Wat voor schoenen/laarzen heeft bokt aan op stal?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Wat voor schoenen/laarzen heeft bokt aan op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:15

Hi,

Een tijdje geleden heb ik mijn heerlijke -ondertussen iet wat vertrapte- ariatlaarzen ingeruild voor mooie de niro laarzen. Ik had mezelf voorgenomen heel zuinig op deze laarzen te zijn en heb daartoe besloten ze alleen te dragen tijdens het rijden en niet meer tijdens het uitmesten enzo.

Ik heb toen gelijk mijn oude gympen uit de kast getrokken voor op stal, echter vind ik dit toch niet zo handig. Ik sta op een buitenstal en als het nat is sta ik al hupsen op 1 been met moeite mijn gympen aan te trekken na het rijden. Erg onhandig die veters! Er moet dus nieuw schoeisel komen, maar wat? Ik dacht gelijk aan jodhpurs maar om eerlijk te zijn vind dat zo lelijk staan omdat ze zo smal zijn. En daarnaast vind ik de goedkope niet lekker zitten en zijn de dure weer gelijk zo duur...

Vorig jaar heb ik een hele tijd op mijn oude uggs rondgelopen. Beviel me erg goed, mijn voeten waren warm, ze gingen makkelijk aan, ze liepen lekker en ik vond het er leuk uit zien (ik weet, er zijn een hele hoop bokkers die ze afschuwelijk vinden, ieder zijn mening toch?!). Maar helaas hadden mijn uggs hun beste tijd gehad en waren ze rijp voor het afval.

Nu zit ik er over te denken nieuwe uggs te kopen (2e hands), maar eigenlijk zijn uggs dan nog steeds aan de prijs en dat vind ik zonde. Dus wat nu? Ik zie veel mensen op bergschoenen rondlopen. Dat lijkt me heerlijk zitten en ze zijn ook niet zo smal als jodphurs! Echter ben ik bang dat ik dan alsnog sta te hupsen op 1 been tijdens het omwisselen ivm de veters...

Dus nu mijn vraag, wat hebben jullie zoal aan op stal?
Groetjes!

Princesj

Re: Wat voor schoenen/laarzen heeft bokt aan op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:17

Ik heb Dubarry's, in de uitverkoop gekocht destijds. Altijd warme en droge voeten, en heb ze zo aan en uit!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:18

In de zomer draag ik jophers met rits voor en in de winter outdoor laarzen, beide zijn van Lipica.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:22

Ik heb deze :)

Afbeelding

Superfijne schoenen :j Moet echt oppassen dat ik ze niet aantrek als ik naar iets belangrijks ga, want ze zitten zo fijn dat ik ze ook vaak aandoe als ik naar de winkel ga (Wel welkoop oid :P)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:25

Ik heb meestal klompen aan.
Spring je zo in en ze kunnen ook goed tegen mest ed.
alleen paarden uit het land halen is niet altijd even handig.
Verder zweer ik bij mijn klompen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:27

Ik heb sneakers aan die heel makkelijk uit kunnen. stap er gewoon in en uit.
nadeel is wel dat als je in de modder staat dat je schoen dan blijft staan....
of ik heb thermolaarzen aan. die gaan wat moeilijker uit.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:28

Outdoor laarzen van Imperial riding. Waterdicht tot bovenaan, lopen heerlijk gaan al 4 jaar mee en raak ze niet kwijt in de modder.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:29

Berg schoenen van de scapino en wanneer het echt heel koud is thermolaarzen :D
Vind die laarzen alleen een beetje lomp en vermoeiend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:30

Ik heb werkschoenen aan. Warm en ze mogen al eens op je tenen gaan staan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:36

En hoe doen jullie dat dan met de veters? Gaan die gewoon makkelijk los om je schoenen aan en uit te doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:37

Schoenen die makkelijk los gaan vind ik niet handig bij de paarden. :) Mijn dagelijke schoenen bind ik haast nooit maar bij de paarden moeten ze imo gewoon vast zitten.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:40

Ik heb of werkschoenen of m'n oude Nikes aan :)
allebei met shoeps :) :p geen gekloot met veters :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:43

Werklaarzen!!! Heerlijk warm, waterdicht (weiland) en geen gedoe met veters.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:43

Ayasha schreef:
Schoenen die makkelijk los gaan vind ik niet handig bij de paarden. :) Mijn dagelijke schoenen bind ik haast nooit maar bij de paarden moeten ze imo gewoon vast zitten.

met makkelijk los bedoel ik dat de veters makkelijk 'omhoog' getrokken kunnen worden zodat je ze aan en uit kan doen. Niet los als in, dat de strik er makkelijk uit gaat. Dat zou inderdaad erg onhandig zijn op stal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:44

Heb ik eigenlijk met mijn werkschoenen geen last van dat die moeilijk zouden zijn. :) En mijn linkerhand is zo goed als nutteloos kwa veters enz. :') Gewoon de juiste schoenen kopen dus.. ;) Stalen tippen hebben het voordeel dat je minder vaak blauwe tenen hebt. (nu hangt dat ook van je paard af, ik heb er twee staan die nogal eens onhandig zijn waarvan eentje met ijzers. :(:) )

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:47

Ik zeg ook klompen heerlijk handig... of gewoon een krukje kopen zo dat jeje schoenen normaal aan kan gaan trekken

Als ikga longeren of aan de hand werken dan wandelschoenen aan iets meerstevigheid vind ik zelf

Bora_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:53

Hey,

Meestal draag ik gewone sneakers, maar als het er erg modderig bijligt heb ik wel nog een paar plastieken laarzen bij de hand om bijvoorbeeld naar de wei mee te gaan enzo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:54

Australian working boots. Ik heb ze sinds mijn bezoek aan Australië in 1998 en ben nog pas aan mijn tweede paar bezig, terwijl ik ze intensief gebruik. De bekendste merken zijn Blundstone en Redback. Ik heb de Redbacks en die zijn in NL verkrijgbaar bij o.a. Agradi. Ze zijn er in het donkerbruin en in het zwart en je kunt ze met of zonder stalen neus kopen. Ze zien er absoluut niet smal uit, maar zelfs mijn smalle voetjes passen er prima in.

http://www.agradi.nl/redback-ubok-brown ... tAoduzwA_g

Als je ze af en toe even goed insmeert (met dubbin) blijft het leer goed en dan blijven ze ook mooi waterafstotend.

Ik ken overigens een dierenkliniek waar zowat de hele crew op deze schoenen loopt, tot de smid aan toe. Allemaal tevreden gebruikers. ;)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:57

Ik draag in de winter mijn BR Greenland laarzen of mijn Human Natures.
In de zomer mijn Ariat schoenen :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:58

Ik draag Ariat windemeres op stal en in de zomer HH elite croco jodhpurs. Als de schoen/laars maar goed aansluit omdat anders al het stro etc erin terecht komt met mesten etc.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:05

Ik heb eigenlijk altijd deze aan:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3137.html

maar ik doe hier ook alles mee.. rijden, mesten, rondlopen :P
Ze zijn van binnen gevoerd dus heerlijk warm en het leer is heel soepel waardoor ze zowel met rijden als lopen heel lekker zitten!

Ik heb ze nu al 3 jaar en heb een keer de ritsen moeten vervangen, verder zijn ze nog helemaal in goede staat! (en dat na 3 jaar dagelijks gebruik)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:06

Ik draag in de winter Sorel laarsjes.
Die veter ik los vast zodat ik er zo in en uit stap.
Waterdicht en warm.In de zomer heb ik jodhpurs aan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:08

Rubberen laarzen van dunlop, waterdicht, niet zomaar kapot, met dikke sokken erin warm zat, en je kunt er in rijden. Oja en tot je kuiten in het water staan. En dat voor maar drie tientjes. :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:12

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:16

Ik heb van die werklaarzen, totaal onelegant maar echt ideaal en ze lopen zoooo lekker :')! Zijn makkelijk aan en uit te doen, veilig en echt overal tegen bestand :j. Wij staan echt dik in de klei 's winters, je kunt er zelfs mee in een waterplas banjeren :j