Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar met tienenman(maakt mij niks uit dat ik het verkeerd spel, mensen snappen mij toch?!) en martingaal weet ik niet of dit zo goed gaat.. Misschien een DIY? LotteIsabel schreef:Hoi allemaal, ik zit te twijfelen of ik touwteugels van Equiwish zal kopen. Heeft hier iemand ervaring mee, wat betreft kwaliteit, veiligheid enz? En valt dit te cobineren met een Tiedermann of Martigaal?
Touwteugels zijn meer voor western of Parelli-achtige activiteiten vind ik, voor het "veel los laten hangen en af en toe aannemen voor een teugelhulp"..
_l_amanda_l_ schreef:LotteIsabel schreef:Hoi allemaal, ik zit te twijfelen of ik touwteugels van Equiwish zal kopen. Heeft hier iemand ervaring mee, wat betreft kwaliteit, veiligheid enz? En valt dit te cobineren met een Tiedermann of Martigaal?
Ervaring ermee heb ik niet, maar als je fijn gevlochten touw neemt, zal het toch wel gaan met een martingaal? Wat betreft de Thiedemann; als je Equiwishes een mailtje zou sturen om te vragen of die teugels te maken zijn met van die ringen erin, wie weet kan dat gewoon...? Is toch allemaal handwerk..
Maar, waarom wil je per se touwteugels? Gewoon voor het mooie? Want als je een (vz)pony hebt die bv. heel sterk is/aan je teugel hangt, zou ik touwteugels juist niet fijn vinden, als ze daar veel kracht op zetten... dat snijdt me een partij in je handen..Touwteugels zijn meer voor western of Parelli-achtige activiteiten vind ik, voor het "veel los laten hangen en af en toe aannemen voor een teugelhulp"..
Als je het voornamelijk voor de mooie kleuren wilt, zou je ook kunnen kiezen voor Endurance-teugels, zie zijn er in alle kleuren en hebben wel de vorm van "gewone" teugels, dus lopen prima door een martingaal.. Zoiets bv:
[ Afbeelding ]
tis zon schatjeeee... (zie pf)