Touwteugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte1801

Touwteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 11:45

Hoi allemaal, ik zit te twijfelen of ik touwteugels van Equiwish zal kopen. Heeft hier iemand ervaring mee, wat betreft kwaliteit, veiligheid enz? En valt dit te cobineren met een Tiedermann of Martigaal?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:01

Heb je een link van de teugels die je wil kopen? En ga je ze in de winkel kopen of online? Want in de winkel kun je prima even uitproberen hoe het combineert met een hulpteugel :)

Zo uit mijn blote hoofd zou ik zeggen dat je voor het gebruik van een martingaal, martingaal stops aan je teugels moet hebben en die zitten niet aan touwteugels, over het algemeen.
Die leren stops kun je er misschien wel aanmaken, maar of dat mooi staat...

Thieddeman heb ik geen verstand van :n

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 12:09

EsmeeArrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:24

Ik heb gereden met touwteugels en dit ging super :) Maar met tienenman(maakt mij niks uit dat ik het verkeerd spel, mensen snappen mij toch?!) en martingaal weet ik niet of dit zo goed gaat.. Misschien een DIY?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-12-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd om het topic ontopic te houden

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:26

Touwteugels kunnen volgensmij inderdaad niet met een thiedeman of martingaal. Waarom wil je ze aanschaffen?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-12-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast om het topic ontopic te houden.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 12:27

muntdrop schreef:
Touwteugels kunnen volgensmij inderdaad niet met een thiedeman of martingaal. Waarom wil je ze aanschaffen?

ik vind touwteugels gwn heel erg awesome! :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-12-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast om topic ontopic te houden

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Touwteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:32

Moderatoropmerking:
Ik heb behoorlijk veel berichten verwijderd en aangepast aangezien het niet toegestaan is op bokt om op de persoon te spelen. Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken om vanaf nu alleen maar ontopic te reageren en antwoord te geven op de vraag die gesteld wordt in de beginpost.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:33

Als je verzorg pony/paard niet altijd met een thiedeman of martingaal gereden wordt is het natuurlijk wel leuk. Het voelt wel anders aan in je hand dan gewone teugels. Sommige mensen vinden het fijner rijden dan gewone teugels en andere mensen weer niet.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:45

LotteIsabel schreef:
Hoi allemaal, ik zit te twijfelen of ik touwteugels van Equiwish zal kopen. Heeft hier iemand ervaring mee, wat betreft kwaliteit, veiligheid enz? En valt dit te cobineren met een Tiedermann of Martigaal?

Ervaring ermee heb ik niet, maar als je fijn gevlochten touw neemt, zal het toch wel gaan met een martingaal? Wat betreft de Thiedemann; als je Equiwishes een mailtje zou sturen om te vragen of die teugels te maken zijn met van die ringen erin, wie weet kan dat gewoon...? Is toch allemaal handwerk..

Maar, waarom wil je per se touwteugels? Gewoon voor het mooie? Want als je een (vz)pony hebt die bv. heel sterk is/aan je teugel hangt, zou ik touwteugels juist niet fijn vinden, als ze daar veel kracht op zetten... dat snijdt me een partij in je handen.. := Touwteugels zijn meer voor western of Parelli-achtige activiteiten vind ik, voor het "veel los laten hangen en af en toe aannemen voor een teugelhulp"..
Als je het voornamelijk voor de mooie kleuren wilt, zou je ook kunnen kiezen voor Endurance-teugels, zie zijn er in alle kleuren en hebben wel de vorm van "gewone" teugels, dus lopen prima door een martingaal.. Zoiets bv:
Afbeelding

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 19:25

_l_amanda_l_ schreef:
LotteIsabel schreef:

Ervaring ermee heb ik niet, maar als je fijn gevlochten touw neemt, zal het toch wel gaan met een martingaal? Wat betreft de Thiedemann; als je Equiwishes een mailtje zou sturen om te vragen of die teugels te maken zijn met van die ringen erin, wie weet kan dat gewoon...? Is toch allemaal handwerk..

Maar, waarom wil je per se touwteugels? Gewoon voor het mooie? Want als je een (vz)pony hebt die bv. heel sterk is/aan je teugel hangt, zou ik touwteugels juist niet fijn vinden, als ze daar veel kracht op zetten... dat snijdt me een partij in je handen.. := Touwteugels zijn meer voor western of Parelli-achtige activiteiten vind ik, voor het "veel los laten hangen en af en toe aannemen voor een teugelhulp"..
Als je het voornamelijk voor de mooie kleuren wilt, zou je ook kunnen kiezen voor Endurance-teugels, zie zijn er in alle kleuren en hebben wel de vorm van "gewone" teugels, dus lopen prima door een martingaal.. Zoiets bv:
[ Afbeelding ]

hoi, nee, mijn vp trekt net hoor! :) tis zon schatjeeee... (zie pf)

Corelli

Re: Touwteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:35

Waarom dan je vraag over de hulpteugels?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:28

Corelli schreef:
Waarom dan je vraag over de hulpteugels?

bij ons op de manege hebben veel paarden een martingaal, dus vandaar