Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. MiiRowiej schreef:ja zo iets dacht ik dus ook.. maar nou weet ik toevallig ook dat de vorige eigenaren haar ook hebben gekregen en niet gekocht. toch staat hun naam wel op het losse papier dat bij het paspoort zit en waar Eigendoms-/registratiebewijs op staat.. ze is dus ook nooit officieel van hun geweest dan?
Focussed schreef:Stamboek en paspoort kun je achterwegen laten, dat is wettelijk gezien niets waard.
Wat wel wat waard is is een simpel contract. Koper en verkoper, welk object (paard, stamboeknr, kleur etc.) vanaf welke datum gaat de koop in en is er contant of per bank betaalt, dan een handtekening van beide partijen. Klaar.

MiiRowiej schreef:bedankt voor alle reacties. ik heb net contact gehad met het stamboekbureau en haar toch overlaten schrijven. het was maar €25 dus voor dat geld vond ik het dan voor mijn eigen idee wel leuk om mijn naam in haar paspoort te hebben staan.
Citaat:wat veel mensen zeggen over een koopcontract of schenkingsovereenkomst vraag ik me af of dat geldig zal zijn gezien de vorige eigenaren haar ook gekregen hadden en ik bijna zeker van durf te zeggen dat er ook geen koopcontract is. dus zijn de vorige eigenaren ook nooit 'wettelijk' eigenaar geweest..
Ja. Uiteraard hangt het er van af.Citaat:Even een klein voorbeeld: het paard in kwestie is licht atactisch en ik heb tegen mezelf gezegd dat als haar conditie verergerd en ze pijn heeft dat ik haar laat inslapen maar mijn angst is dat ik dan op een bepaald moment bij de DA sta en hij, voor hij haar wil inslapen vraagt of hij even mag zien of ik wettelijk eigenaar ben. kan dat gebeuren?