Dierenarts stelt bezoek uit, weekendtarief?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Dierenarts stelt bezoek uit, weekendtarief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:58

Hoi,

aangezien ik hier geen ervaring mee heb, stel ik hier even de vraag...

6 weken geleden werd mijn paard ziek met een longaandoening (nu gebleken dat dit een infectie is in de diepe luchtwegen).
Ik heb toen een second opinion dierenarts gebeld op vrijdagochtend en hij vond het zo'n raar verhaal dat hij die dag zelf nog wilde langskomen.

's avonds belde hij om te zeggen dat hij er niet meer ging geraken, maar dat hij haar toch snel wilde zien dus hij kwam zaterdagochtend.

Nu krijg ik zijn factuur, €80 visitekosten Ö

Mijn eigen dierenarts betaal ik €35 in de week, €50-€55 in een weekend.

Nu is mijn vraag, is het gegrond dat hij hier weekendtarief aanrekent?
Indien dit inderdaad de gewoonte is, dan betaal ik het gerust, ik viel alleen even achterover van het bedrag :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:13

Nee, ik zou hier niet mee akkoord gaan indien het weekend tarief betreft.
Immers; afspraak was vrijdag. Op zijn initiatief kon dit niet. En wéér op ZIJN initiatief werd het vervolgens zaterdag (dus weekend). Een beetje eerlijke DA had dan gewoon normaal tarief gerekend; jij kon er immers niets aan doen dat hij vrijdags niet kon, en dus daarvoor in de plaats pas op zaterdag kwam.

Ik zou even telefonisch contact zoeken met de kliniek van deze DA en het verhaal uitleggen. Ik zou hier niet mee akkoord gaan.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:16

Belachelijk! Ik zou hier ook zeker niet mee akkoord gaan om de reden die hierboven genoemd is.

Sting

Re: Dierenarts stelt bezoek uit, weekendtarief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Idem met hierboven! :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:23

Gewoon even bellen en navragen. Waarschijnlijk maakt de assistente de facturen en die ziet alleen staan dat dierenarts op zaterdag bij je paard is geweest.
Krijg je het zo niet netjes opgelost dan kan je iets hoger in de boom klimmen en zeggen dat je dit een rare gang van zaken vindt.

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:28

Heb je die vrijdag niet gevraagd hoe het zit met de kosten dan?
Ik zou even contact opnemen met de dierenarts en het verhaal uitleggen, misschien zijn ze schappelijk en veranderen ze de factuur.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:39

Ik zou inderdaad even contact opnemen.
Lijkt mij niet reëel om weekendtarief te factureren, maar misschien gsst dat in het computersysteem automatisch als er een visite op zaterdag wordt weggeschreven, die handmatig had moeten worden aangepast, maar wat is vergeten ofzo.
Zou niet meteen van pootuitdraaierij uitgaan, maar in eerste instantie van een vergissing.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:40

Ik ben het toen inderdaad vergeten vragen hoe het zat met de kosten... Ik neem dan morgen contact met hem op :-)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:45

Misschien een foutje? Het is ieder geval duidelijk dat de communicatie wat dit betreft van de kant van de DA niet goed verliep. Ik had zelf uit coulance geen weekendtarief gerekend. Maar goed het kan een foutje in de administratie zijn zoals Genja plaatste.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:59

Ik zou ook uitgaan van een vergissing, mijn DA heb ik ook weleens vrijdag ochtend gebeld en die kwam uiteindelijk tegen 23u (in overleg) en daar kreeg ik ook geen nacht consult van.
Ik zou gewoon eens informeren

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:06

Wij hebben dit ook wel eens gehad dat de da ons vergeten was :roll: Toen we belden waar hij bleef (was inmiddels als 1.5 uur later) bood hij aan om de volgende dag (za) te komen voor normaal tarief en geen voorrijkosten +:)+

TS Heb je inmiddels al contact gehad met de da?