hallo bokkers, ik heb een verzorg Shet. ik ben samen met een vriendin bezig met verkeersmak maken. over de weg gaat goed, maar er is een weiland met schapen die ze heel eng vind.. heeft iemand een idee hoe ze er aan zou kunnen wennen?! Groet, Isa
Ga er een keer rustig bij staan, als ze weg wil rennen laat haar dan zo ver gaan dat ze het niet meer eng vind en loop er weer langzaam naartoe, als ze dan weer gespannen wordt stop je en als ze zich ontspant beloon je en probeer je een stukje verder, loop wel af en toe een heel stuk weg en ga even iets anders doen zodat ze erover na kan denken
Massinka
Geplaatst: 13-12-14 20:32
Hai, Mijn paard vond koeien heel eng, en in de verte werd hij al bang als ie de koeien zag, blijf vooral zelf rustig, zodat je pony het gevoel krijgt dat er niets aan de hand is, laat hem rustig kijken en rijdt er langs, probeer het later opnieuw, zo heb ik het mijn paard geleerd, strepen op de weg vond hij eng, alles met geduld en weer opnieuw proberen, ook wat verkeer betreft, blijf vooral zelf rustig en praat met je paard, vlieg geen zijweg in, dan geef je het paard het gevoel dat er iets engs aan komt, rijdt rustig door en beloon hem als hij door loopt en niet in paniek raakt.
Laten kijken, als ze rustig blijft een stukje wortel geven, veek suc6
ikke
Geplaatst: 30-12-14 14:14
Week op trektocht met ervaren paarden en dan dwars door dorpen en steden, dus niet veiligjes over de Veluwe hobbelen of zo maar gewoon dwars door de randstad.......
ervaren paard erlangs laten lopen, zonder schrik, dan leren ze het snelst
HxSunlight
Geplaatst: 30-12-14 14:18
Neem nog een pony mee die wel verkeersmak is.. bij mijn jonge paard werkt dit heel goed! en natuurlijk soms alleen met hem gaan.. en veel belonen bij nie bang zijn