Hoi Bokkers.
Ik moet echt even mijn ei kwijt. Ik ga nu ook alles vertellen.
Ik heb mijn 6 Jarige tinker merrie sinds 30 September. Daarvoor heeft ze 4 jaar dezelfde eigenaar gehad. Ik heb vroeger altijd wel gereden maar ben er 10 jaar uit geweest. Wegens problemen met zware depressies en de zin van het leven niet meer inzien, ben ik toch weer de paarden in gegaan. Mijn herinnering was ook altijd dat dat me erboven op gehouden heeft toen.
Ik heb dus 2 maanden geleden mijn eerste eigen paard aangeschaft. Ik werd verliefd op dr foto en voor mijn gevoel klopte het.
Nu beginnen de problemen, ik mag ze geen problemen noemen eigenlijk want het is een schat van een beest vergeleken met andere verhalen wat ik online lees. In het begin ging het eigenlijk prima. Alleen nu, jah ik weet het eigenlijk niet. Ik hou met mijn hele hart nu al van haar. Het zijn kleine dingen, oren in de nek leggen als ik dr op dr hals aai, bij me weglopen als ze los in de paddock staat en ik haar aan het kriebelen ben, me de komt toe keren, die ene keer dat ik ga rijden mij het
Opstappen zo moeilijk maken. Het zijn zulke kleine dingen, maar ik vat het zo persoonlijk op. Ik lig er wakker van, vraag me continue af wat ik verkeerd doe. Ze is altijd dressuur matig recreatief gereden. Ik ben helemaal gek op natural horsemanship. Wil ook super graag daarmee beginnen. Maar ik denk dat je eerst het moet snappen. Eerst moet je kwartje vallen voordat je het begrijpt. En mijn kwartje is nog niet gevallen.
Wat nou eigenlijk mijn vraag of probleem is... Wat kan ik doen... Zodat ze graag bij me wil zijn. Ik wil geen dwang, ik wil dat ze het doet omdat ze het leuk bij me vind. Ik wil graag steun, iemand die blij is me te zien. Wat ik zo erg mis. Ik rij amper, ben heel erg zwaar dus rij bijna nooit. Ga vaak samen met haar grazen, longeren, een poging doen tot vrijheidsdessuur, of Bij haar zijn los in de paddock.
Mijn gevoel zegt heel erg: Was er maar nooit aan begonnen, je hebt weer gefaald. Ik heb een boek van Parelli gelezen, wil niet zozeer daar aan beginnen maar meer mijn eigen weggetje trekken. Ik let juist extra veel op mijn benadering naar haar. Voor mijn gevoel doe ik zo mijn best.
Ik weet eigenlijk nieteens wat ik wil vragen. Maar zijn er mensen die ook zo'n gelijkmatige dingen hebben gehad hebben of begrijpen. Ik zou graag tips hebben of jou verhaal zodat ik kan leren. Ze is mijn nu al alles, en ik wil haar alles geven wat zij verdiend. En ik voel gewoon voor mijn gevoel, dat ik haar tekort doe.
Pff sorry hoor. Maar als ik dit aan mensen uit mijn omgeving voorleg, die snappen het niet. Hoop dat er iemand is die me begrijpt.
Laatst bijgewerkt door NataschaAFCA op 06-12-14 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt