fietsen met je pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalj

fietsen met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 10:10

hoihoi

ik ging na een lange tijd samen met mijn lizzy weer een stukje fietsen. dit ging allemaal best goed maar soms heeft ze geen zin meer en dan trekt ze de bokkenpruik op en gaat ze stilstaan of heel langzaam stappen.
nu was mijn vraag hoe jullie dat doen als je pony langs de fiets niet goed meeloopt? :)

MarlindeRooz

Re: fietsen met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:21

Meer motiveren of een zweep je meenemen en wat bij tikken, Xander wil op de heenweg ook nooit harde dan tempo "dood paard". :n

Saoura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:31

Ik zou proberen je paard te motiveren. Het lijkt me voor hem best leuk toch, even lekker naar buiten. Neem wat lekkers mee, als het goed gaat of als je tussendoor een pauze houdt is er iets om naar uit te kijken :)
verder kan je inderdaad een zweepje meenemen, soms helpt het meenemen ervan alleen al

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:39

ED -> OPG

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:41

Inderdaad een zweepje meenemen om hem goed actief te houden :)
En daarbij hoef je 'm niet eens te raken, gewoon een zwaaiende beweging maken :)

nathalj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 19:38

hoe houden jullie dit zweepje dan vast?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:37

Zweepje mee terwijl je ook al fiets en paard hebt lijkt mij nogal omslachtig.
Zorg dat je je zaken op de grond beter voor elkaar hebt, zodat je dit soort dingen niet meer tijdens het fietsen hoeft op te lossen. Is dat toch nodig, let dan goed op de positie tov je paard, de ondergrond (indien dit verschil maakt) en gebruik het uiteinde van je leadrope evt. ipv zweep, of kies voor een oplossing met voer/clicker. :)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:41

Ik doe altijd pony aan mn rechterhand, hand in een 'vuist', touw komt er bij mn duim en wijsvinger in en onder mn pink er weer uit. het zweepje komt er bij mn pink in en aan de andere kant eruit (zal binnenkort wel een foto maken). Met zweepje gaat wel echt een stuk beter merk ik.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:45

Ik fietst altijd best wel veel en pony's vonden het ook altijd erg leuk. Totdat eentje ook niet meer mee wou. Ze ging ineens stil staan vanuit draf waardoor ik half op de grond lag. Ik ben toen een tijdje met haar gestopt en lopend mee gegaan. Na een paar keer liep ze weer netjes mee en dit langzaam uitgebouwd tot terug naar het fietsen :) Inmiddels fietsen we weer overal naartoe :D

nathalj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 11:38

met longeren luistert ze heel goed naar de stemhulpen en aan de hand ook maar als ik eenmaal met haar op straat ga ziet ze zoveel leuke dingen en komen mensen kijken en dan stopt ze gewoon met draven

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:26

Iniedergeval goed opletten zodat je niet zelf ineens met fiets en al op de grond ligt :') Ik fiets zelf ook veel met beide paarden, en de jongste wil soms ook wel eens iets heel spannends of leuks zien en ineens stilstaan. Ik straf hem hier zeker niet voor maar wat ik meestal doe is even afstappen, er een paar keer langs stappen en vervolgens nog een keer erlangs op de fiets, in draf. Als hij dan weer stopt krijgt hij wel een tikje, en loopt dan ook weer door alsof er niets gebeurt was :)

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:19

mijn pony heeft juist het tegenover gestelde ze haalt me in op de fiets alleen ze is nog te jong voor een bitje en als ik haar kort hou dan trakt ze me gwn vooruit,
op de grond blijft ze wel prima achter me..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:22

Ik volg; ga toevallig komende week voor het eerst met Alf fietsen :-)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:43

Voor je uit lopen is niet iets wat je met een bitje moet oplossen...

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:22

Afbeelding
Zo houdt ik touw en zweepje vast, werkt goed vind ik!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:17

Ik zorg dat ik in haar drijfpositie kom zelfde als met longeren en dan drijf je haar zo voorwaards

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 01:43

Zweepje heb ik ook wel eens mee, maar dan meer om zijn buiten achterbeen te activeren, kan ik niet zo goed bij anders.

Drijven kan ook met het uiteinde van je leidtouw. Dat stuk waar je paard niet aan vast zet, zeg maar. Als mijn paard treuzelt, hoef ik vaak mijn hand met touw maar naar achteren te doen, en hij maakt alweer tempo. Gaat hij niet, dan tik ik hem er zachtjes mee aan.

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:22

Neem brokjes mee. Helpt altijd! :D

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:26

TurdusMerula schreef:
Voor je uit lopen is niet iets wat je met een bitje moet oplossen...

ze is te sterk met haar neus dus ik zou geen idee hebben hou ik het anders op moet lossen want als ik ernaast loop haalt ze nooit in enz dus een bit was een idee alleen dat doe ik niet omdat ze daar te jong voor is,
heb geen ideen hoe ik het anders zou moeten oplossen