guc geweest, mocht alleen maar binnen staan! Ik stuur je vanmiddag wel ff fb berichtje waarom want er klopt daar wel meer niet!

Poelenburgh hebben wij gebeld maar viel ons ook erg tegen :( . Hoge prijs en ze kon ons niet echt beloven dat onze paarden in een weiland zouden staan.